Jak poznat špatný převíjecí motor v mechanice
Moderátor: Moderátoři
Jak poznat špatný převíjecí motor v mechanice
Zdravím DAT magnetofon nemá sílu přetočit kazetu.Je možně že jsou sedřené kartáčky že nemá takovou sílu? Magnetofn má snahu kazetu přetočit ale nikdy ji nepřetočí až do konce ani na jednu stranu.Když jsem měl motor venku napojený na zdroj tak se točí ale v ruce byly cítit dost velké vibrace. Vytáhl jsem rozměrově stejný motor z DVD mechaniky z PC motor na otvírání šuplíku,tak ten jede plynuleji ale když jsem ho dal do DAT mechaniky vůbec neměl snahu se pohnout.
Otáčky převíjecího motoru jsou řízené elektronikou která udává otáčky podle toho kolik je ještě pásku na druhém kotoučku (od začátku ma vysoké otáčky ke konci se otáčky sníží aby neurval pásek na konci kazety) ale právě když ke konci sníží otáčky už nemá takovou sílu aby dotočil až do konce.
15M kazetu mi s obtížemi přetočí až do konce ale 125M už nedokáže (větší odpor-více pásku).
Otáčky převíjecího motoru jsou řízené elektronikou která udává otáčky podle toho kolik je ještě pásku na druhém kotoučku (od začátku ma vysoké otáčky ke konci se otáčky sníží aby neurval pásek na konci kazety) ale právě když ke konci sníží otáčky už nemá takovou sílu aby dotočil až do konce.
15M kazetu mi s obtížemi přetočí až do konce ale 125M už nedokáže (větší odpor-více pásku).
není pásek v kazetě nějak vytahaný a nerovno navinut ? DAT jsem sice neměl
ale běžný deck nemohl utáhnout starší Basf až do zastavení mechaniky, to samý ovšem některé VHS, ztrácí se barva a obraz zrní, dropuje, poruchové pruhy běží přes obrazovku
když motor běží na stole na náhradním zdroji tak asi řídící elektronika v tom magnetofonu
ale běžný deck nemohl utáhnout starší Basf až do zastavení mechaniky, to samý ovšem některé VHS, ztrácí se barva a obraz zrní, dropuje, poruchové pruhy běží přes obrazovku
když motor běží na stole na náhradním zdroji tak asi řídící elektronika v tom magnetofonu
Naposledy upravil(a) konosuke dne 18 led 2017, 12:48, celkem upraveno 1 x.
Co se může pokazit to se taky pokazí. Co se nemůže pokazit to se pokazí taky. (Murphy)
Právě ani na jednom není napsané napětí jedině hledat podle čísla co na něm je napsáno.Problém tam je protože i při vysunutí kazety se ji nechce ven.Sice se pásek zatáhne z hlavy do kazety ale nějaká ŘJ vyhodnotí že pásek není plně zasunuty tak kazetu nevytáhne a sekne se celý magnetofon.Ale potom stačí magnetofon vypnout a hned zapnou a hned po tom zmáčknou eject a kazeta vyjede ven.Tento problém jsem už kdysi měl, mechaniku jsem rozebral vyčistil a složil a jel krásně ale teď půl roku nejel a dělá to zase ale v mechanice asi problém nebude.
Je to DTC 57 ES převíjení jede přímým převodem z motoru přes zubatý řemen na kladku která se překlápí buď do leva nebo doprava podle směru chodu motoru přímo na unášeče.
Někdy i při play kdy motor by měl jet hodně pomalu a natahovat pásek do kazety prostě nechce jet musím rukou pomáhat aby pásek nezůstal v mechanice.
Někdy i při play kdy motor by měl jet hodně pomalu a natahovat pásek do kazety prostě nechce jet musím rukou pomáhat aby pásek nezůstal v mechanice.
Jako náhradu jsem tam dal tento motor http://www.mitsumi.co.jp/latest/Catalog ... e_4l_e.pdf Ještě najdu parametry toho původního
Tohle je původní RF300CH jen nevím jestli 11400 nebo 11440 touž na motoru není.Můžete mi ty parametry někdo porovnat?
Ale dole kde je obrázek motoru je přímo psané pro CD DVD mechaniky ale rozhodující bude asi ten krouťák.
http://www.kysanelectronics.com/Catalog/4.pdf
Ale dole kde je obrázek motoru je přímo psané pro CD DVD mechaniky ale rozhodující bude asi ten krouťák.
http://www.kysanelectronics.com/Catalog/4.pdf
- Artaban001
- Příspěvky: 9457
- Registrován: 01 dub 2004, 02:00
- Bydliště: Pendrov
Zapoj zkoumaný motorek na regulovatelný zdroj Nastav zdroj na nulu, a pomalu zvyšuj napětí, až se motor začne otáčet. pak jej trochu rukou přibrzdi a podle síly poznáš, jestli mu v nějaký poloze dochází dech. Můžeš mu při tom měřit proud - nejlépe osciloskopem přes bočník. Můžeš jej vyšetřovat v zařízení, nebo s ním roztáčet asynchronní motorek ventilátoru z mikrovlnné trouby, který budeš napájet regulovaným stejnosměrným proudem do 24V (je z něj indukční vířivá brzda).
Motorek, který je v pořádku, tak má plynulý osciloskopický průběh pulsování proudu, který je způsoben periodickým přepínáním cívek. Pokud má nějaká lamela problém, bude křivka nepravidelná, a při brždění rukou se v určité poloze zastaví.
Motorek, který je v pořádku, tak má plynulý osciloskopický průběh pulsování proudu, který je způsoben periodickým přepínáním cívek. Pokud má nějaká lamela problém, bude křivka nepravidelná, a při brždění rukou se v určité poloze zastaví.
Škopek nemám ale darebák si asi dal říct.Včera jsem dovnitř nastříkal nějaký čistič kontaktů ale pořád se mu nechtělo,dnes jak se s ním pářu a zkouším tak najednou funguje bez problémů při rychlém přetáčení.
Jen při přetáčení pomalém s odposlechem mi něco vrčí nevím jestli to dělá mechanika nebo ten motor.
Jen při přetáčení pomalém s odposlechem mi něco vrčí nevím jestli to dělá mechanika nebo ten motor.
- Artaban001
- Příspěvky: 9457
- Registrován: 01 dub 2004, 02:00
- Bydliště: Pendrov
Pokud nemáš škopek, tak se nic neděje - jen budeš dýl měřit. Z výhodou využiješ analogový ampérmetr.
A co se týká Kontoxů a podobné chémie - nikdy s tím neopravíš přechoďák vzniklý nedokonalým přítlakem kontaktů. Jen to časem ještě zhorší. U těch motorků je to podobný. Jako "uhlíky" - tedy správněji kartáčky, či sběrače - jsou kontakní pera z postříbřeného snad bronzu, či čehosi podobnýho. Jak to "jezdí" po povrchu měděných lamel, postupně se ubrušuje obojí. Dokonce časté přetěžování těchto motorků vede k přehřívání těch per a ty strácejí přítlak. Když ono je to práce na ..., ale když ten motorek rozebereš, můžeš zjistit, v jakýmže je to stavu. Komutátorek očistíš hadrou a pera můžeš přihnout, nebo pokud máš jiný motor stejných rozměrů a ze stejnou zadní "přírubou" daly by se mezi sebou "prohodit" ty příruby se sběrači. Není ale jistý výsledek. Pozor při skládání abys nepoškodil ty pera - proto jsou tam ty díry, kterýma si provlíkneš vhodný "šprajce", který po nasazení příruby na rotor odděláš a ty pera dosednou na komutátorek. U některých motorků se komutátor maže, u některých ne.
A co se týká Kontoxů a podobné chémie - nikdy s tím neopravíš přechoďák vzniklý nedokonalým přítlakem kontaktů. Jen to časem ještě zhorší. U těch motorků je to podobný. Jako "uhlíky" - tedy správněji kartáčky, či sběrače - jsou kontakní pera z postříbřeného snad bronzu, či čehosi podobnýho. Jak to "jezdí" po povrchu měděných lamel, postupně se ubrušuje obojí. Dokonce časté přetěžování těchto motorků vede k přehřívání těch per a ty strácejí přítlak. Když ono je to práce na ..., ale když ten motorek rozebereš, můžeš zjistit, v jakýmže je to stavu. Komutátorek očistíš hadrou a pera můžeš přihnout, nebo pokud máš jiný motor stejných rozměrů a ze stejnou zadní "přírubou" daly by se mezi sebou "prohodit" ty příruby se sběrači. Není ale jistý výsledek. Pozor při skládání abys nepoškodil ty pera - proto jsou tam ty díry, kterýma si provlíkneš vhodný "šprajce", který po nasazení příruby na rotor odděláš a ty pera dosednou na komutátorek. U některých motorků se komutátor maže, u některých ne.
Naposledy upravil(a) Artaban001 dne 18 led 2017, 19:21, celkem upraveno 1 x.
Tady je video je to slyšet i při play ale je potřeba mít sluchátka.Nevím jestli to dělá motor ale nic jiného to asi dělat nemůže podle mě na rotoru je nějaký problém.Při rychlém přetáčení není problém.
https://www.youtube.com/watch?v=Sb15uxb ... e=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=Sb15uxb ... e=youtu.be