C4 problém se startem

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

C4 problém se startem

#1 Příspěvek od Celeron »

Mám u dehtový C4 Pakaču podivnej problém se startováním. Občas (tak 20% startů) při otočením klíčkem se nepřevalí přes kompresi. Někdy i při druhým otočení klíčkem. Pak ale úplně normálně na jedno, max dvě překulení nastartuje. Startér točí zcela svižně. Dělá to studený i teplý, zcela náhodně. Někdy stačí na minutu chcípnout a udělá to zase.
Baterka je sice 8 let stará ale třeba originálka v Xsáře Pikaču vydržela 12 let. Špatná baterka by asi nedělala náhodnej problém a startér by byl utahanej.
Spíš se to jeví jako náhodnej přechodák na silovce baterka - startér. Póly baterky jsem povolil, pootočil a dotáhl. Odpojovač byl čistej. Takže asi startér, buď oprskanej spouštěcí spínač a nebo jho elektromagnetu nechodí jak má.
Co jinýho, nějakej jinej nápad?
Díky
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!

Uživatelský avatar
ZdenekHQ
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 25593
Registrován: 21 črc 2006, 02:00
Bydliště: skoro Brno
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od ZdenekHQ »

No, kdysi jsem měl podobnej problém u benzinu Citroena, původně jsem to sváděl na špatnej aku, tak jsem koupil novej. Díky němu se alespoň ukázala správná příčina.

Když jsem vytáhl totálně odpálený starter, téměr vůbec tam nebyly uhlíky, jen přívodní lanka...

Taky to původně jen občas odmítalo startovat...
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]

Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

#3 Příspěvek od Celeron »

Takže startér ven, to mám radost. :cry: Doufám, že je vpředu směrem k chladiči a půjde vyndat zhora haubnou, válet se teď v zimě po zemi se mi vůbec ale vůbec nechce.
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!

Uživatelský avatar
ZdenekHQ
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 25593
Registrován: 21 črc 2006, 02:00
Bydliště: skoro Brno
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od ZdenekHQ »

Mě to taky chcíplo kolem Vánoc. To víš, je zima, studenej olej atd...

Naštěstí mám garáž, ale i tak to byl zážitek. A taky trochu hlavolam to zpátky složit. :D
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]

Uživatelský avatar
breta1
Příspěvky: 3454
Registrován: 09 zář 2005, 02:00

#5 Příspěvek od breta1 »

Já bych to viděl s větší pravděpodobností na tu 6 let starou baterku. Je asi snadnější si např. půjčit dobrou baterku (nebo alespoň se startovacíma kabelema připojit) než vymontovávat startér.

hakamusai
Příspěvky: 943
Registrován: 17 dub 2007, 02:00

#6 Příspěvek od hakamusai »

Mě to dělala baterka.
U startéru jsem měnil volnoběžku.U Ford Fiesta 1.4 16V se startér vyndavá odspoda.Přístup nic moc,ale lespí než u Žigulíka

Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 2393
Registrován: 22 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

#7 Příspěvek od Sandal »

hakamusai píše:...přístup nic moc,ale lespí než u Žigulíka
Kdo vyndaval startér z dvanáctsettrosky?
:lol: :lol: :lol:

Celeron:Poradíme jak se vyndavá startér,když napíšeš co máš za motor :wink:
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat :-)

Uživatelský avatar
Zaky
Příspěvky: 6129
Registrován: 30 říj 2010, 02:00
Bydliště: Praha

#8 Příspěvek od Zaky »

U tátovy C5 startér občas podobně nechtěl točit, po demontáži startéru se zjistily úplně zkratované lamely prachem z uhlíků. Po vyškrábání OK. Radši si ani nepředstavuji ty proudy, co musely při poruše do toho startéru téct.

Uživatelský avatar
PixelOrgy
Příspěvky: 1933
Registrován: 04 zář 2007, 02:00

#9 Příspěvek od PixelOrgy »

Tipoval bych baterku nebo ten prechodak. Kdyby byly pryc uhliky, tak by prece ten starter musel po par takovych startech chcipnout uplne.

Kdyby solenoid, tak to udela pokazde, a v nahodne fazi, nejen pres kompresi...

Kdyz se to "sekne", jde dolu jas osvetleni interieru?

Uživatelský avatar
yeti13
Příspěvky: 13
Registrován: 20 pro 2013, 01:00

#10 Příspěvek od yeti13 »

Dovolím se zeptat,možná blbě-vrčí podávací čerpadlo,asi je taky v nádrži??Nebijte mně mám benzín citroen a taky jsem zbytečně kupoval baterku,mechoš žbrblal cosi o spínačce(dvojité relé)mělo to opálené kontakty.Dávala se nová,starou jsem rozebral doma a mám náhradní(snad?)

Uživatelský avatar
Artaban001
Příspěvky: 9457
Registrován: 01 dub 2004, 02:00
Bydliště: Pendrov

#11 Příspěvek od Artaban001 »

Když jsem měl Citroen Saxo v benzínu a otočil jsem klíčkem do režimu "zapalování", tak v nádrži bylo docela zřetelně slyšet asi dvou až tři vteřinové vrčení motorku (časy jsou odhadem) - jestli tlakovalo vstřiky, nebo si systém ověřoval jeho čerpací schopnosti, to nevím. Ale vždy bylo slyšet, než se nastartovalo.
To auto chytilo na první škrtnutí, nebo vůbec. Baterii jsem po uvedení do klidu odpojovával. Ovšem z důvodu jeho nepotřebnosti poslední dobou jsem vozidlo prodal.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#12 Příspěvek od EKKAR »

To vrčení po zapnutí zapalování nebo už po otevření řidičovejch dveří je podávací čerpadlo v nádrži, který má za úkol vytvořit určitej přetlak paliva ve vstřikovačích. Ale to že C4 jednou točí a podruhý ne bych připisoval buď zkratu mezi lamelama, nebo zkratu mezi vinutím rotoru. Po zastavení v poloze, kdy jsou kartáče na zkratovaný části totiž rotor nedokáže vytvořit dostatečněj točivej moment a motor nenastartuje. Další možností, kterou nemůžu vyloučit s ohledem na svoje zkušenosti, ale nedokážu vyjádřit její pravděpodobnost vzhledem ke svý neznalosti konstrukce žabožroutskýho startéru, je mezizávitovej zkrat na vysouvací cívce - u škodovkovejch startérů PAL i u moderních kopiích Bosche = Magneton je cívka odmontovatelná, nevím jak to je u žabožrouta. Ale když ta cívka má zkrat části vinutí, nemá dost síly vystrčit pastorek a zároveň propojit silový kontakty. OBČAS pomáhá, když u takovýho startéru asistuje druhá osoba - jedna otočí klíčkem ve spínačce a druhá POKLEPE předmětem o váze cca 200-300g na konstrukci startéru. Tím se usnadní zasunutí ozubení pastorku do věnce na spojce a zároveň propojení elektrickýho obvodu - auto pak normálně nastartuje.

Opakuju - nevím, jaká je konstrukce vysouvání a spínání na žabožroutským startéru, ale zvážil bych i tuhle možnost.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Kremik
Příspěvky: 3467
Registrován: 30 bře 2012, 02:00
Bydliště: Havířov

#13 Příspěvek od Kremik »

Zaky píše:U tátovy C5 startér občas podobně nechtěl točit, po demontáži startéru se zjistily úplně zkratované lamely prachem z uhlíků. Po vyškrábání OK. Radši si ani nepředstavuji ty proudy, co musely při poruše do toho startéru téct.
Přesně toto se mi stalo kdysi u Š120, kterou jsem kdysi koupil. Dám do ní baterku, chci nastartovat, zřetelně pohaslo celé auto. Říkám si aha, baterka ko. Dám jinou, to samé. Obě u mě chvíli ležely, tak jsem vyndal zaručeně dobrou z auta, se kterým jsem jezdil - totéž. Tak šel startér ven, a ten sajrajt na komutátoru - to jsem ještě neviděl. Po vyčištění OK. Komutátor vypadal jako nedávno přesoustřežený. Možná to jen někdo málo vyleštil, nevím. Už jsem to pak nikdy rozebírat nemusel.

Pardon, přesoustružený :oops:
Naposledy upravil(a) Kremik dne 22 pro 2016, 19:59, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

#14 Příspěvek od Celeron »

PixelOrgy píše: Kdyz se to "sekne", jde dolu jas osvetleni interieru?
Ne, nepohasne, kdyby to dělalo, tak se tu ani neptám, to by byla jasná batérka.
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!

Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

#15 Příspěvek od Celeron »

Sandal píše: Celeron:Poradíme jak se vyndavá startér,když napíšeš co máš za motor :wink:
1,6 HDI. Dnes jsem startoval cca 25x a ani jednou se to nežvejklo :roll: Zítra dopoledne jsem doma a tak se za světla kouknu kde ten startér je.
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“