Připojení hoblovky

Vše co se týká silnoproudu.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
mi-ro
Příspěvky: 7651
Registrován: 08 úno 2005, 01:00
Bydliště: rovina u Kolína

Připojení hoblovky

#1 Příspěvek od mi-ro »

Hezký večer, dnes mě pozvali do jedný firmy k "poruše" hoblovky. Nevím co předcházelo, kdo se v tom vrtal, informace kusé (spíše nepravdivé). Fakt je, že se jedná o stroj s 3f motorem zapojeným do hvězdy. Od motoru přivedený kromě PE i středový vodič hvězdy a 3x fáze. V ovládací skříňce mechanicky samopřídržné relé s vyvedeným červeným a zeleným tlačítkem. Uvnitř skříňky dvě fáze kontrolované nadproudovým bimetalem. Potud bych pochopil ale uvnitř je ještě DPS s nějakým výkonovým tyristorem (viz foto). K čemu tam může být? a zapojení celého nějak nemůžu pochopit. Zapojení, které vidíte na fotce berte s rezervou!! jak jsem napsal, kdoví, kdo se v tom vrtal. Nezná to někdo?
Přílohy
20170213_192341.jpg
(93.65 KiB) Staženo 95 x
20170213_192322.jpg
(122.17 KiB) Staženo 110 x
20170213_192307.jpg
(146.49 KiB) Staženo 98 x
20170213_131722.jpg
(127.24 KiB) Staženo 117 x
..to bude jen ňákej odpůrek

Uživatelský avatar
Victronix
Příspěvky: 910
Registrován: 23 lis 2007, 01:00
Bydliště: Vážany

#2 Příspěvek od Victronix »

Zkus omalovat schéma a co vede na DPS. Chytl bych se toho nápisu u trimru I max.
Hledám ideální řešení...

Uživatelský avatar
MATYCH
Příspěvky: 602
Registrován: 16 úno 2006, 01:00

#3 Příspěvek od MATYCH »


Uživatelský avatar
Victronix
Příspěvky: 910
Registrován: 23 lis 2007, 01:00
Bydliště: Vážany

#4 Příspěvek od Victronix »

Hledám ideální řešení...

Uživatelský avatar
TAKJAN
Příspěvky: 5866
Registrován: 17 lis 2011, 01:00

#5 Příspěvek od TAKJAN »

Je to brždění. Je tu o tom vlákno, docela mi to dalo zabrat. Ale rozchodil jsem to.

Uživatelský avatar
mi-ro
Příspěvky: 7651
Registrován: 08 úno 2005, 01:00
Bydliště: rovina u Kolína

#6 Příspěvek od mi-ro »

Jj, to bude ono, tak nějak to celý vypadá. Že by to mohla být brzda, mě napalo ale nějak nedokážu pochopit princip. Ale to v podstatě neva, zapojím podle manualu a uvidíme.
..to bude jen ňákej odpůrek

Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 2393
Registrován: 22 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

#7 Příspěvek od Sandal »

Brzdění stejnosměrným proudem.Do jedné fáze motoru se po odpojení sítě pustí SS proud po nastavenou dobu a zabrzdí kotvu.Dodělával jsem to při generálce svý vrtačky VS 32.
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat :-)

Uživatelský avatar
TAKJAN
Příspěvky: 5866
Registrován: 17 lis 2011, 01:00

#8 Příspěvek od TAKJAN »

Ne, ne, brzdí to zkratem dvou fází. Ten tyristor. A to relé bylo špatné, myslím. Má taky takové divoké zapojení.

Uživatelský avatar
mi-ro
Příspěvky: 7651
Registrován: 08 úno 2005, 01:00
Bydliště: rovina u Kolína

#9 Příspěvek od mi-ro »

Opravdu pro mě neznámý princip brzdy ale přiklonil bych se spíše k tomu SS proudu. Jednak tam je použitý tyristor a pak asynchronní motor po odpojení od sítě když se dotáčí přece negeneruje žádný proud a tak zkratování čehokoliv přece nemůže brzdit?
..to bude jen ňákej odpůrek

Uživatelský avatar
palmalsport
Příspěvky: 545
Registrován: 21 pro 2012, 01:00
Bydliště: HK

#10 Příspěvek od palmalsport »

A není to tak, že pouští opačnou fázi?

Uživatelský avatar
mi-ro
Příspěvky: 7651
Registrován: 08 úno 2005, 01:00
Bydliště: rovina u Kolína

#11 Příspěvek od mi-ro »

palmalsport píše:A není to tak, že pouští opačnou fázi?
Nevím, co je "opačná fáze" ale pokud myslíš přehození konce a začátku jednoho vinutí tak tak tady určitě ne, motor je zapojen fixně do hvězdy! a navíc, pokud bych toto natvrdo přepojil, 100% musí letět jistič. Na desce elktroniky je jednopólový spínač-tyristor (15A). Ale nikoli triak!!
..to bude jen ňákej odpůrek

Uživatelský avatar
TAKJAN
Příspěvky: 5866
Registrován: 17 lis 2011, 01:00

#12 Příspěvek od TAKJAN »


Odpovědět

Zpět na „Silnoproudá technika“