Stránka 1 z 2

Autorádio BETA

Napsal: 09 úno 2017, 10:33
od Elektronik55
Po výměně starého akumulátoru za nový u vozu VW Šharan si "kód"rádio BETA našlo samo tak , jak je psáno v manuálu , leč i když naskočí "název" všech přednaladěných stanic , nebo načte CD a spustí PLAY , dochází k dost podstatné chybě - NEJDE ZVUK !
Stačí "vypnout" motor a znovu nastartovat a je po závadě !!!
Neprovedu - li "druhý" start , tak ani po hodině jízdy rádio nepustí zvuk .
Jako první co ukazuje display (NO TP FM1 88,8MHz) , po stisknutí jakékoliv předvolby naskočí název přednaladěné stanice a TICHO !

Napsal: 09 úno 2017, 10:43
od Jodr
Těžko radit, měřit. Řekl bych studeňák někde v signálové cestě, nebo pokud má v NF cestě TDA7433 a pod. pak může být problém v jeho řízení od MCU

Napsal: 09 úno 2017, 13:30
od Elektronik55
V minulosti byl akumulátor několikrát venku na nabíječce do druhého dne . Instalování nového akumulátoru trvalo cca 5minut a od té doby se projevila tato "závada"a trvá již půl druhého měsíce .
Další blokaci "zvuku" může (jak jsem se dočetl) provádět samotný "vůz", který je rovněž kódován k tomuto rádiu . Odkódování se má provést samo automaticky během několika sekund .
Nyní jsem nechal přijímač v zapnutém stavu a zasunutý klíček zapalování na 1h , jak je doporučováno v návodu .

Napsal: 09 úno 2017, 21:21
od Zaky
Vzhledem k tomu, že to má mikroprocesor, zkusil bych pro jistotu ještě jednou "vystoupit a nastoupit" tedy znovu odpojit akumulátor, počkat a zase připojit. Pokud tedy toto již nebylo vyzkoušeno.

Napsal: 10 úno 2017, 11:09
od Elektronik55
Dobrý nápad s tím odpojením akumulátoru , dnes to provedu , neb včerejší zkouška nechat zapnutý přijímač a zasunutý klíček v zapalování na 1h nepřinesla úspěch .
Pokud se na displeji nezobrazí "TP" (traffic program), nespustí se zvuk . Naopak ani po "druhém" startu zvuk nenaskočil , musel jsem tlačítkem přijímač vypnout a znovu stisknout , potom už displey zobrazuje "TP"a zvuk jde normálně .
Před výměnou akumulátoru stačilo zapnout klíček a rádio naskočilo .
Dnes jakmile trochu povolí ten "mráz", odpojím tedy na chvilku akumulátor a uvidíme .
Zatím děkuji za radu !

Napsal: 10 úno 2017, 15:30
od Jodr
Souvislost s TP může být, ale ne blokování SAFE. Zpravidla se při funkci dopravní hlášení upravuje hlasitost v audioprocesoru. Odpojování aku v Tvém případě chybu nevyřeší, proč by mělo?

Napsal: 10 úno 2017, 16:34
od Zaky
Protože mu to po odpojení a připojení aku začalo zlobit, před tím to, alespoň jsem to tak pochopil, nezlobilo. MCU je pravděpodobně trvale pod napětím i při vypnutém rádiu, takže pokud je v nějakém špatném stavu, reset ho může vyléčit. Samozřejmě to může být taky úplně něčím jiným, tohle se ale snadno a rychle vyzkouší.

Napsal: 10 úno 2017, 17:49
od Elektronik55
Odpojení akumulátoru nepomohlo, naopak tentokrát si ani nenašlo "kód",hlásí tedy =SAFE 1000=. Kód neznám, zajedu tedy do Servisu VW, aby podle VIN čísla rádia zjistili "kód" . (do budoucna to bude dobré)
Přiznám se, že se mě nechce demontovat rádio, vyndat mechaniku, přečíst číslo EPROMKY , koupit prodlužovací kabel s kleštinou na IO DIP8 k vůli osahání EPROM do PC.
Až budu znát "kód", mohu se konečně věnovat tomu co jsem kde špatně navolil, neb toto rádio musí hrát i bez přítomnosti "TP" (dpravního hlášení).
Jinak rád přijímám jakoukoli radu včetně RESET celého přijímače .

Napsal: 11 úno 2017, 12:49
od arambula
Editováno moderátorem pro porušení bodu 13 "Pravidel".

Napsal: 13 úno 2017, 17:30
od Elektronik55
Tak jsem se objednal "mailem" do servisu VW a nyní čekám na termín , kdy mohu přistavit vůz ke zjištění "kódu"(do budoucna) .
Jinak nevím, co mě za celý život vedlo k tomu, že u všech přístrojů NÁVOD až naposled ! Buď jsou ty přístroje nyní stále složitější, nebo už těžko chápu.
Jak jsem již psal "kód"přijímače je rovněž uložen v paměti "vozu", není tedy třeba tento znát , pokud nebude přijímač použit v jiném voze, nebo byl - li odcizen !
Stáhnul jsem si Návod ve slovenském jazyce a myslím, že neporuším bod 13 "Pravidel", když uvedu znovu , že přijímač si najde "kód" sám automaticky během několika sekund , ale je nutné nejen zasunutý klíček zapalování , ale i zapnutý do první polohy (to v návodu není). Je - li provedena aktivace a nastavení , potom už přijímač pracuje i při vypnutém a jenom zasunutém klíčku . Bez klíčku lze přijímač také zapnout, ale bude pracovat pouze 1h, potom se sám vypne , aby nedošlo k vybití akumulátoru .
Vlnové rozsahy a pásmo je ve slovenském překladu jako OBLAST, tedy Oblast AM1,AM2,FM1,FM2 a TP
Stačilo tedy si pořádně přečíst návod , "vystoupit"z Oblasti "TP", znovu naladit a je vše v pořádku .
Děkuji tímto všem, kteří se snažili mě pomoci a napříště budu číst návody !

Napsal: 16 úno 2017, 12:50
od Elektronik55
Dnes jsem byl (dle objednávky) v servisu VW Horejsek pro zjištění "kódu" autorádia a zaplatil 200,- Kč .
Bohužel s odstraněním "závady" jsem se unáhlil , opět to dělá to , co jsem psal . Pokud se na displeji nezobrazí "TP" (úpně vlevo nahoře)- nejde zvuk !
Zvuk se nespustí ani při spuštění CD , nebo audio-kazety . jakoby přijímač hledal vysílač "TP" , ten najde až při druhém startu a je jedno v jaké lokalitě se vůz nachází .

Napsal: 16 úno 2017, 13:31
od Jodr
Že závada nesouvisí s kódem jsem si myslel. Betu jsem měl na stole dost často, ať už s kodem nebo bez něho, ale závadu co popisuješ nepamatuju. Mohlo se klidně přihodit, že se rozhodil firmware a mám obavu, že s tím nikdo nepomůže. Audioprocesor bývá řízený ze sběrnice a to je konečná. Podívej se po bazarech, prodává se to kolem 500ká

Napsal: 16 úno 2017, 15:05
od masar
Elektronik55 píše:Dnes jsem byl (dle objednávky) v servisu VW Horejsek pro zjištění "kódu" autorádia a zaplatil 200,- Kč ...
Nevím, jest-li jsem to pochopil - jel jsi do servisu, ikdyž už jsi měl rádio "odblokované", jen abys zjistil 4-místný kód, až ho bude někdo potřebovat v jiném autě.(?)
A jinak bych vyzkoušel znovu nastavit všechny předvolby stanic a hlavně funkce v podmenu TP-SET (GALA, ONVOL, TAVOL...) v "hrajícím" režimu. Možná je po odpojení aku vymazaná nějaká hodnota...(?)

Napsal: 16 úno 2017, 15:39
od EKKAR
Skoro všecky "koncernový" rádia jsou převlíknutej Technisat. Doporučil bych vznášet dotazy na firmu BRM, která tyhle "převlíkače" pro škodofku servisuje: http://www.brm.cz - sídlo mají v Kosmonosích, opravdu jen co by vrakem autorádia dohodil od centrální fabriky Škodifky ...

Napsal: 16 úno 2017, 16:14
od Elektronik55
Ano , do servisu jsem jel jenom pro zjištění "kódu"i když si ho rádio našlo samo . Chtěl jsem ho znát pro případ použití v jiném voze a také proto , že teprve minulý týden (po přečtení návodu) jsem se dočetl , že aby si rádio našlo "kód" samo automaticky , musí být zapnutý klíček zapalování v první poloze ! To už jsem byl ale objednán v servisu a nechtěl jsem to rušit .
Před odjezdem do servisu nastartuji a zvuk nikde ! Dál jsem nic neprováděl a před servisem vypnul motor , pracovník servisu sedl za volant - zapnul klíček do první polohy a rádio normálně naskočilo i se zvukem .
Potom odpoledne před OD jsem si chtěl pustit CD , rádio normálně hrálo , klíček jen zasunutý a po stisknutí tlačítka CD údaj na displeji PLAY a načtená první stopa - zvuk nikde . Vysunul jsem CD a zasunul - zvuk naskočil .
Když se manželka vrátila z OD , přepnul jsem na rádio (OK) a znovu na CD , také v pořádku , pamatuje si i "místo" na stopě , kde skončilo přehrávání .