Stránka 1 z 3

Renault Laguna I 96 ventilátor BEHR 9041502422

Napsal: 10 zář 2017, 17:20
od ok1hga
Renault Laguna I ventilátor BEHR 90.415.02.422
máte někdo zkušennost s opravou elektroniky motoru ventilátoru ?
mám tam vadný MOS-FET a objednal jsem si nový tranzistor,
jen nevím jestli to vydržela ovládací elektronika, je to zalité v oranžové zálivce a zkrat byl jen na tom prostřeleném FETu . . .

Napsal: 10 zář 2017, 20:57
od BOBOBO
Bude to obdoba starých reglerů . 30A žádný proud . Chtělo to trandy , co vydrží i 50A-12(14)V do špice .

Napsal: 10 zář 2017, 21:04
od ok1hga
a tys to někdy dělal Bořku ?
objednal jsem si IRFP064N,
myslím že by mohl vyhovět . . .

Napsal: 10 zář 2017, 22:42
od Soemtron
Možná ti pomůže toto vlákno. Je to sice z vozu Scenic, ale může to být podobné.
Jako náhradu jsem použil toto: IRFP064NPBF Tranzistor unipolární N-MOSFET 55V 98A 150W TO247AC
Byl to i můj boj.

Napsal: 11 zář 2017, 06:37
od ok1hga
Soemtron píše:Možná ti pomůže toto vlákno. Je to sice z vozu Scenic, ale může to být podobné.
prolezl jsem to vlákno a není podobného vůbec nic, jen typ toho tranzistoru . . .

tady žádné předřadné odpory ani externí regulátor není . . .
jedná se mi o desku přímo na ventilátoru, na bezkomutátorovém motoru BEHR 9041502422 . . .
až dojde ten tranzistor, dám vědět jestli to ta řídící deska přežila nebo né . . .
nezbývá mi než to zkusit s novým tranzistorem za 50,- plus poštovné . . .
pokud to nepřežilo, budu muset koupit celý ventilátor, jenže ten stojí balík . . . i na vrakáči . . .

Napsal: 11 zář 2017, 08:54
od ok1hga
dokumentace demontáže a viditelná závada . . .
. . . tu nohu jsem při měření odštípnul . . .

Napsal: 11 zář 2017, 17:00
od BOBOBO
S FETama nee . Jen ten bipolár napřímo .

Napsal: 12 zář 2017, 17:53
od ok1hga
. . . a je to v háji.
tranzistor dorazil, ale ještě než jsem ho tam dal, jen pro formu jsem si změřil indukčnosti všech cívek . . .
. . . a co byste řekli, je to tam . . .
cívka u vyhořelého trandu má cca poloviční indukčnost než ostatní.
odšrouboval jsem lopatky ventilátoru a hned to bylo vidět . . .

Napsal: 12 zář 2017, 17:59
od BOBOBO
Kolik jsi naměřil ?

Napsal: 12 zář 2017, 18:47
od ok1hga
přesně ti to nepovím, ale byla to polovička, než u těch ostatních . . .

Napsal: 12 zář 2017, 18:54
od rnbw
To musel byt dobry smrad, ked to horelo.

Napsal: 12 zář 2017, 19:00
od ok1hga
. . . ani né, skoro jsem to nepostřehl,
asi po vteřině explodoval tranzistor, uhořel mu source . . . fungoval jako pojistka . . .
od té doby šel ventilátor jen na nízké otáčky a cykloval . . .
10 vteřin se točil a 10 vteřin stál a samozřejmě také cyklovala i klima.

Napsal: 12 zář 2017, 20:00
od BOBOBO
Alespoň řád by jsi mohl ......

Napsal: 12 zář 2017, 23:36
od ok1hga
mám tu jen nedobře fungující BM509, takže si netroufám . . .
nicméně to bude asi 5 mH a ta špatná cívka má asi tak třetinu.
když tam pak připojím střídavý voltmetr a točím-li rotorem konstantní rychlostí
dávají dobré cívky cca 600mV a ta špatná jen asi 180mV . . . což potvrzuje to nepřesné měření, spíše poměrové porovnání indukčností.

Napsal: 19 led 2020, 13:38
od sr71
Mám tady 2ks tìchto stejných ventilátorù, u jednoho z nich stejná závada jako mìl "ok1hga", vadný tranzistor + spálené vinutí. Druhý kus se na první pohled jeví jako v poøádku (tranzistory i vinutí ok) ale v autì prý nefunguje. Nevíte nìkdo jakým zpùsobem by šel tento motor pøipojit a odzkoušet mimo auto?
Pøipojovací konektor má celkem 8 pinù, 2 z nich jsou propojeny a vedou na spoleèný vývod cívek, další 3 jsou také propojeny a vedou na vývod S všech Mosfetù, zbývají 3 vývody které vedou do té zalité elektroniky na motoru.
Pokusil jsem se nakreslit jak je to celé zapojené