Renault Clio II - výměna zapalovacích svíček

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Neniu
Příspěvky: 1151
Registrován: 01 kvě 2015, 02:00
Bydliště: Doupě kdesi v severních horách :-)

Renault Clio II - výměna zapalovacích svíček

#1 Příspěvek od Neniu »

Potřebuji vyměnit svíčky v našem autě. K překvapení mému i otecka se ukázalo, že existují nejenom klíče na svíčky velikosti 21 a 16 mm, ale i velikost 14 mm. Svíčák na tuto velikost však stojí poněkud více, než se mi líbí a 660 Kč mi připadá opravdu hodně.

Dotaz tedy zní jasně: Dají se svíčky vyndat i pomocí normálního trubkového klíče? Nebo je potřeba opravdu svíčák s kloubem? Nezkoušeli jsme to, protože trubkovou 14 nemáme, zítra ji chci jít koupit.

Auto je Renault Clio II z roku 2002, motor D4F B7 1,2 litru 16 ventilů, výkon 55 kW.
Jsem na cestě k šípku.

Uživatelský avatar
Milan_F
Příspěvky: 1454
Registrován: 03 říj 2005, 02:00
Bydliště: nedaleko Humpolce

#2 Příspěvek od Milan_F »

A prodlouženym ořechem za stovku by to nešlo?

Uživatelský avatar
Neniu
Příspěvky: 1151
Registrován: 01 kvě 2015, 02:00
Bydliště: Doupě kdesi v severních horách :-)

#3 Příspěvek od Neniu »

Milan_F píše:A prodlouženym ořechem za stovku by to nešlo?
Na to se právě ptám, jestli to půjde :D
Jsem na cestě k šípku.

Uživatelský avatar
Michal22
Příspěvky: 7655
Registrován: 28 bře 2012, 02:00
Bydliště: Brno

#4 Příspěvek od Michal22 »

No, počkej, přece ses tam díval, ne? Jestli ke svíčkám vidíš, není tam žádná překážka, tak si kup tu čtrnáctku na rozměr goly, kterou máš, a je to, ne?
Nebo proč myslíš, že je nutný kloubový klíč?
Přece ses na to díval, ne?
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...

Uživatelský avatar
Neniu
Příspěvky: 1151
Registrován: 01 kvě 2015, 02:00
Bydliště: Doupě kdesi v severních horách :-)

#5 Příspěvek od Neniu »

Michal22 píše:Přece ses na to díval, ne?
Upřímně řečeno ne. Já mám řidičák chvilku, teďka v květnu to bude rok od zkoušek, a táta mi chtěl ukázat, jak se mění svíčky. Tak začal odpojovat kabely a mě napadlo zkusit nasadit klíč na novou svíčku. A tak se ukázalo, že je klíč moc veliký. Čili jsme dali kabely zpět a zkusili dojet koupit vhodný klíč. Což se nepodařilo, protože v některých firmách je vůbec nemají a jinde mají jen ty 16 a 21. V jedné měli i tu 14 ale na objednávku a za těch skoro sedm stovek.

Takže vlastně ani nevím, jak to v šachtě pro svíčky vypadá. Předpokládám, že tam je rovný prostor, protože od povrchu vede dolů ke svíčce takový dlouhý "konektor", který je dost pevný, takže se určitě nedá ohnout. Proto předpokládám, že stačí normální dlouhý trubkový klíč. Připadá mi však lepší se zeptat a mít jistotu, předpokládám totiž, že tu lidí s Renaultem bude víc :)
Jsem na cestě k šípku.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29691
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#6 Příspěvek od EKKAR »

Jestli jsou svíce kolmo dolů uprostřed spalovacího prostoru, stačí nástavec na golu - ale musí mít uvnitř gumu, která se "nadře" na izolátor svíčky a pomůže ji vytáhnout nahoru. "Svíčáky" s kloubem jsou spíš určený pro montáž svíček "á la šáde" = z boku na hlavě motoru. U toho nástavce ale musíš pohlídat, aby se on sám vešel do tý šachtice v krytu rozvodu = aby měl co nejmenší vnější průměr. Znám to ze svýho šestnáctiventilu VW.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Nakadah
Příspěvky: 1312
Registrován: 06 říj 2013, 02:00
Bydliště: Ostrava

#7 Příspěvek od Nakadah »

Špatně si hledal...

např. https://www.ahprofi.cz/klic-na-zapalova ... mobilu.htm a je toho víc.

A nebo zkus v Kelly, to budou mít na prodejně.

http://www.autokelly.cz/Product/NR-911-1590/4090550

Záleží ale jaký máš 4-hran v gola sadě..esi 3/8ku nebo 1/4 a nebo 1/2".

Uživatelský avatar
Neniu
Příspěvky: 1151
Registrován: 01 kvě 2015, 02:00
Bydliště: Doupě kdesi v severních horách :-)

#8 Příspěvek od Neniu »

Děkuji, ale už ho mám z normálního železářství za 36 korun :) V Kelly jsme byli, koukal na těch 14mm jako péro z gauče a pak nabízel klíč z těch 660 korun, což se mi fakt nelíbilo.

O víkendu dojde na výměnu, tak snad nebude potřeba volat odtahovku :D
Jsem na cestě k šípku.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29691
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#9 Příspěvek od EKKAR »

U starý šáde a potažmo po ní i ve fáčku, felichčiji až "empéíčkový" fábule to takovej problém nebyl, ale u těch motorů OHC nebo DOHC (16V) je potřeba DÁVAT VELKÝHO BACHA NA PÁD ČEHOKOLIV DO VÁLCE právě dírou po svíci - cokoliv tam zahučí, to už se většinou nepovede zase zpátky tou dírou vyndat - a musí jít dolů palice se vším všudy co k tomu patří - těsnění pod palicí, novej olej i nová nemrzka do chlazení a taky třeba všecky ty vopičky s dotahováním v přesným pořadí šroubů a navíc momenťákem, aby se při tom ta palice nezkřížila nebo nedej Pámbu dokonce nepraskla ... Můj mechoš to dělá tak, že má připravenej smotek "pucvolu" a hned po vyndání svíce tím žmolkem zlehka ucpe ten svislej kanál v plechovým krytu rozvodů, aby mu tam jo nevlítla ani moucha ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Neniu
Příspěvky: 1151
Registrován: 01 kvě 2015, 02:00
Bydliště: Doupě kdesi v severních horách :-)

#10 Příspěvek od Neniu »

Dík za tip, já se chystám motor očistit, pak místo kolem svíčky vyfouknout pomocí stlačeného vzduchu a pak teprve vyndavat svíčku. Tu vyměnit, nasadit novou a pak teprve pokračovat dále stejným postupem.

To ucpání pucvolem je zajímavý nápad, ale nevadí z něj puštěné chlupy, pokud by mohla vadit moucha?
Jsem na cestě k šípku.

Uživatelský avatar
PeteBurns
Zablokován
Zablokován
Příspěvky: 2576
Registrován: 08 říj 2007, 02:00

#11 Příspěvek od PeteBurns »

Mucha je nebezpecna, ta moze prasknut piest, ale chlpy su super, tie vylestia valec ;) :twisted:

Uživatelský avatar
Neniu
Příspěvky: 1151
Registrován: 01 kvě 2015, 02:00
Bydliště: Doupě kdesi v severních horách :-)

#12 Příspěvek od Neniu »

PeteBurns píše:Mucha je nebezpecna, ta moze prasknut piest, ale chlpy su super, tie vylestia valec ;) :twisted:
To jako fakt nebo si ze mě děláš srandu?
Jsem na cestě k šípku.

Uživatelský avatar
vladodyno
Příspěvky: 704
Registrován: 25 úno 2010, 01:00
Bydliště: Moravský sv. Ján, Slovensko

#13 Příspěvek od vladodyno »

@neniu čítaj smajlíky :D

Uživatelský avatar
satam
Příspěvky: 562
Registrován: 21 led 2010, 01:00
Bydliště: Cheb

#14 Příspěvek od satam »

Mám stejný motor v mém Loganu. Takže pár informací:
Dovolím si silně pochybovat o tom, že svíčky vytočíš trubkovým klíčem ze železářství, a to jednoduše proto, že ti "nevleze" do té šachty pro svíčku, je moc silný. Na svíčky používáme klasický prodloužený ořech 14 mm stočený na vnější průměr o cca 0.2mm menší, než je průměr té díry pro svíčku. Odpadá tím nutnost nákupu drahého originálu, i když bez známých i ta úprava bude pár korun stát. I tak ten ořech s úpravou by neměl vyjít ani na polovinu ceny originálu.
Svíčky na mém Loganu byly měněny už čtyřikrát, kromě toho nejméně dvakrát byly venku na kontrolu. Přitom nedělám žádné extra opatření, po sundání koncovek než jde svíčka ven, vyfoukám šachtu stlačeným vzduchem, to samé po vyndání svíček. Jelikož mám vše připravené, je to obvykle styl stará svíčka ven - vyfoukat - nová dovnitř. Motory nejsou tak choulostivé, aby "nezkously" nějakou nečistotu, která projde do válce, pochopitelně nemyslím makročástice.
A komu do válce spadne něco, kvůli čemu musí dolů hlava, tak to není mechanik a měl by si nechat useknout ruce.
K tomu ořechu "s gumou" na vyndání svíček: Zbytečnost, daleko lepší a jednodušší je teleskopický magnet, kterým se svíčka snadno vytáhne.
Jen pro zajímavost: Motor Renault 1.2 16 V kupodivu není DOHC, je to taková zparchantělina s jednou vačkou, která ovládá rozvidlené "koníky", každý z nich ovládá dva ventily. Prostě a jednoduše rychle upravená základní osmiventilová hlava v rámci možností překopaná na šestnáctiventil. A jelikož postrádá "hydroštely", je seřizování ventilů docela mňamka. Dokonce až taková, že se o ní výrobce docela nerad zmiňuje a v Návodu k údržbě o seřizování ventilů nic nenajdete, dokonce není tento úkon ani mezi úkony pravidelné údržby!!

PS: Ten odkaz na ořech od Nakadaha vypadá dobře, mohlo by to být ono. Ten z Kelly ne, má velký vnější průměr (22mm tam nevleze).

Uživatelský avatar
jerab
Příspěvky: 242
Registrován: 12 led 2011, 01:00
Bydliště: Frýdek-Místek

#15 Příspěvek od jerab »

Tento klíč jsem koupil před měsícem a vyhovuje.Stačí k němu prodloužení na golovku.
Přílohy
klíč.JPG
(75.65 KiB) Staženo 149 x

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“