Zásuvka tažného zařízení

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
BigSandy
Příspěvky: 745
Registrován: 28 črc 2015, 02:00

Zásuvka tažného zařízení

#1 Příspěvek od BigSandy »

Zdravím Vás.
Řeším tažné a zajímalo by mně jak je to s redukcí?

Mam vozík 750 kg co má 7 pol zásuvku.
Tak jednou za rok si však půjčují od souseda brzděný, co má 13 pol zásuvku a používám redukcí 7 na 13.

https://www.tazne.cz/tip-4/
brzděný nákladní přívěs s celkovou hmotností nad 750 kg (musí být zapojena funkce couvacího světla)
Jak je to tedý s tou redukcí?
Co na ní dopravací, když mně zastaví s brzděným vozíkem a budu mit tu redukcí?

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#2 Příspěvek od rezis »

To záleží na koho trefíš...
Internet - metla lidstva

Uživatelský avatar
BigSandy
Příspěvky: 745
Registrován: 28 črc 2015, 02:00

#3 Příspěvek od BigSandy »

Tak na co potom jsou takové redukce?
Na nebrzděný vozík do 750 kg by dal 13 pin zásuvku jen blbec.

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#4 Příspěvek od rezis »

Nač jsou redukce se mě jako hrdého majitele 13pólové zásuvky neptej. Jinak je mnohem snazší a spolehlivější dát si na auto 13tku a pak redukovat dolů. Nestalo se mi u ní, že by neměla kontakt.
Internet - metla lidstva

Uživatelský avatar
Charos
Příspěvky: 784
Registrován: 16 říj 2009, 02:00
Bydliště: u Chrudimě

#5 Příspěvek od Charos »

Taky bych volil výměnu za 13-polovou, je udělaná daleko lépe, má spolehlivější kontakty - a redukovat dolů na 7.

Uživatelský avatar
BigSandy
Příspěvky: 745
Registrován: 28 črc 2015, 02:00

#6 Příspěvek od BigSandy »

No jo.
Jezdím jednou ročně s velkým vozíkem pro hnůj :lol:, jinak si vystačím s mým.
V nabídce při montáží rozdíl mezí 7 a 13 je 2000 kč
Když mně však zastaví nějaký protiva, mužů rychle o ty ušetřené 2000 přijít.

Normálně se prý zásuvka zapojuje na zadní světla a napájení jednotky stačí 12 V ze zásuvka co mam v kufru.

Takže jediný problém je dotáhnout 12 V od baterky na pin 9.
Mít však stále v zásuvce 12 V bych řek, že zas není tak dobré řešení a chtělo by to u motoru nějaký vypínač

Uživatelský avatar
Zaky
Příspěvky: 6129
Registrován: 30 říj 2010, 02:00
Bydliště: Praha

#7 Příspěvek od Zaky »

Jak to má být správně víš :-) Jak často tě kontrolují PaCh? Mě za dobu co prakticky denně jezdím autem - nějakých cca 15 let - asi tak 4x a to nikdy na autě nic nezkoumali ani mi nekontrolovali lékárničku, vždycky jen doklady. Takže pokud jezdíš jednou ročně pro hnůj, na jízdu s velkým vlekem máš papíry a jizda není přes půl republiky, jezdil bych v klidu s redukcí.

Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

#8 Příspěvek od Celeron »

Od kdyplatí ta 13/7? Před pár lety jsem si párkrát půjčil bržděnej čtyřkolák na odvoz sádroše a OSB desek a na kabelu byla sedmička. Jo a papíry na vozejk jsem ani netušil, že maj nějaký být. :oops:
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!

Uživatelský avatar
BigSandy
Příspěvky: 745
Registrován: 28 črc 2015, 02:00

#9 Příspěvek od BigSandy »

Když máš normální vozík, nikdo si tě nevšimne.
Soused má hovado vozík s navýšenými bočnicemi na 2 nápravách.
To je lákadlo pro policajty už jenom proto, jestli máš na to papíry.

Souseda už stavělí tento rok 3X, ale jen koukali do řidičaku, jestli ma C a zásuvku neřešili.

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#10 Příspěvek od rezis »

Trvalé napětí bych asi neřešil. Spíš jde o tu zpátečku. Takže pouze jeden drát navíc. A zásuvka stojí asi 150Kč.
Ono právě když jedeš s něčím větším je to lákadlo tě zkontrolovat. Hlavně když to máš zaplachtováno.
Internet - metla lidstva

Uživatelský avatar
_luky_
Příspěvky: 561
Registrován: 28 led 2009, 01:00
Bydliště: okres Beroun, kraj Středočeský

#11 Příspěvek od _luky_ »

Konkrétní názory se trochu rozcházejí, ale zjednodušeně:
Pokud máme vozík do 750kg (celková), pak stačí ŘP sk.B.
Pokud máme vozík nad 750kg, pak je obvykle potřeba mít B+E.

Uživatelský avatar
BigSandy
Příspěvky: 745
Registrován: 28 črc 2015, 02:00

#12 Příspěvek od BigSandy »

_luky_ píše:Konkrétní názory se trochu rozcházejí, ale zjednodušeně:
Pokud máme vozík do 750kg (celková), pak stačí ŘP sk.B.
Pokud máme vozík nad 750kg, pak je obvykle potřeba mít B+E.
Kravina.
B = Celkova hmotnost automobilu a vozíku nesmí překročit 3500 kg

Uživatelský avatar
Michal22
Příspěvky: 7655
Registrován: 28 bře 2012, 02:00
Bydliště: Brno

#13 Příspěvek od Michal22 »

BigSandy- kravina.
Pokud jsi držitelem oprávnění sk. B+E, tak nesmí celková hmotnost soupravy přesáhnout 4250 kg (3500 + 750).
Pokud nemáš skupinu B+E, tak za autem nesmíš táhnout vozík, který má celkovou hmotnost vyšší jak 750 kg. A pokud má samo vozidlo max. hmotnost vyšší než 2750 kg, tak o to musí být vozík lehčí (celková hmotnost soupravy nesmí překročit 3500 kg).
Takovou informaci mi podal pán z autoškoly, který nás na jaře školil v rámci referentských zkoušek.
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...

Uživatelský avatar
BigSandy
Příspěvky: 745
Registrován: 28 črc 2015, 02:00

#14 Příspěvek od BigSandy »

http://vntrailers.webnode.cz/casto-klad ... avneni-b-/
Pokud máte vozidlo s max. přípustnou hmotností do 3,5t a současně zapojíte přívěs s max. přípustnou hmotností nad 750 kg, avšak max. přípustná hmotnost soupravy nepřekročí 3,5t.
Stačí skupina B!

Uživatelský avatar
Michal22
Příspěvky: 7655
Registrován: 28 bře 2012, 02:00
Bydliště: Brno

#15 Příspěvek od Michal22 »

Tak asi nám to pán z autoškoly špatně vysvětlil, nebo jsme to špatně pochopil.
Tady je podrobný popis.
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“