Stránka 1 z 1

Spojeni nestejnych akumulatoru

Napsal: 09 dub 2017, 18:00
od Lundrik
Zdravim
mam elektrokolo na 24V
stavajici aku 2x12V 12Ah
chci pridat 74Ah (autobaterka),tak ze ty 12Ah dam paralelne a k tomu ten 74Ah
Je to co dum da takze mi neradte ze mam neco kupovat
mozna jeste poradte jestli to utahne ta nabijecka co predtim nabijela ty zakladni (2x12Ah v serii) - ale nabijecku na autobaterku mam tak to muzu nabit zvlast
DIK

Napsal: 09 dub 2017, 18:18
od xmurgi
Neviem teda ci sa tym len chvalis, ale v principe je to blbost. Tie male baterky s tym popravis, s povodnou nabijackou a ani inou na 24 V to rozumne nenabijes. Nabijat len samostatne, vybijes v tom len tie 12Ah, pokial ta 74 nie je uz pred smrtou s tretinovou kapacitou.

Napsal: 09 dub 2017, 20:11
od MetalGod
Nejen, že ty malý za provozu můžeš velice snadno vybít, ale jakmile se vybijou, dalším provozem je nabiješ na obrácenou polaritu. To se jim ovšem sakra nebude líbit.
Leda bys na nich měřil napětí a dejme tomu pod 11V je považoval za vybitý a neschopný provozu. Nicméně další věcí je, aby ty malý, který chceš dávat paralelně, byly pokud možno ve stejný kondici.
Samozřejmě je ale nabíjej separátně, ne celou 24V baterii, protože ty malý budeš přebíjet a velkou nenabiješ.

Napsal: 09 dub 2017, 20:47
od Kvicala_r
A taky hodně štěstí s tím tahat na elektrokole 74Ah baterku navíc. Pokud je to kalsická kyselinka, tak s sebou voz ještě tak 10l vody a mejdlo na neutralizaci, ale to se ti vedle do košíku asi vleze bez problémů. :lol:

Napsal: 09 dub 2017, 22:09
od kovar
"Je to co dum da takze mi neradte ze mam neco kupovat"
Tak si poraď teda sám!
Omlouvám se za odpověď ale víš co chceš? :?:

Napsal: 10 dub 2017, 00:56
od Michal22
No, já bych mu poradil jediné- jestli chce tak blbnout, tak ať si koupí hodně hasičáků a pro jistotu si pořídí i EPS.
Nebo ať ten e-bicykl nechává někde mimo barák, nejlépe tam, kde nemá co chytnout :D