Stránka 1 z 3

Kontrola ze živnostenského úřadu

Napsal: 31 led 2017, 09:52
od Olchor
Tak se mi ozvala kontrola z Živnostenského úřadu, běžná buzerace.
Mezi doklady, které mám dodat, jsou " doklady prokazující způsob nabytí prodávaného zboží nebo materiálu používaného k poskytování služeb
( viz scan papíru). Já ale účtuji výdaje paušálem a tudíž žádné nákupní doklady ( výdaje) nemám, nearchivuji. To je přece na hlavu, kvůli tomu přece mám paušál, abych se nemusel drbat s nákupními doklady.
Co s tím?

Napsal: 31 led 2017, 09:58
od termit256
Ze vedes pausal neznamena ze ty faktury nemusis skladovat, znamena to jen ze je nemusis uctovat. Potrebujes je napr. kvuli nejruznejsim prohlasenim o shode a jinym certifikatum, reklamacim apod.

Napsal: 31 led 2017, 10:10
od forbidden
Hmm, to asi slyšet nechtěl, to může teď leda tvrdit, že mu shořely.
Když byl ještě otec na živu a podnikal, taky měl náklady paušálem, ale faktury a paragony od všeho samozřejmě schovával.

Napsal: 31 led 2017, 10:13
od bu2520
a z jakých podkladů vypočteš tu daň. Jak zjistíš příjmy mínus výdaje? Aby ji věděl základ daně.

Napsal: 31 led 2017, 10:16
od termit256
No, to je mi jasne :-)
Zkus tak zavolat a v klidu jim vysvetlit ze jedes na pausal. Nevim co delas, ale nejaka velka vyroba to asi nebude, tam se pausaly nevyplati. Oni ty formulare na kontrolu maji pro vsechny stejne a ani nemusi vedet ze zrovna ty jedes na pausal, takze ne vzdy je treba dokladat vsechno co tam je napsane. Hlavne se s nema moc nehadej.

Napsal: 31 led 2017, 10:17
od termit256
bu2520 píše:a z jakých podkladů vypočteš tu daň. Jak zjistíš příjmy mínus výdaje? Aby ji věděl základ daně.
Jede na pausal, pro ucetnictvi eviduje jen prijmy, naklady da procentem dle zakona.

Napsal: 31 led 2017, 10:19
od forbidden
S finančákem se zásadně nehádá. :) Párkrát jsem s nima jednal, vždy byla chyba u mě a dá se nima normálně mluvit. Alespoň tady v Brně na Rybníčku.

Napsal: 31 led 2017, 10:24
od dreamer
Většina dodavatelů poskytuje doklady i v elektronické podobě, u jednoho mého dodavatele mám po přihlášení do e-shopu i řadu let zpětně k dohledání všechny doklady. A ze zákona stačí mít doklady v elektronické podobě. Takže bych jim stáhnul všechno možné co stáhnout můžeš, nejlépe v jednom adresáři včetně dodáků a pod. a ať se snažeji když chtěji buzerovat.

Napsal: 31 led 2017, 10:51
od termit256
Oni vyberou nejakou zakazku a chteji papiry od matrose ktery byl na ni, pouzity. Aspon COI to tak chtela. Ja ty vsemozne prohlaseni taky nesbiram, ale neni problem je od firem nasledne ziskat. Dobra zprava je, ze tomu vicemene vubec nerozumi (ani se jim nedivim) takze kdyz jsem jim predlozil i zjevne nesmysly typu stare neplatne certifikaty, atesty od neautorizovanych zkuseben apod. nebyl zadny problem :-) Proste chteli videt jen nejake papiry, cim vic tim lip. Bylo to na udani, kdyz zjistili ze je vse vicemene OK, podarilo se mi u kavy z nich vypacit mezi reci i jmeno toho bonzaka. Takze donaseci pozor :-)

Napsal: 31 led 2017, 16:22
od jezevec
forbidden píše:S finančákem se zásadně nehádá...
Ale on nemá kontrolu z finančáku, ale z živnosťáku.
Máš paušál, tak výdaje nikoho nemusí zajímat. Předložíš jen účetnictví za požadované období, faktury popř. jiné listiny. Nejlepší je stavit se na živnosťáku a konkrétně se domluvit, co budou požadovat a proč.

Napsal: 31 led 2017, 16:37
od renda15
Víceméně jsem se úředníků vždy zastával, ale poslední rok nedělám nic jiného než to, že řeším kontroly (finančák, sociálka, zdravotní pojišťovny, hygiena, úřad práce a další a další), takže i já jsem přitvrdil a funguje to. Přijde mi, že navýšení úředníků se projevilo pouze a jen buzerací, kterou musí vytvářet. Na co například mohou požadovat doklady o registraci u FU, registraci u sociálky. Jsou propojeni tak ať si to za moje peníze, kterými je krmím zjistí. Databázemi jsou dnes propojeni tak ať se snaží. Obecně při kontrolách dodávám vše datovkou elektronicky a zásadně ve formátu pdf, ale vyrobeném se zakázaným kopírováním, aby nešlo nic přetáhnout přes schránku.

Napsal: 31 led 2017, 17:20
od ZVUK2000
Zítra mám shodou okolností také kontrolu na Živnostenském. Chtějí podrobnosti kolem koncese na Technickou ostrahu majetku a osob (EZS, EPS, Evakuační rozhlas) Mezi doklady mimo jiné příjmové faktury, ale výdaje nechtějí. Dám vědět jak jsem dopadl a co vlastně chteli.

Napsal: 31 led 2017, 17:24
od ZVUK2000
Zítra mám shodou okolností také kontrolu na Živnostenském. Chtějí podrobnosti kolem koncese na Technickou ostrahu majetku a osob (EZS, EPS, Evakuační rozhlas) Mezi doklady mimo jiné příjmové faktury, ale výdaje nechtějí. Dám vědět jak jsem dopadl a co vlastně chteli.

Napsal: 31 led 2017, 18:17
od forbidden
To jsem nějak přehlídl, s Živnostňákem nemám žádný zkušenosti, kromě zakládání ŽL a netuším, proč by měli dělat nějaký kontroly. Snad jen na to udání.

Napsal: 31 led 2017, 18:20
od ZVUK2000
Také se zítra zeptám zda je to běžná kontrola nebo udání.