Emise elektronů v žárovce
Moderátor: Moderátoři
Emise elektronů v žárovce
V žárokách je plyn, který má snižovat namáhání skleněnné baňky okolním tlakem. Zabrání ten plyn emisi elektronů kolem wolfram. vlákna?
- Artaban001
- Příspěvky: 9457
- Registrován: 01 dub 2004, 02:00
- Bydliště: Pendrov
- Artaban001
- Příspěvky: 9457
- Registrován: 01 dub 2004, 02:00
- Bydliště: Pendrov
Černají vakuové žárovky, kde se wolfram rychleji vysublimuje a hlavně se vypaří getr, kterým je při výrobě pokrytý vlákno*. Plnící plyn zabraňuje částečně sublimaci. Aby nedošlo k přeskokům mezi závity vlákna, plní se hlavně dusíkem, nebo kryptonem. Halogenová náplň vrací vysublimovaný wolfram zpět na vlákno. Aby ten proces dobře fungoval, musí být dosažené pracovní teploty jak vlákna, tak plynové náplně a baňky. Pokud se halogenka provozuje ze sníženým jasem, měla by se občas zapnout naplno, aby se usazený páry vlákna vyhalogenizovaly zpět na vlákno.
*Při zahořování ve fabrice. Proto jsou zašedlý už po vybalení.
*Při zahořování ve fabrice. Proto jsou zašedlý už po vybalení.
- Artaban001
- Příspěvky: 9457
- Registrován: 01 dub 2004, 02:00
- Bydliště: Pendrov
Jde to.kulikus píše:Je tedy větší výběr. Chtěl bych zkusit emisi na dvouvláknový autožárovce (má tří vývody) - jedno vlákno přepálit a vývod použít jako anodu, zbylé vlákno by tvořilo přímožhavenou katodu. V autožárovkách je myslím halogen, tedy méně vhodný. Jsou jiné dvouvláknové žárovky s vhodnějším plněním?
Prožeň si to překladačem:
http://www.b-kainka.de/bastel78.htm
(nechci dělat reklamu, ale ten web je dobrý prohlídnout celý)
A dvouvláknový žárovky klasického typu se používaly tuším,že v zadních světlech starých škodovek jako obrysová/brzdová světla.
Dvouvláknovka vzadu v kombinaci obrysovka/brzdovka byla ve Spartaku/Oktávii/Felicii ze 60. let, pak dloooouho nic, protože jak "embéčko", tak i "stovka" a "stopětka" měly na všecko jednovláknový oddělený žárovky - a dvouvláknovky zase oživila novodobá Felicie, která má sdruženou dvouvláknovkou vyřešenou kombinaci obrysovka/zadní mlhovka. Brzdový světlo je zvlášť. Viděl jsem i opačnou kombinaci - na dvouvláknovce obrysovka a brzdovka a mlhovka zvlášť.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
-
- Příspěvky: 3886
- Registrován: 06 kvě 2007, 02:00
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
Ekkare, ty dokážeš člověka zblbnout. Ještě že jsem to přečetl v práci, tak jsem se na to mohl zatepla podívat. Tak felda má dvouvláknovku, ale brzda/obrys. Mlhovka je zvlášť, na nejvyšší pozici (nad blinkrem/zpátečkou).
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
- Artaban001
- Příspěvky: 9457
- Registrován: 01 dub 2004, 02:00
- Bydliště: Pendrov
To není záměrný zblbnutí, to je vysloveně podle toho, jak si to kdo zapojí. Sice ta zadní skupinovka má origo řadovej černej konektor tuším se 7 kontaktama, ale už jsem právě viděl filcky, kterým při brždění svítila spolu se třetím brzdovým světlem za oknem i žárovka v horní pozici skupinovky - a jako mlhovka sloužilo spodní světlo společný s obrysovkou. Technickým podmínkám to asi neodporuje, protože minimální svítivost obou je dodržená. Na ustanovení o tom, že mlhovka má mít oddělenou svítilnu/sekci skupinovky se jak se zdá nikdo nekoukal. Prostě tak někdo jezdí a hotovo - já filcku nemám, tak to nemusím řešit.Michal22 píše:Ekkare, ty dokážeš člověka zblbnout. Ještě že jsem to přečetl v práci, tak jsem se na to mohl zatepla podívat. Tak felda má dvouvláknovku, ale brzda/obrys. Mlhovka je zvlášť, na nejvyšší pozici (nad blinkrem/zpátečkou).
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
- Artaban001
- Příspěvky: 9457
- Registrován: 01 dub 2004, 02:00
- Bydliště: Pendrov
Slabý žárovky do 20W byly vakuovaný, měly zašedlou baňku už jako čerstvý po vybalení. Poznáš to nejjednodušeji tak, že odrytou žárovku (myšleno tak, abys mohl ošahávat baňku) zapneš na pár desítek vteřin, žárovku pak vypneš a ošaháš baňku. Pokud bude mít na nejvyšším místě výrazně vyšší teplotu, je to místo ohřátý tepelným prouděním plynu uvnitř žárovky.kulikus píše:Jde jednoduše poznat má-li žárovka náplň/vakuum ?
Stejně prohřátá celá baňka je důkaz vakua - baňka se zahřeje sáláním po celým povrchu (přibližně) stejně.