Autodiagnostika VAG-COM

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
BigSandy
Příspěvky: 745
Registrován: 28 črc 2015, 02:00

Autodiagnostika VAG-COM

#1 Příspěvek od BigSandy »

Zdravím.
Dovezli jsme si s Německa kabl + soft a je na tom napsané VAG 16.8.3.
Je to Čina, ale plně funkční a máme na to záruku.
Ale program je pouze v angličtině a němčině.
Tady je VAG 16.8.3 v češtině.
http://www.motordiag.cz/produkt/hex-v2

Jak je to s tým kablem.
Je nějak svázán s programem?
Někde jsem kdysi čet, že když použiji nějaký jiný program, muže se zablokovat čip v kablu.

Nebo je nějaká šance ten můj program počeštit?

Uživatelský avatar
ace_ventura
Příspěvky: 267
Registrován: 25 led 2005, 01:00
Bydliště: Praga mater urbium

#2 Příspěvek od ace_ventura »

Pokud je to čína tak bych to neriskoval. Originál HEX-CAN chodí jen s angl. verzí. Kabel zakoupený v Čechách chodí s verzí CZ+EN atd. Vše je kódované dle s/n v kabelu.
Různé verze aktualizují sw v kabelu a postupně umrtvují klony...

Uživatelský avatar
JiriTom
Příspěvky: 1199
Registrován: 26 dub 2017, 02:00

#3 Příspěvek od JiriTom »

BigSandy: kolik to v tom Německu stálo ? Dík za připadné info.

Uživatelský avatar
MartyAA
Příspěvky: 111
Registrován: 25 črc 2004, 02:00
Bydliště: Praha

#4 Příspěvek od MartyAA »

Taky bych to nedìlal. Snad každý prodejce neorigo kablù zmiòuje, že máš použít jen ten sw, co k tomu dostaneš a rozhodnì neaktualizovat.
To JiriTom: koukni tøeba na aliexpress, za 25$ se dá v pohodì poøídit.
https://www.aliexpress.com/snapshot/0.h ... 2784909133
MaRtY

Uživatelský avatar
JiriTom
Příspěvky: 1199
Registrován: 26 dub 2017, 02:00

#5 Příspěvek od JiriTom »

Já jsem měl spíše na mysli to, že koupil výrobek srovnatelný s tím českým odkazem, tedy kabel + plná verze VAG. U nás je to v zákl.podobě cca těch 10 tis Kč, tak jestli to tam jde pořídit levněji. Koupit kabel s demoverzí za 25 USD jde za tu cenu i u nás.
Sám používám VAG KKL + program VAG-COM v.490.1-S z ulozto.cz na Octavie 1.

Uživatelský avatar
Nakadah
Příspěvky: 1312
Registrován: 06 říj 2013, 02:00
Bydliště: Ostrava

#6 Příspěvek od Nakadah »

Až budeš používat klon kabel, tak se nezapomeň odpojit od internetu. Jinak se s kabelem můžeš rozloučit. Já zapomněl a takhle jsem si neorigo klon odrovnal. Převodník FTDI (USB/RS232) jsem uměl opravit, ale neuměl jsem znovu nahrát správný dump do mCU.

Stejně tak nesmíš použít jiný SW. Výrobce Rosstech neustále rozšiřuje seznam S/N klonovaných kabelů a zařazuje je na black list. Program si hrábne přes internet do databáze a pokud ho najde v black listu, tak ten kabel SW umrtví.

Ideálně ještě přes Firewall nastavit blokování veškeré komunikace pro ten VCDS program. Více info napoví gůgl.

Cena origo kabelu je nastavená pro někoho kdo se tím živí. Stačí pár diagnostik po 500Kč a je zaplacený.

Uživatelský avatar
ace_ventura
Příspěvky: 267
Registrován: 25 led 2005, 01:00
Bydliště: Praga mater urbium

#7 Příspěvek od ace_ventura »

JiriTom píše:Já jsem měl spíše na mysli to, že koupil výrobek srovnatelný s tím českým odkazem, tedy kabel + plná verze VAG. U nás je to v zákl.podobě cca těch 10 tis Kč, tak jestli to tam jde pořídit levněji...
Dá se pořídit původní HEX-CAN buď ve výprodeji přímo od Svobody nebo přes lidi na fórech (dieselpower nebo vwclub) okolo 6500,-. Sem tam se inzeráty objeví.

Uživatelský avatar
Standa99
Příspěvky: 3476
Registrován: 29 čer 2004, 02:00

#8 Příspěvek od Standa99 »

Na vw-clubu někdo (od Orlové) prodával kdysi originál HEX-CAN kabely dokonce za 4500,-. Neměl jich hromadu, ale sem tam pár kusů nabízel.
Navíc netuším jak dnes, ale tak před 4 lety koupil kamarád čínský klon, který fungoval jen s dodaným softem. Tzn. nejela s ním ani stejná originální anglická verze, beztak už v něm nebyla ani Atmega. Některé věci se mu nedařilo změnit napoprvé, nebo vůbec a při komunikaci to často krachovalo.
.
..
...
Ať žije zdejší FOSILOVNA :D

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#9 Příspěvek od BOBOBO »

Vždyť se to zde několikrát rozebíralo , nejde o kabely ale o základní ZAPLACENÝ VAG COM . Bez licence půjde vždy o hračku a nevidím důvod , aby vám někdo zdarma dal to , za co těch 10 - 20 litrů vytlačil . Na SW zdarma lze jen číst a mazat závady . Dávno probráno .

Uživatelský avatar
BigSandy
Příspěvky: 745
Registrován: 28 črc 2015, 02:00

#10 Příspěvek od BigSandy »

Tak kabl stal 32 euro.
O trochu dražší než s ali, ale když nám technik nabídl, že nám ho odzkouší na svém VW bylo rozhodnuto.
Já se divil že ten program je v angličtině a němčině.
Očekával jsem že bude čínsky a anglický.
Žádný krek tam použít není a normálně jsem připojen na net.
Mně napadlo jestli v programu nejsou jen nějaké jazykové knihovaný , které by se daly zaměnit.
Naposledy upravil(a) BigSandy dne 30 srp 2017, 06:21, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
BigSandy
Příspěvky: 745
Registrován: 28 črc 2015, 02:00

#11 Příspěvek od BigSandy »

Tak asi vyřešené :D
Stah jsem si českou verzí s krekem s ulož to.
Otevřel v debugeru ten můj VCDS.exe a ten s uložto.
Vše je tam.
Stačí jen ctrl+c a ctrl+v
Asi budu par dní zaneprázdněný.
Ještě že je šef na dovolené :D :D

Uživatelský avatar
Bastlfanda
Příspěvky: 301
Registrován: 11 črc 2012, 02:00
Bydliště: za Prahó

#12 Příspěvek od Bastlfanda »

No jestli na to jdeš takhle, tak asi víc než jen pár dní ... :lol:
Kupoval jsem taky ne přímo od Svobody (ale origo a "standart"), komunikuju občas nejen přímo s Ross-techem (kterej mě podezíral i z toho, že jsem od nějaký konkurence :-) ... popř.Svobodou/CZ zastoupením, s Dánama...) a co se jazykovejch mutací týče, mam za to, že originál umožňuje instalaci všech, i když jednotliví distributoři si to různě omezujou (např. Svoboda o ten LCode ve verzi standart, kterej je ale freeware od Netechu...) a i tak je potřeba (i když člověk má tu nejdražší verzi MAX, taky mam "kolegy" s takovou verzí, který s ní toho ale uměj míň...) k tomu mít ještě dodatečný informace/ne vše je zdokumentovaný ... No tohle je na dlouhou debatu, každopádně chci říct to, že ani s originálem to neni procházka růžovym sadem, natož s klonem (aby se na to člověk mohl spolehnout, musí tomu rozumět už/ještě na trošku jiný úrovni a to třeba nejen přehráním Atmegy/mCU, ale i znalostí ostatních součástek a rozpoznáním jejich kvality/účelu,... já třeba tu origo hlavici ještě rozdělanou neměl, ale u klonu by to bylo asi první, co je záhodno udělat před napíchnutím ... 8-) )

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“