Stránka 1 z 2

Škoda fabia I 1.4 MPi

Napsal: 11 črc 2017, 15:06
od jasmin
Dobrý den,prosím vás zkušené s tímto autem o radu.Stahování okna u řidiče jde,ale u spolujezdce ne. Zatím auto nemám u sebe.Jen zjištuji,zda vůbec má smysl se tím zaobírat.

já doufám,že bude jen drát zlomený ve dveřích spolujezdce.

Jsem vyučený elektrikář,ale ne auto elektrikář,tak nevím jak je to uděláno.

jde stahování oken z komfortky ? (jednotky příslušenství)

Závadu na motorku nebo tlačítku nepředpokládám.

Mohl by někdo mi popsat jak je to zapojeno ?

Předem velice všem děkuji

Napsal: 11 črc 2017, 17:00
od jasmin
nikdo neví? :roll:

Napsal: 11 črc 2017, 17:28
od dred
jasmin píše:já doufám,že bude jen drát zlomený ve dveřích spolujezdce.
nebude to vo dverách, ale v tej gumovej prechodke medzi dverami a rámom (pri pántoch)

Napsal: 11 črc 2017, 18:28
od PCmaniac99
Ahoj, záleží na tom jak přesně "nefunguje". U fabii často dochází k mechanickému poškození stahovacího mechanismu.
Tlačítko vyloučíš jednoduše, okno u spolujezdce se dá stáhnout tlačítkem u spolujezdce ale i u řidiče, taky se dají stáhnout okna dálkovým ovladačem (pokud je origo) event klíčkem přes centrální zamykání (pokud je origo).
Stahování oken myslím je přes komfortku ale v každých dvěřích je ještě řídící jednotka která je součástí motorku stahování oken.
Zlomený kabel být může ale pozor, může být zlomený i kus za husým krkem, nejen přímo v něm.
Taky by to mohla být pojistka.

Napsal: 11 črc 2017, 18:39
od makino
Celý mechanizmus aj motor je upevnený na plechu a prinitovaný dosť veľkými nitmi o dvere, potrebuješ odvrtať celý ten plech, potom môžeš skúmať ďalej. Schéma by sa mala dať nájsť na WEB-e.

Napsal: 11 črc 2017, 18:46
od PCmaniac99
Motorek je přišroubovaný ale mechanismus je přinýtovaný k tomu plechu. Plech je přinýtovaný do dvěří. Tady je pár obrázků.

Napsal: 11 črc 2017, 20:24
od jasmin
děkuji všem :) a k čemu je vlastně u každého motorku vlastní jednotka ? já myslel ,že převracení polarity motoru se děje v komfortce.....


Anebo je tam hlavně skrz ochranu motoru (při nadproudu se odpojí motorek od napájení? )


čili ale jednotka u každého motorku musí mít trvalé napájení ,impuls z tlačítka jde do komfortky,a komfortka dává pokyn těm jednotkám u jednotl.motorků?

Napsal: 11 črc 2017, 22:33
od 007

Napsal: 12 črc 2017, 06:23
od dj_Paul
Jednotky ve dveřích řídí stahování oken, nastavování zrcátek a čtou ovladače na dveřích. Mezi sebou komunikují přes komfortní jednotku po CANu

Napsal: 12 črc 2017, 13:37
od jasmin
tak závada byla v drátu v průchodce dveří spolujezdce...nyní již okno spolujezdce funguje.

Akorát je tam ještě jedna závada.

Na budíkách nesvítí symbol otevřených dveří (při žádných dveřích nesvítí).

ovšem stropní světlo reaguje na každé otevřené dveře.

A nesvítí kontrolka hladiny oleje ( při zapnutí klíčku se rozsvítí),ale v autě je málo oleje a tento stav není signalizován..

Na VAGa jsem auto nepřipojoval

Napsal: 12 črc 2017, 13:49
od dred
jasmin píše:tak závada byla v drátu v průchodce dveří spolujezdce...nyní již okno spolujezdce funguje.
no vidíš...šlo to aj bez naštudovania zapojenia celého auta :lol:

Na budíkách nesvítí symbol otevřených dveří (při žádných dveřích nesvítí).
- vypálená kontrolka v palubke

A nesvítí kontrolka hladiny oleje ( při zapnutí klíčku se rozsvítí),ale v autě je málo oleje a tento stav není signalizován..
- kontrolka sa rozsvieti až keď olej nebude skoro žiadny - mazanie nebude mať tlak !! Skús sa postaviť s autom niekde hore strmým kopcom,ale riadnym a uvidíš že sa rozsvieti ! ale motor dostane na prdel.
Kontrolka signalizuje "žiadny olej" a nie málo...funguje na tlakový spínač a nie na hladinomer. :wink:

Napsal: 13 črc 2017, 19:50
od PCmaniac99
Nemotejte jablka a hrušky. Kontrolka tlaku oleje a kontrolka hladiny oleje je rozdíl.

Červená olejnička která svítí po zapnutí zapalování a po nastartování zhasne je kontrolka tlaku oleje. I když je oleje na měrce málo, pořád ho čerpadlo z vany nacucne a vytvoří tlak, tím pádem kontrolka zhasne.

Oranžová olejnička, někdy i s vlnovkou jako symbol hladiny oleje. Je jen u vyšších výbav a myslím že Fabie I ji snad ani nemá. Ta hlídá množství oleje ale ne tlak oleje.

Jinak souhlas s dred a jasmin.

Napsal: 13 črc 2017, 20:02
od EKKAR
Jedno malý doplnění - u variant motorů s náplní "Long-life" a čidlem kvality oleje svítí oranžově kontrolka s olejničkou jako předběžný varování před indikací požadovaný výměny na hlavním displeji ("Insp" a ikonka maticovýho klíče). Ale samozřejmě, u fábule 1,4MPi první generace nelze tyhle vyfikundace ani zdaleka předpokládat ...

Napsal: 17 črc 2017, 15:16
od denis15
Kontrolka otevřených dveří ve F1 není užita a kontrola hladiny oleje taky nee. Olejnička opravdu zhasne, pokud to ještě má co tahat. Je to napříč škodovkama staršího data-i felda zhasne po startu a už je skoro na dně-když se to rozsvítí, je už většinou pozdě. Tedy pokud papá olej, jednou za týden koukni a zkontroluj, dveře poznáš jen podle světla na stropě-taky mě to se.e. Ovšem více mi chybí kontrola zapnutí zadních pásů-mladý je nevyzpytatelný....

Napsal: 27 zář 2017, 22:46
od Hydrawerk