Stránka 1 z 2

Tesla HIO WRC 001- datasheet, využití?

Napsal: 10 dub 2017, 20:55
od Michal22
V rámci marodění dělám malý pořádek v zásobách, narazil jsem na tyto HIO.
V katalogu Tesla z roku 1976 jsem jen vyčetl, že je to:

Korekční člen
373 711 001 (číselný znak)
WK 060 65 (staré označení)

Nic víc.
Neměl by někdo, prosím, k tomuto HIO nějakou dokumentaci?
Děkuji

Napsal: 10 dub 2017, 21:27
od ohryzek36
Toto jsi nenašel?

Napsal: 10 dub 2017, 21:51
od Michal22
Ohryzku, díky.
Na podobných stránkách jsem coural, ale tam měl autor jen ten stejný popis, co jsem uvedl v úvodu.
Ale co se dívám, tak je asi spíš vyhážu :D

Napsal: 10 dub 2017, 21:55
od Michal22
A hele, teď se dívám, že jsem přímo na tomto webu včera hledal informace k varikapům KA202. A našel :D
Ale co je zajímavé, tak jsem našel 50ks v sáčku, nadepsasném asi ještě z Tesly, ale fyzicky jsou v plastovém pouzdru jako varikapy řady KBxxx.

Napsal: 10 dub 2017, 22:10
od Yarda1
Když se tu mluví o hybridních obvodech. Pracoval jsem ve vývoji v jedné Tesle, o hybridních obvodech jsem věděl z katalogů, ale nevím o tom, že by je tam někdo na něco používal, prý jsme to snad měli dokonce zakázané.

Nevíte někdo, kde se to tehdy používalo?

Napsal: 10 dub 2017, 22:18
od Michal22
Já je mám vytahané z nějakých průmyslových desek. Ale z čeho přesně, to po mně nechtěj, tipnul bych, že se mi tady válí už aspoň 20 let.
Ale asi to fakt bylo použito u operáků MAA501-504, protože těch mám někde taky povíc.

Napsal: 10 dub 2017, 22:45
od EKKAR
Hybridy se dělaly porůznu, ale hodně jich bylo třeba z Tesly Lanškroun "ze skleňáku" = z výrobního provozu dál od centra městečka, vyznačujícího se vysokou prefabrikovanou administrativně-výrobní budovou s proskleným pláštěm, kde na střeše byly nádrže pro chladicí vodu do provozů a dokonce i nádrž na kapalnej dusík. Použití bylo hlavně do výrobků používanejch v armádě a v průmyslový sféře = "tajná" technika, průmyslový měřicí soupravy, poloindividuálně vyráběná technika pro laborky a experimentální pracoviště. Do běžný spotřebky se nemělo šanci cokoliv z toho dostat, protože komponenty na tyhle hybridy byly často pašovaný z kapitalistický ciziny formou nákupu přes příslušníky tajný služby/rozvědky, vystupující jako pracovníci podniků zahraničního obchodu anebo formou nákupů přes prostředníky ve třetích zemích. Ale výrobky z takový výroby byly všecky kus po kuse individuálně ověřovaný, měřený a před finálním zapouzdřením i donastavovaný třeba laserovým trimováním součástek - takže pak třeba ve vojenský technice byly ND na stejný úrovni opravovatelnosti, jako dřív elky - žádný nastavování pracovního bodu po výměně, prostě čenž kus za kus a muselo to makat úplně stejně jako předtím. Příklad - měřicí operáky s "jádrem" z řady MAA50x, ale doplněný vstupem se symetrickým diferákem z japonskejch čipů 2SKcosi, dovezenejch ze Západní Evropy nějakým "rozvědčíkem" v počtu jen několika stovek kusů ...

Napsal: 11 dub 2017, 08:15
od alxa
Hodně hybridních zesilovačů bylo použito v RDST PR35 z Tesly Přelouč.

Napsal: 11 dub 2017, 19:02
od jinovak55
Hodně hybridních obvodů dělala Tesla Blatná.

Napsal: 11 dub 2017, 19:26
od Michal22
Já je mám v katalogu Tesly Lanškroun, 1975-1976.

Napsal: 11 dub 2017, 22:14
od EKKAR
jinovak55 píše:Hodně hybridních obvodů dělala Tesla Blatná.
Dělaly se ve vícero fabrikách - záleželo na technologii. Tesla Blatná dělala tlustovrstvou hybridní technologii, takže určitý kombinace odpory-kondenzátory, děliče, odporový žebříčky, RC-články... Lanškroun zase spíš bastlil kombinace polovodičovejch čipů.

Napsal: 12 dub 2017, 07:10
od barnodaj
V konstrukčním katalogu díl 1. Integrované obvody na straně 513 je IO WRC 001 korekční člen. Je tvořen kombinací odporů a kondenzátorů a je pro IO MAA 501 až 504.
V tom katalogu jsou hybridy na asi 400 stranách a jiný "korekční člen" tam není, ani IO s tímto značením (WK 06065).
Odpoledne se zkusím podívat do katalogu konstrukčních dílů, pokud bude čas.

Napsal: 12 dub 2017, 07:57
od barnodaj
To je asi ono, celkem k ničemu? :(

Napsal: 16 dub 2017, 21:50
od jjilek
EKKAR píše:Příklad - měřicí operáky s "jádrem" z řady MAA50x, ale doplněný vstupem se symetrickým diferákem z japonskejch čipů 2SKcosi, dovezenejch ze Západní Evropy nějakým "rozvědčíkem" v počtu jen několika stovek kusů ...
Dokonce Tesla Lanškroun byla ochotna dodat různé hybridní obvody i na zakázku v nevelkém počtu kusů. Takže jsem je mohl používat i pro jednoúčelové konstrukce. A některé obvody, o kterých se zmiňuje Karel, asi ještě někde mám.

Napsal: 16 dub 2017, 23:10
od Celeron
Není pravda, že Tesla nedávala HIO do spotřební elektroniky. Třeba Tesla Kolín cpala někdy od roku 1986 do modelářských serv ST-1 hybrid, černá placka s vývodama na jedný hraně, který obsahoval většinu součástek servozesilovače.