Stránka 1 z 1

Elektrocentrála 400Hz

Napsal: 13 pro 2016, 16:11
od jardajar
Zdravím bastlíři,

po dlouhém shánění jsem koupil elektrocentrálu 400Hz (k napájení vojenské techniky). Není v úplně nejlepším stavu (část se spalovacím motorem zde vůbec nebudu řešit), nicméně bych se rád zeptal, zda ji někdo nezná, případně k ní nemá elektrické schéma. Údajně tam měl být uhlíkový regulátor, konkrétně БРН-423, který tam chybí. Pokud by ho někdo měl ve skříni, určitě bych měl zájem, přinejhorším buzení budu muset udělat nové. Stav viz. foto, kdyby někdo znal, tak nafotím i vnitřek krabice elektroinstalace.
Pokud někdo ví obecně, jak se generátor tohoto typu budí, tak bych byl rád pro případ, že by došlo na konstrukci vlastního regulátoru napětí.

Dík:)

Napsal: 13 pro 2016, 16:33
od jardajar
Tady tedy ještě el. krabice a její vnitřek.

Napsal: 13 pro 2016, 16:36
od serviceman
Obrázek manuál v djvu.

БРН-423 popis.

Pochlub se co s tím budeš honit.

Napsal: 13 pro 2016, 16:56
od jardajar
Je to na protiletadlový komplet Krug a Kub. Už jsem tu ohledně toho psal dřív, ale od té doby jsme udělali velký pokrok. :D Radiolokátor samozřejmě nefunguje (chybí VN zdroj a vlnovody), ale některé části snad oživím a na to právě potřebuju zdroj napětí. Tady video z testu turbíny https://youtu.be/XEh6Z8mzdHk

Jinak díky za ten návod, to jsem přesně hledal... kdyby měl ještě někdo schémata, bylo by to super.

Napsal: 13 pro 2016, 17:09
od serviceman
Schéma je k АЬ-16-Т/230-Ч/400. Těžko říct zda je to podobné.

Napsal: 13 pro 2016, 17:50
od samponek
Napětí z budiče je vhodné regulovat Déčkovitě, uhlíkový regulátor vyřadit, stejně bude vypečený a jistě nefunkční.
Pro Déčkovinu počítej, aby Mosfety snesly 400V včetně překmitů.
Vhodné jsou Toshiba 2SK1544 Motor Drive Applications

Napsal: 13 pro 2016, 18:31
od jardajar
Dík a nějaké schéma ověřeného budiče by nebylo?:) Jak je to s řešením nesouměrného zatížení?

Napsal: 13 pro 2016, 19:31
od samponek
Co máš na mysli "nesouměrným zatížením" ?

Déčkovina má zpětnou vazbu a tu zapojíš z výstupu přes malý plechový trafo.

Původní zapojení je tady http://leg.co.ua/info/elektricheskie-ma ... a-des.html

Obvodově bych to řešil nejjednodušším možným způsobem : napájecí zdroj 12V , TL494, IR2110, 2SK1544 a zpětnou vazbu plechovým trafem.
Tyto štěnice jsou ověřené , vždycky fungují a roměr malý, pro ilustraci jak to bude vypadat.

Napsal: 14 pro 2016, 08:35
od rezis
Zajímavý motor.... to je kompresorem přeplňovaný diesel?

Napsal: 15 pro 2016, 12:45
od jardajar
samponek píše:Co máš na mysli "nesouměrným zatížením" ?
Měl jsem na mysli situaci, kdy je každá fáze zatížená jinak. Ale to stejně buzením nejde ovlivnit... Jinak dík za nakopnutí, zkusím něco ubastlit a uvidí se... Nejdřív musíme roztočit ten motor. :x
rezis píše:Zajímavý motor.... to je kompresorem přeplňovaný diesel?
Ano, je to dieselový dvoutaktní čtyřválec a má kompresor. Také jsem se s tím ještě nesetkal, ale naštěstí je k němu na internetu docela podrobná dokumentace.

Napsal: 15 pro 2016, 13:09
od Artaban001
diesel v dvoutaktní verzi musí mít přetlakový plnění vzduchem už z principu - pokud to teda není "pseudo diesel", kdy vznět paliva vzniká od žárové hlavy. Takový diesel se musí dlouho žhavit.

Napsal: 15 pro 2016, 14:29
od Florian
Artaban001 píše:diesel v dvoutaktní verzi musí mít přetlakový plnění vzduchem už z principu - pokud to teda není "pseudo diesel", kdy vznět paliva vzniká od žárové hlavy. Takový diesel se musí dlouho žhavit.
Myslíš,že Holder měl kompresor pro plnění vzduchem?

Napsal: 15 pro 2016, 17:45
od Artaban001
"tékáčko" ho taky nemá - ale to bude taky nejspíš "polodiesel".

Napsal: 17 pro 2016, 11:22
od rezis
TK ho nemá. Tam výplach funguje jako u kalsického dvoutaktu tedy nasává pod píst do prostoru klikovky a pak to přetlačí kanálem nahoru, stlačí a vstříkne naftu - v létě žhavení netřeba.
Toto by právě nemělo nasávat pod píst jako dvoutakt.
Nevím jestli zrovna tento má výfukové ventily....