Stránka 1 z 2

Seat Cordoba denní svícení

Napsal: 11 úno 2017, 19:09
od Maskot
Snad někdo ví :) .Jde mi o deaktivaci toho co tam výrobce dodal, to je, že ihned po zapnutí zapalování se rozsvítí světla, při startování zhasnou a hned se zase rozsvítí což asi žárovkám dělá moc dobře.Je to Cordoba 6L2 1,4 16 V (BXW). Za případné rady předem dékuji.

Napsal: 11 úno 2017, 19:41
od Milan_F
Tady by mohlo stačit vytáhnout příslušné relé.

Napsal: 11 úno 2017, 19:49
od Maskot
No to by bylo řešení ideální, jen zbývá vědět které a kde. Snad se ještě někdo přidá.

Napsal: 11 úno 2017, 20:02
od Milan_F
No a zkusils pod to lehnout a najít nějaké, které po zapnutí zapalování přitáhne - cvakne. Moc jich tam nebude.

Napsal: 11 úno 2017, 20:02
od MetalGod
Určitě tam máš relátek jak v reléovým počítači, co? 8O
Jediný z těch pár relátek bude cvakat podle světel. Pokud nejseš hluchej, najdeš ho.

Napsal: 11 úno 2017, 20:08
od Maskot
Tak jak se říká dobrá rada nad zlato, ješťě poraď jak potom donutím ty světla svítit. Ono totiž bez toho relátka nesvítí nic.

Napsal: 11 úno 2017, 20:12
od MetalGod
Proč jeho sepnutí nepodmíníš tím, že musí bejt zhasnutá kontrolka dobíjení a/nebo mazání?
To znamená jedno přepínací relátko navíc, zapojený jako rozpínací, jehož vinutí je píchnutý na kontrolce a kontakt v sérii s vinutím relé spínání světel.

Napsal: 11 úno 2017, 20:47
od Maskot
Přidávat relé no jistě by to šlo, ale řešení to je poněkud krkolomné když to ovládá ŘJ a software by měl jít změniť. Tohle je údajné jakási severska verze, kry pri vypnutych světlech to svítí o málo méné ( cca je na žárovce o 1,5 V méné) než když jsou zapnuté spínačem.

Napsal: 11 úno 2017, 20:55
od Milan_F
Tohle jsi měl napsal hned na začátku a hlavně uvést rok výroby vozidla! Tím bys ušetřil několik příspěvků mířících nesprávným směrem.
Bude to chtít hex-can diagnostický kabel, soft a upravit kódování řídící jednotky. ->servis

Napsal: 11 úno 2017, 21:04
od Maskot
Je to poslední verze 6L2 tj. 2002 až 2009.

Napsal: 11 úno 2017, 21:07
od Milan_F
To už jsem si taky dohledal... BXW 05/2006 - 11/2009 :evil:

Napsal: 13 úno 2017, 10:43
od Atlan
Servisnym pohybom vytiahni otocny spinac svetiel a skontroluj ako su zapojene kable, predpokladam ze staci prehodit pin na inu svorku. Inak na pine 7 sadava denne svietenie tj svietia strrtavacie svetla. Najfi schemi a pochopis.

Napsal: 13 úno 2017, 18:37
od Milan_F
Obávám se, že přepojit cokoli kamkoli nebude nic platné. Světla jsou řízená po canu.
Schema by mělo být stejné nebo podobné.
Obrázek

Napsal: 14 úno 2017, 17:19
od Maskot
Je to zřejmě jak píše Milan, takže se na to zřejmě vykašlu. Přepojování nic neřeší odpojení TFL sice zruší svícení tlumených světel, ale obrysové a zadní osvětlení zůstane zapnuté. Přeprogramování zatím odkložím. Co je na tom pravdy nevím, ale po dotazu v jendné ( ne značkové) dílně mi bylo řečeno že zrušit to lze s tím, že poté diagnostika hĺásí chybu naprogramování ŘJ z důvodu vazby software na VIN.

Napsal: 14 úno 2017, 18:07
od EKKAR
Nemám kurďoublici, mám roomstera - a taky s BXW agregátem (1,4 16V 63kW) a ročník výroby 2007 = ze stejnýho výrobního období jako tazatelovo auto. A denní svícení se vypíná překlopením poměrně velkýho kolíbkovýho přepínače dole pod volantem, pod krytem vedle OBDE-II zásuvky. Jinak pokud je denní svícení tímhle přepínačem aktivovaný, po zapnutí zapalování se rozsvítí všecky obrysovky (vpředu i vzadu), "číslovky" (osvětlení SPZ/RZ) plus podsvícení "budíků" a ovladačů. Při startu se všecko odpojovacím kontaktem "relé X" zhasne a po naskočení motoru se kromě obrysovek rozsvítí i "potkávačky". V tomhle režimu nefunguje přepínání hlavních světel potkávací/dálkový, výstražný blikání dálkovýma = "světelná houkačka" ale fungujou.
TO VŠECKO SE SDRUŽENÝM PŘEPÍNAČEM OSVĚTLENÍ V POLOZE "0". Jakmile se na ten přepínač "šáhne" a otočí se do první polohy ("rozsvítit obrysovky"), potkávačky zhasnou a rozsvítí se otočením přepínače až do další polohy - v tomhle režimu už překlápění potkávací/dálkový normálně funguje.


Tenhle řežim "s dodatečným přepínačem pod deklem u pojistek dole na hraně palubní desky" používají všecky fábule II i roomstery až do výrobního modelovýho ročníku 2009 (stejně jako tazatelovo auto) - od modelovýho ročníku 2010 proběhla "faceliftace" a denní svícení se "přestěhovalo" do zdvojenejch svítilen na místo původních jenom mlhovek na dolním okraji předního nárazníku - zároveň se objevila možnost si od určitýho výbavovýho stupně moct nechat aktivovat "corner" funkci mlhovejch světel (přisvícení zatáčky na straně kam se natočí volant při rozsvícenejch potkávacích světlech) - tuhle funkci nemá každej "facelift" fábule II /rooma, protože do nejchudší vejbavový sady se dávala jednodušší = lacinější sdružená ŘJ ("komfortka"), která nakódování "cornerů" neumožňuje.