Stránka 1 z 5

Záhadná indukční cívka křovinořezu

Napsal: 11 bře 2017, 18:26
od cirus
Koupil jsem levný a nový benzinový křovinořez na Aukru, zdálo se že je perfektní, pracoval dobře. Najednou chcípnul a už nenastartoval. Zjistil jsem, že svíčka nehází jiskru. Svíčku jsem prohodil na pilu, obě jsou dobré. Prověřil jsem veškerou elektriku na křovinořezu, nikde žádná závada. Chcípák na rukojeti jsem odpojil. Když vývod co vede na svíčku vezmu do ruky a rukou se dotknu kostry, tak to při roztočení magnetů kopne. Ale asi slabě, protože na svíčce to jiskru nehodí. Nemám čím to změřit. Vypadá to na vadnou indukční cívku magneta, ale proč to kope a přitom jiskru na svíčce nehodí? Ta cívka vypadá takto, je to zalitý monoblok. Jak to vypadá uvnitř? Nedá se to nějak opravit? Snad jí koupím za nějakých 300Kč i s poštovným, ale škoda každé kačky. Dík za každou radu a vysvětlení proč kope a nejiskří?

Napsal: 11 bře 2017, 18:43
od Artaban001
Pokopat Tě může i 230V, ale jiskru nehází. Zkrátka a dobře Ti cívka negeneruje dostatečný napětí pro přeskok jiskry. Pokud je zapalování s mechanickým přerušovačem, prověř kondenzátor. Pokud je elektronický, tak záleží na situaci. Ten zapalovací obvod může být klidně v tý cívce (ta fotka je mizerná). kdyby to byla klasická "magnetová cívka" (má otevřený jádro, který je u rotujícího magnetu ), tak ta má primární vinutí, který se zkratovává "kladívkama" a sekundární jde na svíčku.
Svíčku vymontuj a přidrž ji bokem na motoru - motor jednou protoč a podívej se, jestli jiskří. prst je houby indikátor.

Napsal: 11 bře 2017, 20:04
od cirus
Artaban001 píše:...Svíčku vymontuj a přidrž ji bokem na motoru - motor jednou protoč a podívej se, jestli jiskří. prst je houby indikátor.
Píšu, že jsem to udělal jako první a pak desetkrát znova. Nejsem úplnej 🤐.
Tam žádné kladívko ani kondík není.
Celé je to na obrázku.
Černý vodič jde na kostru, červený na tu svorku, fajfka samozřejmě na svíčku. Červený a černý vodič vede na rukojeť křovinořezu k vypínači (chcípáku = když se spojí, tak motor chcípne). Pod tím jádrem té cívky rotují permanentní magnety.
Takže proč to "kope" a nedělá jiskry na cívce? Je k tomu někde nějaké schéma? Nebo jak to vypadá rozpitvané?

Napsal: 11 bře 2017, 20:21
od Vaseks
Měl jsem naprosto stejný problém. Po 10 - ti minutách to chcíplo a taky nešlo. Chodilo to s teplotou, opravdu pomohla jedině výměna. Za 300,- bych to neřešíl. Je to zbytečná ztráta času. :D

Napsal: 11 bře 2017, 20:22
od Eleman
On není důvod cokoli pitvat. Uvnitř jsou dvě vinutí. Jedno vysokonapěťové - jeden konec na kostru, druhý na fajfku. Druhé (pár závitů) pro chcípák - jeden vývod na kostru, druhý na tlačítko chcípáku. Pokud není zkrat mezi červený a černý drátem v té společné bužírce, tak je nejspíš mezizávitový zkrat na VN vinutí. Celistvost vinutí proměříš multimetrem, mezizáviťák naměřit už je složitější. Možná by se dalo něco vykouzlit testerem VN traf. V každém případě jsou ta vinutí neopravitelná.
Předpokládám, že mechanické sestavení a nastavení magneta je (bylo) v pořádku.

Napsal: 11 bře 2017, 20:28
od Artaban001
Tam bude ještě něco, co řídí "časování" zápalu. Není v tom magnetu ještě něco? Jinak by to svědčilo o tom, že v tý cívce je vše potřebný pro zapalování (nějaký tyristorový obvod) a je třeba se k ní chovat jako k monobloku. Jedině ji destruktivně rozebrat - stejně ji ale budeš muset vyměnit

Napsal: 11 bře 2017, 20:53
od misocko
to čo Ťa kope je par 100V z primaru, to čo potrebuješ na iskru je par kV zo sekundaru. Ten monolok obsahuje aj polovodiče.
Vymeň to

Napsal: 11 bře 2017, 20:59
od cirus
Teď jsem se dočetl, že ne vždy musí být jiskra na svíčce vidět (to je asi blbost že?). Také nastavení jádra cívky od rotačních magnetů má prý být na tloušťku 2 kancelářských papírů. To ale určitě problém neřeší.
Jen se bojím, abych nekoupil novou cívku a pak zjistil, že ta původní nebyla špatná.

Napsal: 11 bře 2017, 21:35
od Bernard
Napětí na svíčce je dané rychlostí změny magnetického toku, tedy otáčkami. Základem úspěchu je razantní škubnutí startovacím špagátem. Mne to docela vysílí, než to na začátku sezóny chytne.

Napsal: 11 bře 2017, 21:44
od Soemtron
Chce to opravdu razantní škubnutí. Na začátku sezony používám i "startsprej".

Napsal: 11 bře 2017, 21:47
od Artaban001
Pokud tam kromě ty cívky nic jinýho není, je to jasný: V tý cívce je tyristorový obvod, který se chová podobně jako kladívka u starýho magneta. primární vinutí je zkratovaný tyristorem, který je vhodně spouštěn elektronikou uvnitř cívky. Bez něj se v sekundární cívce indukuje pár set V klasicky indukcí od rotujícího magnetu. Bohužel ovšem nedochází ke skokovému "spínání", které je zdrojem VN samoindukčních pulsů, který se převodním poměrem této cívky převádí na výstupní kabel.
Nemá cenu to řešit - maximálně můžeš překontrolovat spínač motoru před tím, až tu cívku budeš měnit.

Napsal: 11 bře 2017, 21:58
od Soemtron
Stejná čína jako ten můj od jiného prodejce. O ten černý kryt karburátoru jsem si párkrát nehezky strhl kůži, takže startuji jen v rukavici. Doplním, že pokud odpojí kabel "spínače" tak motor by měl jít nastartovat ale nevypne ho.

Napsal: 11 bře 2017, 21:58
od elektrosvit
V létě jsem se sousedem řešil podobný problém. Za studena mu křoviňák chytal na "drc", po zahřátí chcípnul a nešel nastartovat. Zahřátý jiskru neházel, ale po vychladnutí ano. A byla normálně okem viditelná. Po zamontování svíčky zase v pohodě chytnul a chvíli běžel. Vyměnil zapalování a má klid.

Napsal: 11 bře 2017, 22:19
od Zaky
Tenhle křoviňák taky mám a o často odcházejícím zapalování jsem četl. Mě zatím funguje a startuje to dobře, pokud nehází jiskru, zapalování můžeš koupit na Ebay. Já tam mám tuším tohle: http://www.ebay.com/itm/Black-Ignition- ... t#shpCntId

Napsal: 12 bře 2017, 00:51
od Michal22
Kupte si hadráka...