Renault Laguna I 96 ventilátor BEHR 9041502422

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
ok1hga
Příspěvky: 11485
Registrován: 28 lis 2006, 01:00
Bydliště: Česká Třebová

Renault Laguna I 96 ventilátor BEHR 9041502422

#1 Příspěvek od ok1hga »

Renault Laguna I ventilátor BEHR 90.415.02.422
máte někdo zkušennost s opravou elektroniky motoru ventilátoru ?
mám tam vadný MOS-FET a objednal jsem si nový tranzistor,
jen nevím jestli to vydržela ovládací elektronika, je to zalité v oranžové zálivce a zkrat byl jen na tom prostřeleném FETu . . .
Přílohy
20170909_183428.jpg
(107.7 KiB) Staženo 212 x
20170909_183359.jpg
(94.27 KiB) Staženo 169 x
Naposledy upravil(a) ok1hga dne 04 kvě 2020, 12:34, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#2 Příspěvek od BOBOBO »

Bude to obdoba starých reglerů . 30A žádný proud . Chtělo to trandy , co vydrží i 50A-12(14)V do špice .

Uživatelský avatar
ok1hga
Příspěvky: 11485
Registrován: 28 lis 2006, 01:00
Bydliště: Česká Třebová

#3 Příspěvek od ok1hga »

a tys to někdy dělal Bořku ?
objednal jsem si IRFP064N,
myslím že by mohl vyhovět . . .

Soemtron
Příspěvky: 1085
Registrován: 23 čer 2013, 02:00
Bydliště: Olomoucko

#4 Příspěvek od Soemtron »

Možná ti pomůže toto vlákno. Je to sice z vozu Scenic, ale může to být podobné.
Jako náhradu jsem použil toto: IRFP064NPBF Tranzistor unipolární N-MOSFET 55V 98A 150W TO247AC
Byl to i můj boj.
:!: Sháním SM ELKA 21A, 6521, OKU101...
Koupím obrazovku Toshiba LR30477

Uživatelský avatar
ok1hga
Příspěvky: 11485
Registrován: 28 lis 2006, 01:00
Bydliště: Česká Třebová

#5 Příspěvek od ok1hga »

Soemtron píše:Možná ti pomůže toto vlákno. Je to sice z vozu Scenic, ale může to být podobné.
prolezl jsem to vlákno a není podobného vůbec nic, jen typ toho tranzistoru . . .

tady žádné předřadné odpory ani externí regulátor není . . .
jedná se mi o desku přímo na ventilátoru, na bezkomutátorovém motoru BEHR 9041502422 . . .
až dojde ten tranzistor, dám vědět jestli to ta řídící deska přežila nebo né . . .
nezbývá mi než to zkusit s novým tranzistorem za 50,- plus poštovné . . .
pokud to nepřežilo, budu muset koupit celý ventilátor, jenže ten stojí balík . . . i na vrakáči . . .

Uživatelský avatar
ok1hga
Příspěvky: 11485
Registrován: 28 lis 2006, 01:00
Bydliště: Česká Třebová

#6 Příspěvek od ok1hga »

dokumentace demontáže a viditelná závada . . .
. . . tu nohu jsem při měření odštípnul . . .
Přílohy
20170911_080210.jpg
(180.79 KiB) Staženo 262 x
20170911_080035.jpg
(246.15 KiB) Staženo 266 x
20170911_075946.jpg
(136.61 KiB) Staženo 210 x
20170911_075915.jpg
(130.76 KiB) Staženo 219 x

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#7 Příspěvek od BOBOBO »

S FETama nee . Jen ten bipolár napřímo .

Uživatelský avatar
ok1hga
Příspěvky: 11485
Registrován: 28 lis 2006, 01:00
Bydliště: Česká Třebová

#8 Příspěvek od ok1hga »

. . . a je to v háji.
tranzistor dorazil, ale ještě než jsem ho tam dal, jen pro formu jsem si změřil indukčnosti všech cívek . . .
. . . a co byste řekli, je to tam . . .
cívka u vyhořelého trandu má cca poloviční indukčnost než ostatní.
odšrouboval jsem lopatky ventilátoru a hned to bylo vidět . . .
Přílohy
20170912_171748.jpg
. . . to je na převinutí !
(130.59 KiB) Staženo 214 x

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#9 Příspěvek od BOBOBO »

Kolik jsi naměřil ?

Uživatelský avatar
ok1hga
Příspěvky: 11485
Registrován: 28 lis 2006, 01:00
Bydliště: Česká Třebová

#10 Příspěvek od ok1hga »

přesně ti to nepovím, ale byla to polovička, než u těch ostatních . . .

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#11 Příspěvek od rnbw »

To musel byt dobry smrad, ked to horelo.

Uživatelský avatar
ok1hga
Příspěvky: 11485
Registrován: 28 lis 2006, 01:00
Bydliště: Česká Třebová

#12 Příspěvek od ok1hga »

. . . ani né, skoro jsem to nepostřehl,
asi po vteřině explodoval tranzistor, uhořel mu source . . . fungoval jako pojistka . . .
od té doby šel ventilátor jen na nízké otáčky a cykloval . . .
10 vteřin se točil a 10 vteřin stál a samozřejmě také cyklovala i klima.

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#13 Příspěvek od BOBOBO »

Alespoň řád by jsi mohl ......

Uživatelský avatar
ok1hga
Příspěvky: 11485
Registrován: 28 lis 2006, 01:00
Bydliště: Česká Třebová

#14 Příspěvek od ok1hga »

mám tu jen nedobře fungující BM509, takže si netroufám . . .
nicméně to bude asi 5 mH a ta špatná cívka má asi tak třetinu.
když tam pak připojím střídavý voltmetr a točím-li rotorem konstantní rychlostí
dávají dobré cívky cca 600mV a ta špatná jen asi 180mV . . . což potvrzuje to nepřesné měření, spíše poměrové porovnání indukčností.

Uživatelský avatar
sr71
Příspěvky: 2401
Registrován: 10 dub 2004, 02:00
Bydliště: severovýchodní èechy

#15 Příspěvek od sr71 »

Mám tady 2ks tìchto stejných ventilátorù, u jednoho z nich stejná závada jako mìl "ok1hga", vadný tranzistor + spálené vinutí. Druhý kus se na první pohled jeví jako v poøádku (tranzistory i vinutí ok) ale v autì prý nefunguje. Nevíte nìkdo jakým zpùsobem by šel tento motor pøipojit a odzkoušet mimo auto?
Pøipojovací konektor má celkem 8 pinù, 2 z nich jsou propojeny a vedou na spoleèný vývod cívek, další 3 jsou také propojeny a vedou na vývod S všech Mosfetù, zbývají 3 vývody které vedou do té zalité elektroniky na motoru.
Pokusil jsem se nakreslit jak je to celé zapojené
Přílohy
motor.jpg
motor renault.png

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“