Mixér ETA, výkres šroubu mixéru (přesunuto, přejmenováno)
Moderátor: Moderátoři
Mixér ETA, výkres šroubu mixéru (přesunuto, přejmenováno)
Sháním nějakého dobrodince, co vlastní starý mixér ETA s tímto šroubem, zda by byl ochotný mi šroub obkreslit a vytvořit nějaký nákres (netrvám na normovaném výkresu..) ze kterého by se daly vyčíst všechny podstatné velikosti abych si šroub mohl v práci vyrobit. Když totiž koupím nový, plastový, tak se za chvíli buď uštípne nebo se oholí ten čtyřhran a kotouče se protáčí. Zároveň mi přijde blbé, kupovat nový abych jej obkreslil a udělal kovový a tento se válel v šupleti. Ten starý (originální) jsem bohužel nedopatřením někde ztratil a ty nové, jak jsem psal, jsou tragédie. Zároveň poslední co jsem měl, co se také oholil, ženská vyhodila a tak jej nemohu obkreslit sám.
Předem děkuji,
Martin.
Předem děkuji,
Martin.
- serviceman
- Příspěvky: 4005
- Registrován: 09 črc 2013, 02:00
ohryzek36> Budu moc rád, určitě klidně počkám ![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
vladodyno> to je hezké, ale pojistka v televizi ti taky neodchází protože TV posloucháš a odejde až při poruše. Když je zde "pojistka" která odchází když to používáš jak se to používat má a funguje to správně tak je asi chyba v pojistce a opravdu nebudu dávat 6x do roka 65Kč za šroub jen protože jej neumí vyrobit lépe. Hold budu spoléhat že tam nikdo nebude strkat nic kovového, co by to zabrzdilo a odpálilo motor a když tam strčí ruku tak jí to ostrouhá tak i tak, s tím šroub nic nezmůže, ten nerozezná bramboru od masa.![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
vladodyno> to je hezké, ale pojistka v televizi ti taky neodchází protože TV posloucháš a odejde až při poruše. Když je zde "pojistka" která odchází když to používáš jak se to používat má a funguje to správně tak je asi chyba v pojistce a opravdu nebudu dávat 6x do roka 65Kč za šroub jen protože jej neumí vyrobit lépe. Hold budu spoléhat že tam nikdo nebude strkat nic kovového, co by to zabrzdilo a odpálilo motor a když tam strčí ruku tak jí to ostrouhá tak i tak, s tím šroub nic nezmůže, ten nerozezná bramboru od masa.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Já mám na motorové jednotce natištěno ETA022. Světlešedo-tmavošedá.
Skutečně to funguje jako bezpečnostní pojistka maximálního krouticího momentu při zaseknutí třeba strouhače, pokud má někdo talířové nože tupý jako prdel a ještě tím valí tuny mrkve třeba.
Nevím nevím, jak se to bude chovat, udělaný třeba ze silonu či dokonce duralu...
Skutečně to funguje jako bezpečnostní pojistka maximálního krouticího momentu při zaseknutí třeba strouhače, pokud má někdo talířové nože tupý jako prdel a ještě tím valí tuny mrkve třeba.
Nevím nevím, jak se to bude chovat, udělaný třeba ze silonu či dokonce duralu...
To ti řeknu naprosto přesně - odejdou převody v motorové jednotce.sinclair píše: Nevím nevím, jak se to bude chovat, udělaný třeba ze silonu či dokonce duralu...
Člověk se celý život učí jenom proto, aby ve stáří všechno zapomněl.
„Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká, aby byl, a je, tak má být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ J. Werich
„Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká, aby byl, a je, tak má být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ J. Werich
>kaja4 No my jsme měly ten ixér ještě od rodičů a co vím tak ten šroub tam byl někdy od r. 1988, kdy byl mixér dle papíru zakoupen. Bohužel tento originální šroub jsme při stěhování vr. 2006 ztratili a od té doby jsme jich nezpočet vystřídaly. Mixije s tím stále pouze jedna osoba už hodně dlouho a ničí se až teď. Troufám si říci, že rukama to nebude a ani si nedovedu představit, jak by to rukama bylo způsobeno, že kotouč uštípne či oholí šroub. Jen dodám že kotouče jsou ostré, nemají ani tupé a už vůbec ne ohnuté "ostří" v ocích atd.
- PotPalo
- Příspěvky: 4565
- Registrován: 13 kvě 2009, 02:00
- Bydliště: BA-Petržalka :(
- Kontaktovat uživatele:
Tak tento typ som mal tu česť vidieť, a môže to byť aj rukami. Keď tam niekto upne kotúč tak, že ho tam len tak hodí a dotiahne, kotúč síce naoko drží, ale nieje zapadnutý v tej štvorhrannej drážke. Pri väčšej záťaži začne prešmykovať a zbrusovať ten šrób. Doporučujem vyškoliť osobu ako to tam nasadiť spoľahlivo. Správny postup je: držať šrób, a pootáčať kotúčom až viditeľne zapadne do drážky, kontrolovať to pohľadom. Potom dotiahnuť maticou. Že to doteraz obsluha robila správne a zrazu to nejde, môže byť spôsobené tým nemcom...
Zlu sa neustupuje, proti zlu sa bojuje.
Ty strouhací kotouče totiž byly už dodaný jako tupý a pokud nechtěl člověk být po strouhání nadřený jak hovado, tak se muselo každé oko zvlášť půlkulatým a kulatým jehlovým pilníčkem nabrousit - a to tak, že dost.
Jiný důvod, proč by "čtyřhran" odcházel fakt nevidím..
Kola v motorové jednotce jsou plastová, mám sice náhradní sadu a ani netuším, z jakého jsou kola materiálu. Jenom vím, že ten motor v 022 má na pomalým vývodu krouťák jako prase a je schopnej urvat cokoliv včetně orvání těch platových kol v "převodovce".
Jestli se pamatuju, tak ta novější, nejčastěji oranžová, primárně rychloběžná pohonná jednotka ETA s kolektorovým motorem a oddělenou převodovkou v podobě černého válce,
měla na svém zpřevodovaném výstupu tzv. střihovou pojistku, takový kulatý Fe plech s packama, které ulítly a začalo se to protáčet, když se něco - někde - cokoliv seklo.
Někde to mám celý v krabici na půdě, dáávno jsem to dostal od jedný rodiny, prakticky nepoužitou sadu celého toho oranžového "kolektorového" typu.
Dali mi to jakože na díly, nechtěli to, protože to měla doma jejich dcera. I se zetěm se zabili v autě.
Myslím, že ta pohonná jednotka tam má přepínání otáček na 3-4 stupně.
Věříte, že já jsem tyto "asynchro" pohonný jednotky ve sběru vůbec neviděl? Proti té novější kolektorové jsou na pomalým vývodu relativně tichý a v podstatě krom kondu se tam nemá co posrat - ten motor je moc slušně udělaný a rozběh zase chytře.
Soudím podle toho, že i když se po SD pohybuju relativně dost a ne po jednom, tak tyhle "motory" vůbec nejsou nikde vidět - už bych totiž měl nejmíň jeden náhradní. Ale ve sběru nejsou.
Pokud ovšem některá hospodyně nezalepí tlačítko něčím lepkavým, co polozaschne a tlačítko start zůstane pak viset ve stlačený poloze. Teoreticky by mohlo shořet rozběhový vinutí, prakticky myslím, že se dík větráčku hovno stane, jen to bude mrčet, nebo kýbl po čase bouchne. Není to běhovej typ, jen rozběhový, na pár vteřin. Běhový jsou buď MKP, nebo 2x větší MP olejáky, než normální "zářivkový".
Ty kondy ve vrchových Tatramatkách byly co? Běhový, ne?
Jiný důvod, proč by "čtyřhran" odcházel fakt nevidím..
Kola v motorové jednotce jsou plastová, mám sice náhradní sadu a ani netuším, z jakého jsou kola materiálu. Jenom vím, že ten motor v 022 má na pomalým vývodu krouťák jako prase a je schopnej urvat cokoliv včetně orvání těch platových kol v "převodovce".
Jestli se pamatuju, tak ta novější, nejčastěji oranžová, primárně rychloběžná pohonná jednotka ETA s kolektorovým motorem a oddělenou převodovkou v podobě černého válce,
měla na svém zpřevodovaném výstupu tzv. střihovou pojistku, takový kulatý Fe plech s packama, které ulítly a začalo se to protáčet, když se něco - někde - cokoliv seklo.
Někde to mám celý v krabici na půdě, dáávno jsem to dostal od jedný rodiny, prakticky nepoužitou sadu celého toho oranžového "kolektorového" typu.
Dali mi to jakože na díly, nechtěli to, protože to měla doma jejich dcera. I se zetěm se zabili v autě.
Myslím, že ta pohonná jednotka tam má přepínání otáček na 3-4 stupně.
Věříte, že já jsem tyto "asynchro" pohonný jednotky ve sběru vůbec neviděl? Proti té novější kolektorové jsou na pomalým vývodu relativně tichý a v podstatě krom kondu se tam nemá co posrat - ten motor je moc slušně udělaný a rozběh zase chytře.
Soudím podle toho, že i když se po SD pohybuju relativně dost a ne po jednom, tak tyhle "motory" vůbec nejsou nikde vidět - už bych totiž měl nejmíň jeden náhradní. Ale ve sběru nejsou.
Pokud ovšem některá hospodyně nezalepí tlačítko něčím lepkavým, co polozaschne a tlačítko start zůstane pak viset ve stlačený poloze. Teoreticky by mohlo shořet rozběhový vinutí, prakticky myslím, že se dík větráčku hovno stane, jen to bude mrčet, nebo kýbl po čase bouchne. Není to běhovej typ, jen rozběhový, na pár vteřin. Běhový jsou buď MKP, nebo 2x větší MP olejáky, než normální "zářivkový".
Ty kondy ve vrchových Tatramatkách byly co? Běhový, ne?
Naposledy upravil(a) sinclair dne 23 dub 2017, 20:21, celkem upraveno 2 x.