Elektromobily
Moderátor: Moderátoři
Elektromobily
Dnes jsem se dočetl na internetu že v mnohých státech USA "špiní" životní prostředí elektromobily více než klasické spalovací./elektrárny dýchají do ovzduší jedovaté látky/
Uplne ocakavany postreh. Elektromobil riesi len problem lokalnych emisii. V globalnom meritku budu vytvarat emisie stale, je velmi malo pravdepodobne, ze sa podari zabezpecit vyrobu elektrickej energie len z obnovitelnych zdrojov. Na stabilnu prevadzku elektrizacnej sustavy su a budu potrebne velke zdroje ci uz fosilne alebo jadrove, takze ekologicka stopa bola, je a bude. To este pomlcime o baterkach a ich obsahu.
Len pre zaujimavost: nie tak davno som obdivoval nabijaci rychlo stojan pred miestnym dealerom nissan, na stitku stalo 3x400V tusim 100A. Kazdy nech si urobi obraz, ake budu v buducnosti naroky na distribucnu siet a jej riadenie ked taky stojan bude pri kazdej vrbe.
Len pre zaujimavost: nie tak davno som obdivoval nabijaci rychlo stojan pred miestnym dealerom nissan, na stitku stalo 3x400V tusim 100A. Kazdy nech si urobi obraz, ake budu v buducnosti naroky na distribucnu siet a jej riadenie ked taky stojan bude pri kazdej vrbe.
Naposledy upravil(a) xmurgi dne 07 dub 2017, 19:16, celkem upraveno 1 x.
To je stará známá skutečnost, že elektromobil jen přenáší exhalace z místa kde jezdí do místa, kde se pro něj vyrábí elektrika. Pokud by byly elmobily skutečně nabíjený jen a výhradně z málo nebo vůbec neexhalujících zdrojů (vítr, malý vodní elektrárny, soláry, eventuálně ještě tak jádro), pak jo - ale pokud se elektrika pro elmobily produkuje spalováním jakejchkoliv fosilních paliv JEN NĚKDE JINDE, tak to pak není žádný ekologický vozidlo ... To přiblblíky ekofašouny bych nahnal jezdit šlapacím autem, když si furt tak cintají pentli o ekologii ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
To máš stejný, jako palivový články. Je potřeba vodík a kyslík. Co si myslíš, že je surovina na nejekonomičtější výrobu vodíku? Ropa....
Naivkové si myslí, že vodík se vyrábí rozkladem vody. Na to je potřeba elektrika a ta se dělá z plynu, černýho šutru nebo jádra. Účinnost přeměny v celým řetězci proti přímý výrobě z ropy asi čtvrtinová. Ještě dalších pár podobných ekolo-ekonomických nesmyslů se dozvěděl synovec při studiu ekelogie na hnojárně v Suchdole.
Třeba jak je nesmyslný vytápění nízkoenergetických a téměř pasivních domů tepelnejma čerpadlama.
Naivkové si myslí, že vodík se vyrábí rozkladem vody. Na to je potřeba elektrika a ta se dělá z plynu, černýho šutru nebo jádra. Účinnost přeměny v celým řetězci proti přímý výrobě z ropy asi čtvrtinová. Ještě dalších pár podobných ekolo-ekonomických nesmyslů se dozvěděl synovec při studiu ekelogie na hnojárně v Suchdole.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Jirka
Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Protože takovej dům má ztrátu cca 2KW při venkovní teplotě -15. To znamená agregát 1 KW s životností 10-15 let, trubkovej systém podlah či radiátory.Hydrawerk píše:Proč?Celeron píše:Třeba jak je nesmyslný vytápění nízkoenergetických a téměř pasivních domů tepelnejma čerpadlama.
Velký pořizovací náklady, který se za životnost nikdy nevrátí v porovnání třeba s jednoduchým a levným infra vytápěním.
Velká setrvačnost systému, špatně se zohledňují tepelný zisky z oslunění, a zisky z žijících osob a funkce vnitřního zařízení.
Při výrobě toho všeho se přenese ekologická zátěž pouze někam jinam. Olej a chladivo není ekologický při havárii, který ani revize každýho půl roku nezabrání.
TČ je vhodný pouze na velký výkony minimálně nad 10KW.
Semechnici vzduch voda 12,6 KW mám doma od roku 1995, takže netřeba mě školit.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Jirka
Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Ikdyž sám budu mít zanedlouho taky tepelný čerpadlo.Musim říct že skoro z donucení.Topit uhlim nebudu,protože nechci automat kotel(hluk),pelety jsou drahý a dřeva nemám tolik,kolik bych potřeboval a kupovat ho nebudu.Do novostavby mi stejně nic jineho ani nepovolej než automat na uhlí nebo pelety a nebo čerpadlo.Hydrawerk píše:Proč?Celeron píše:Třeba jak je nesmyslný vytápění nízkoenergetických a téměř pasivních domů tepelnejma čerpadlama.
Topit elektrikou je hovadina na N-tou.Ta se dá využít mnohem líp,než ji měnit v teplo bez vydání nějaké síly co ulehčí člověku práci.
A na jakou to energii jezdil Tesla se svým elektromobilem u Niagárskejch vodopádů?Prej tam neměl žádnou baterii a jelo to na střídavej proud.Blud?
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat ![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
- ZdenekHQ
- Administrátor
- Příspěvky: 25593
- Registrován: 21 črc 2006, 02:00
- Bydliště: skoro Brno
- Kontaktovat uživatele:
Ještě napsat, že sleduje i ty bitky kolem v PS PČR, a je to masochistický cynik. Musíme pochválit Bursíka, že je čím topit...masar píše:p.s. to byla reakce na Čuřila (danharda)...
![Cool 8-)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
No, na průmce nás učili, že čím centralizovanější (větší) zdroj výroby el. energie, tím vyšší účinnost, větší možnosti odstranění škodlivin atd.
Už jen proto, že elektrárna běží v optimálních provozních podmínkách.
Tudíž i výroba el. energie pro nabití akumulátorů je ve velké elektrárně vyráběna účiněji, než kdyby pocházela z malého zdroje.
Kdežto spalovací motor v autě běží v různých oblastech, kde má občas prachbídnou účinnost.
Ale dokud nebudou v elektromobilech výměnné battery packs, které se budou nabíjet hezky pomalu (s menšími ztrátami) a v době, kdy je to výhodné (mimo odběrovou špičku), tak to asi lepší nebude.
Už jen proto, že elektrárna běží v optimálních provozních podmínkách.
Tudíž i výroba el. energie pro nabití akumulátorů je ve velké elektrárně vyráběna účiněji, než kdyby pocházela z malého zdroje.
Kdežto spalovací motor v autě běží v různých oblastech, kde má občas prachbídnou účinnost.
Ale dokud nebudou v elektromobilech výměnné battery packs, které se budou nabíjet hezky pomalu (s menšími ztrátami) a v době, kdy je to výhodné (mimo odběrovou špičku), tak to asi lepší nebude.
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
- ZdenekHQ
- Administrátor
- Příspěvky: 25593
- Registrován: 21 črc 2006, 02:00
- Bydliště: skoro Brno
- Kontaktovat uživatele:
Máme tady naleziště lithia, takže by náš stát mohl podobný auta dotovat, aniž by ho to stálo jedinou korunu, a elmobil by byl za 7000EUR...
Ale mám dojem, že jsme v Česku, takže v tom elmobilu za 7000 budou jezdit spíš Němci...
A už vůbec se mně nelíbí, že název "Tesla" používají zrovna američani, oni jsou na to obyvatelé bývalé Jugoslávie dost citliví...
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Ale mám dojem, že jsme v Česku, takže v tom elmobilu za 7000 budou jezdit spíš Němci...
A už vůbec se mně nelíbí, že název "Tesla" používají zrovna američani, oni jsou na to obyvatelé bývalé Jugoslávie dost citliví...
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]