Ahojte přátelé. Podařilo se mi na s.d. najít C110ST v hodně bídném stavu, ale s top obrazovkou. Překvapivě Videocolor A67-701X Aplikoval jsem ji do C447, kde už byla slabá, neostrá 671QQ22. Ovšem aby to nebylo jen tak, potřebuje to úpravu. Horizontálně je to dobrý, lichoběžník a poduškovitost jsem seřídil. Ovšem vertikálně i když na modulu V dám rozměr na max, tak je to ještě málo a ze zhora i spoda chybí tak 3-4cm. Našel jsem že se sem tam tyto baňky objevovali, ale schéma nebo rozdíl zapojení modulu V sem nenašel. Pokud byste někdo měl nějaký nápad, budu rád.
Jde o sbírkový kus
Naposledy upravil(a) Peta-cb dne 23 dub 2017, 12:05, celkem upraveno 1 x.
Vychylovací cívky jsou složeny ze dvou vinutí. V Color 110 jsou ta vinutí u vertikálu spojena paralelně, v C416 a vyšších sériově - je to vidět ve schématu. Na svorkách je to potřeba proměřit a přepojit, pozor na smysl vinutí. Vychylování v C110 tak jede s vyšším proudem ale menším napětím na výstupu modulu V, vychylovací jednotka je ale stejná.
Na modulu V není žádná jiná úprava potřeba. Není radno usilovat o vyšší rozkmit s chybně přepojenou vychylovací jednotkou.
Opravdu se jedná o C448? Tam snad byla jiná obrazovka.
Naposledy upravil(a) xsc dne 23 dub 2017, 12:19, celkem upraveno 1 x.
Děkuji za odpověď. Tak takle je to... Jinak je to C447. Opravím nadpis. Jsem z těch colorů zblblej Zkusím to tedy poladit. Tohle by mě nenapadlo tedy...
Nebyly a navíc měly horší úpravu stínítka než Tesly. Zatímco Tesla používala od začátku černé pruhy mezi luminofory (licence Toshiby), takže je obrazovka tmavší, Videocolory jsou celé šedé.
Ale zas lepší dobrá Videocolorka než vyšeptalá Tesla
Nechat zregenerovat pořádným regenerátorem (nikoliv jen "střílet" z nabitého ellytu) tu původní 671QQ22 a není co řešit.
Taková obrazovka tě pak ještě přežije
Honza - kokúň
__________________________ Žádný učený z nebe nespadl, ale pitomce jako by shazovali
Jo, Tesla za regeneraci stojí. Naopak odpalovat Videocolorku nemá smysl, u žádné se mi regenerace nepovedla. V lepším případě zůstalo při stejném, častěji ale slabá katoda zeslábla ještě víc.
Mimochodem, i Videocolorka měla černé proužky mezi luminofory, z principu je musela mít, ale měla o fous světlejší sklo na baňce.
A já se těšil jakej jsem našel hit tak nic no... Ale v porovnání s tím co mám, tedy tam bylo je to extra top. Ani ta 110st nebyla moc špinavá, tak snad videocolor ještě poslouží. 671qq samozřejmě nechám. Takový věci se už nevyhazují.
Jinak teda cívky upraveny a maká to. Děkuji mnohokrát. Regenerovač bohužel nemám. Takže kdyby náhodou jste měl někdo cestu přes Budějce a vlastníte ho, tak se klidně stavte.
Hill píše:Mimochodem, i Videocolorka měla černé proužky mezi luminofory, z principu je musela mít, ale měla o fous světlejší sklo na baňce.
Ne, černé proužky mít nemusela. Technologií, jak zamezit, aby svazek elektronů nerozsvítil jinou barvu, bylo víc. Černé proužky si snad v 70. letech patentovala Toshiba dokonce ještě pro deltu (takže to původně nebyly proužky, ale kolečko kolem kolečka) jako technologii pro zvýšení kontrastu. Stejně tak ze začátku nebyly luminofory v RGB barvách, ale byly většinou nazelenalé nebo šedé. Viděl jsem i obrazovku, která byla skoro stříbrná, majitel se s tím rád chlubil, ale kontrast za světla byl samozřejmě bídný.
Na obrázku je detail Videocolorky z poloviny 80. let. Černé proužky nemá. Není z Tesly, ale nějaké francouzské OEM TV. Její elektronika už tehdy byla hodně před C416, obrazovka nikoliv Ani ruská C430 (obrazovka 25cm) černé proužky nemá.
Škoda, že už tu moji A67-701X nevyfotím. Ale bylo na ní napsáno Videocolor, lic. RCA., pod tím A67-701X PIL S4. Pozor - nezaměňuj neaktivní, tedy nesvítící, proužky s černými proužky: obrazovka Videocolor měla rozteč proužků stejnou, jako Toshiba, šířku otvorů v masce rovněž, stejně tak i šířky a účinnost luminoforových proužků (schválně si je někdo přepočítejte), jinak by nemohla pracovat se stejným anodovým proudem. A mezery mezi luminoforovými proužky zrušit nešlo, jinak by nešlo splnit podmínku stability barevné čistoty, která byla u obrazovek PIL podmínkou. Při 800 µA anodového proudu měly stejný jas jak Tesla, tak Videocolor. Za luminofory je totiž ještě napařená metalíza, takže nesvítí celou šířkou.
Samozřejmě, že se zpočátku používal princip eliminace nepřesnosti krytí masky s luminofory opačný, tedy malé otvory v masce a bezprostředně na sebe navazující luminoforové plošky, ale účinnost byla mizerná, jas a kontrast nevalný, životnost zrovna tak. Od tohoto principu se upustilo už u obrazovky Delta Permachrom - ta měla velké otvory v masce a malá zrníčka luminoforů, čili už na tom byla výrazně lépe. Tento princip se pak držel u všech obrazovek in line, o obrazovkách PIL nemluvě, to by každý výrobce byl sám proti sobě, kdyby to řešil postaru.
Že pak někoho napadlo ty plošky mezi luminofory začernit místo prostého pokovení, to je jiná věc, asi poprvé název Blackstripe použila a nechala patentově chránit Toshiba, ačkoli to černění nebylo nic nového už u obrazovek delta permachrom, a význam to mělo spíše jako obchodní označení, které ani Tesla nepoužívala. Menší závislosti kontrastu na okolním osvětlení dosahovali někteří výrobci tmavším sklem stínítka, které svit luminoforů zeslabilo třeba na polovinu, ale světlo z okolí, které se o ně odráželo, muselo tím ztmavením projít dvakrát. Několik málo výrobců si pomohlo fintou už téměř zapomenutou v šedesátých letech, a to fotoodporem řídícím kontrast v závislosti na hladině okolního osvětlení - viz obchodní název Golden Eye v televizorech právě s obrazovkou A67-701X, kterou v letech 1982-1985 osazovalo asi 12 výrobců, z toho Tesla, RFT a Videoton ve východním bloku.
Ale nejlíp by to tu vysvětlil někdo, kdo ty obrazovky renovoval v Retonu, přece jen paměť je děravá, a nemusím si pamatovat přesně všechno, o čem jsme si tam pokecali.