Stránka 1 z 1

Fiesta 1.1

Napsal: 24 zář 2006, 14:03
od vrky
Mám fiestu 1.1 r.v.91. Zdálo se mi že běží ve zvýšených otáčkách jako na sytič. Změřil jsem si čidlo teploty vody a zjistil jsem že je špatné. Chtěl jsem ho proklemovat odporem ale nic mi to nedělá. Změřil jsem tedy přívod, na jednom drátu je 12V a druhý neukazuje nic (proti kostře a ani proti plusu). Ten druhý drát jde asi do řídící jednotky, ale nevím jak a kudy. Nesetkal jste se s tím už někdo?

Napsal: 24 zář 2006, 15:21
od Antony
To bude teplotní čidlo pro něco jiného (spínání sahary nebo pro budík v tachometru). To které ty potřebuješ vyzkoušet je teplotní čidlo chladicí kapaliny pro řídící jednotku a naměříš na něm na jednom pinu proti kostře 5V(při odpojeném čidle).

Vnitřní odpor čidla má být při 20°C 35 až 40 kiloohmů
při 100°C 1.9 až 2.5 kiloohmů

Napsal: 24 zář 2006, 18:01
od vrky
Myslím že to je správné čidlo. Čidlo do budíků u tachometru je z boku u termostatu a vede k němu jen jeden kablík. Tohle čidlo je nahoře co je výstup z termostatu. Na tělese termostatu jsou dvě čidla.

Napsal: 24 zář 2006, 18:12
od Antony
Nevím kde to čidlo má být, ale s těmi 5V je to jisté.

Koukl jsem se pro jistotu na schéma.

To čidlo jedním vodičem vede na 7pin ř.j. motoru a druhý na společný kostřící bod pin 46 ř.j. motoru.

Napsal: 24 zář 2006, 19:09
od vrky
Ty máš schema na fiestu? Já mám knížku Jak na to? a tam schéma tak podrobně není. K tomu čidlu k budíkům vede hnědo/bílý a k tomu čidlu na výstupu z termostatu vede černý a černo/červený.

Napsal: 25 zář 2006, 00:35
od MetalGod
Nejsem si jistej...
Jakou to má přípravu směsi?
Klasickej karbec, jednobodovej vstřik, nebo čtyřboďák?
Jestli to bude stříkačka, tak termistor bejvá taky v karburaci.
Může to bejt taky něco úplně jinýho.

Napsal: 25 zář 2006, 14:11
od vrky
Tohle je jednobod nahoře co se připravuje směs je taky čidlo, ale to je na měření teploty vzduchu.

Napsal: 25 zář 2006, 23:04
od MetalGod
No vidíš!
A myslíš si, že tam je ten termistor pro srandu králíkům?!
Zkus ho proměřit!
Taky je tady možnost, že je v :ass: mechanika na ovládání sytiče.
Co máš za karbec? Weber?

Napsal: 26 zář 2006, 14:16
od vrky
Tohle nemá karbec tohle je jednobod. Ale musí to mít čidlo teploty vody a teploty nasávaného vzduchu a lambdu. Z těchto tří snímačů vyhodnocuje bohatost směsi. Já potřebuju vědět to čidlo na vodu...

Napsal: 26 zář 2006, 19:53
od MetalGod
Sakra Vrkouš, nechytej mě za slovo!
Vím, že to není pravej karbec, ale karburace, čili příprava směsi tam snad probíhá, né?
Měl jsem Fiestu 1.4i z r. '87 (nedoporučuju), tam to bude dost podobný.
Zkus, co dělá ovládací mechanismus toho sytiče.

Napsal: 27 zář 2006, 18:13
od drabek06
No my mame Escorta, taky jednobod, ale 1.4 z 1991. Urvite to budes mit stejny jako my. Zadnej obtokovej ventil tam neni, je to reseny cervikem u skrtici klapky a ten ji nechava pootevrenou. A ze by se to samo hnulo ? To asi ne . . . Doporucuji navstivit www.fordfans.cz a jeho forum. Resi se tam problematika Escortu ale poradi ti i s Fiestou ! :prst:

Napsal: 27 zář 2006, 20:47
od Antony
Tak dobře, tak si to zopakujem, to teplotní čidlo má dva vodiče. Na jednom vodiči musí být při odpojeném čidle 5V (měřeno proti kostře) ,který vede na 7pin ř.j motoru.

Druhý vodič je společná kostra pro teplotní čidlo chladicí kapaliny, snímače teploty vzduchu, čidla tlaku nasávaného vzduchu a snímače polohy škrtící klapky , všechny vedou na 46pin řídící jednotky motoru.

Pokud tam vede 12V tak to
1. není teplotní čidlo pro řídící jednotku motoru
2. je chyba v elektrické instalaci
3. je vadná řídící jednotka motoru.

Pokud si změříš napětí na 7 pinu ř.j. motoru pak zjistíš kde je chyba...

Pravděpodobně najdeš na té ř.j. motoru označení EEC IV, je to označení vstřikování.