Kotel Baxi Luna 3 HT Comfort
Moderátor: Moderátoři
Kotel Baxi Luna 3 HT Comfort
Zdravím.
Začal mi zničehonic stávkovat kotel, resp. přes léto samozřejmě netopím, ale najednou vidím, že na termostatu je chyba 168.
Podle hledání na netu může znamenat ledacos, takže jsem kotel otevřel.
Je tam řídící deska Siemens LMU34.210B349.
První dotaz - máte někdo schema, nebo nějaký návod na hlubší diagnostiku? Ta deska má podle všeho nějakou možnost propojení s PC (RS232?), dá se to v domácích podmínkách rozchodit a zeptat se jí, kd je chyba?
Jinak po zapnutí je slyšel hlavne spalinovej ventilátor /pár sekund/, čerpadlo ne, i když bych čekal, že si s ním po zapnutí taky cvičně otočí. Na přívodu k čerpadlu se napětí neobjevuje a neobjevuje se ani na cívce relé toho čerpadla na desce.
Máte s tím někdo zkušenost?
Začal mi zničehonic stávkovat kotel, resp. přes léto samozřejmě netopím, ale najednou vidím, že na termostatu je chyba 168.
Podle hledání na netu může znamenat ledacos, takže jsem kotel otevřel.
Je tam řídící deska Siemens LMU34.210B349.
První dotaz - máte někdo schema, nebo nějaký návod na hlubší diagnostiku? Ta deska má podle všeho nějakou možnost propojení s PC (RS232?), dá se to v domácích podmínkách rozchodit a zeptat se jí, kd je chyba?
Jinak po zapnutí je slyšel hlavne spalinovej ventilátor /pár sekund/, čerpadlo ne, i když bych čekal, že si s ním po zapnutí taky cvičně otočí. Na přívodu k čerpadlu se napětí neobjevuje a neobjevuje se ani na cívce relé toho čerpadla na desce.
Máte s tím někdo zkušenost?
obecný manuál k lmu34 http://niconserv.ro/files/023_n7491en.pdf
a tady je švýcaarská varianta ve francouzštině: http://www.siemens.ch/sbt/datenblaetter ... 7491fr.pdf
v té švýcarské jsou i fázové diagramy.
a tady je švýcaarská varianta ve francouzštině: http://www.siemens.ch/sbt/datenblaetter ... 7491fr.pdf
v té švýcarské jsou i fázové diagramy.
Ty překlady jsou někdy dost zavádějící... viděl jsem servisní manuál od baxi ve 3 jazykových mutacích, a opravdu hodně záleží na překladateli a jeho know how.
Ale podle popisu, že to na chvíli zapne ventilátor a než se pustí čerpadlo tak to z erroruje soudím, že by to mohl být problém v komunikaci mezi deskou a ventilátorem, tedy že se desce nedostává informace o otáčkách ventilátoru.
Ale podle popisu, že to na chvíli zapne ventilátor a než se pustí čerpadlo tak to z erroruje soudím, že by to mohl být problém v komunikaci mezi deskou a ventilátorem, tedy že se desce nedostává informace o otáčkách ventilátoru.
- Artaban001
- Příspěvky: 9457
- Registrován: 01 dub 2004, 02:00
- Bydliště: Pendrov
Nebo "presostat" ventilátoru - Poznačit si ty hadičky, odpojit od snímače a co nejprudšeji do nich fouknout. pak připojit zpět. Do snímače nefoukat.
Opatrně jde vyzkoušet jeho funkce. Elektronika hlídá jeho klidový stav a pak jeho sepnutý. Fouknutím do hadiček pročistíš výstupy do snímače ze sání a výtlaku větráku spalin.
Opatrně jde vyzkoušet jeho funkce. Elektronika hlídá jeho klidový stav a pak jeho sepnutý. Fouknutím do hadiček pročistíš výstupy do snímače ze sání a výtlaku větráku spalin.
Dík všem.
Sundal jsem kryt te vrchni casti a prekvapilo me, ze ten ventilátor není na komíně, ale tlačí vzduch do té spalovací komory ("turbo").
Vede od nej jedna hadička k něčemu, co považuju za plynovej ventil. Ta je ale průhledná a úplně čistá.
Vypadá to, že do ventilátoru vede jeden kabel s napájením a pak druhej, signálovej. Typ ventilátoru je NRG118/080. Měl bych na tom signálovým být schopen něco oveřit?
Sundal jsem kryt te vrchni casti a prekvapilo me, ze ten ventilátor není na komíně, ale tlačí vzduch do té spalovací komory ("turbo").
Vede od nej jedna hadička k něčemu, co považuju za plynovej ventil. Ta je ale průhledná a úplně čistá.
Vypadá to, že do ventilátoru vede jeden kabel s napájením a pak druhej, signálovej. Typ ventilátoru je NRG118/080. Měl bych na tom signálovým být schopen něco oveřit?
Tak ventilátor je asi OK. Na napájení té elektroniky je 32V a průbehy vypadají následovně. Ten horní je hallovka, spodní je řízení.
Nějakej další nápad?
Má smysl mačkat to (asi) resetovací tlačítko, co je v plastovým krytu té řídící desky? (uživatelsky normálně nepřístupné)
Nějakej další nápad?
Má smysl mačkat to (asi) resetovací tlačítko, co je v plastovým krytu té řídící desky? (uživatelsky normálně nepřístupné)
- Přílohy
-
- kkkkotel.jpg
- Prubehy
- (64.04 KiB) Staženo 127 x
K tomu bych se ještě vrátil, ten si kontroloval/měnil? Tím bych možná teď začal..Zaky píše:Zkontroloval bych ten velký svitkáč, jestli je X2, tak může mít výrazně sníženou kapacitu a pokud něco napájí jako srážecí C, tak je na problém zaděláno.
Přecejen indicie tady je: C107, 0,68uF/300V/x2 viz:
http://www.ebay.fr/itm/0-68uf-0-68uf-68 ... 2efa86533e