Centrál Felicia I.

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
sinclair
Příspěvky: 9882
Registrován: 02 úno 2005, 01:00
Bydliště: Luhačovice

Centrál Felicia I.

#1 Příspěvek od sinclair »

Nemáte prosím někdo rozkreslenou "řídicí jednotku" centrálu pro Felicii I., tedy před-faceliftovou a jednobodem?
Jde pouze zamknout, ale v druhé poloze klíčku neodemkne.
Nikdy jsem to nedělal a tak proto se tak 🤐 ptám, jestli to někdo už neřešil. Všechna serva jsou v pořádku.
Ta smdčka na destičce jsem ještě nekontroloval.
Díky za případné rady, kde a co hledat.

Uživatelský avatar
Kvicala_r
Příspěvky: 3221
Registrován: 19 led 2005, 01:00
Bydliště: Haná / N.J.

#2 Příspěvek od Kvicala_r »

Seš si jistej, že jsou spínače v zámku Ok. Ty se (minimálně na OC) celkem sypaly.. Taky sem musel měnit jeden. Jen dohad, že Felda používá stejné řízení poloh. Zámek sem v ruce nikdy neměl

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#3 Příspěvek od EKKAR »

Potvrzuju Kvíčalu - ve dveřích s vložkou na klíč jsou kromě koncovejch spínačů hlásících odemčeno/zamčeno ještě další, "povelový", který doslova mechanicky od vložky ovládá klíč. Ty jsou v jednotce centrálu zapojený paralelně ke vstupům od RF dálkovýho ovladače, pokud ho auto má. Kaďopádně filcka měla rovnocenný pravý i levý PŘEDNÍ dveře = ovládání bylo v obou, stejně jako u fanouše předtím. U předface přední dveře neotvíraly kufr, na ten byla páčka na prahu v ridičovejch dveřích. Ale kufr se dal odemknout samostatně kličem - po faceliftu už centrál zabíral od kliče ze všech 3 zámků (i z pátejch dveří) na celý auto. RF dálkový po faceliftu má samostatný třetí tlačítko na odemknutí a odskok jen víka kufru - když se jde jen do kufru, není potřeba odemykat celý auto...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
zdenoeddie
Příspěvky: 2411
Registrován: 31 říj 2007, 01:00
Bydliště: uz len Presov :)
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od zdenoeddie »

S tym dialkovym po facelifte by som si az taky isty nebol, mal som r.v.2000 Mystery, a malo to Laser line dialkove, 2 tlacitkove, cize vsetky dvere zamknute/otvorene, kufor sa ovladal bud samostatne klucom, alebo ako si pisal, packou pri sedadle vodica.

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#5 Příspěvek od BOBOBO »

O čem to Karle klepeš ? Centrál u Feldy je centrál a nemá s dálkáčem nic dočinění . Musí chodit sám ! Asi ti nepřepíná koncák motorku , či nepřevádí konektor , či máš ulomený drát .... Inu sinclair nepodal o čem je řeč . Centrál či kombinaci s dálkáčem a o který (pod)system jde .

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#6 Příspěvek od BOBOBO »

Face nemá na nic z tohoto vliv . Jezdím nyní obojím ....

Uživatelský avatar
vrky
Příspěvky: 1738
Registrován: 28 lis 2004, 01:00
Bydliště: pod Black Mount

#7 Příspěvek od vrky »

Zámky ve felici a octávce jsou rozdílné. OC má blok zámku a pohonu. Filda měla zámek jako Š120 a motorek byl vedle spojený táhlem. Přední motorky jsou 5ti vodičově a zadní jen 2 vodičově. Strana 61. https://ulozto.cz/!Jkawsmm4Hm4L/schemata-felicie-rar

Uživatelský avatar
sinclair
Příspěvky: 9882
Registrován: 02 úno 2005, 01:00
Bydliště: Luhačovice

#8 Příspěvek od sinclair »

Jde o to, že zamknout jde z obou předních dveří, ale také z obou předních dveří už nejde odemknout.
Že by teda naráz odešly spínače na zámkách na obou předních dveřích, se mi nějak nezdá.
Zdechlo to celé a naráz, nešlo klíčem centrálně odemykat ani zamykat ani z jedněch předních dveří, nereagovalo to zamčením celého auta ani na ruční zatlačení některého z předních poštěváků.
Dálkáč to samozřejmě nemá a ani elektrický kufr, tyhle první to měly asi jen na přání. Je to sice GLXi, ale 96, takže nic krom manuálního centrálu ze zámků obou předních dveří tam není.
Automechanik říkal, že všechna 4 serva zkoušel a že jsou v pořádku, že by byly vadný spínače u obou vložek zámků je taky dost nepravděpodobný..
Tak nějak předpokládám, že si vyzkoušel, jestli jdou od zámků oba povely, tedy zamknout - odemknout, když mi tvrdil, že nic jiného, než ta řídící jednotka to být nemůže.
To relé na desce s šesti fastony je bistabilní, nebo co je to za krám?

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 4499
Registrován: 10 kvě 2004, 02:00
Bydliště: Košice

#9 Příspěvek od Atlan »

Na niektorych jednotkach centralov dochadza k opaleleniu kontaktou a motorceky potom nechadia. Pri merani sa zda vsetko ok ze kontakty spinaju. Ale pri zapojeni halogenovej ziarovky na miesto motorcekou ta sa nerossvieti. I ked meranim pristrojom sa napatie namera. Tak ze ak to budes mat na stole nestaci ohmickt zmerat kontakty. Radsej to zataz nejakou ziarovkou. Ci to fakt vodivo spina.

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#10 Příspěvek od BOBOBO »

O chybách jednotek se nemluví . Prostě rozdělej jedny dveře .

Uživatelský avatar
sinclair
Příspěvky: 9882
Registrován: 02 úno 2005, 01:00
Bydliště: Luhačovice

#11 Příspěvek od sinclair »

Našel jsem fakt precizní a zákeřný stuďák na vývodu jednoho fastonu. Prozradil se až hořením "kapky", když jsem přes samotný faston a přes kousek na spoj navazující fólie prohnal asi 3A. Zvenku to jako stuďák vůbec viditelné nebylo. Našel jsem i jednu C-B probitou BC807-40.
Tak snad to už bude chodit. Škoda, že není čas to překreslit.
Nezkusili byste prosím najít údaje relé Siemens V23078-C1002-A303?
Mně se nezadařilo..
Jo, a oba /jediné na destičce/ elyty Jamicon 4,7/100 85°C byly skoro suchý, neměly ani třetinu.

Uživatelský avatar
sinclair
Příspěvky: 9882
Registrován: 02 úno 2005, 01:00
Bydliště: Luhačovice

#12 Příspěvek od sinclair »

Právě se vracím z Hradu...:-) ehm, co to kecám, ze servisu.
Resumé:
Centrál již chodí jako z praku, od obou klíčů i od poštěváků.
Žádné kontakty zámků, žádná serva, ale v ŘJ centrálu jedna B-C probitá BC807-40, která spíná jednu ze dvou cívek již uvedeného, bistabilního relé Siemens. Na netu jsem to relé bohužel nenašel, je to zřejmě nějaká automobilní specialita pro konkrétní účel, notabene dnes už hodně zastaralá. Tipl bych si, že dnes se serva ovládají dvěma-čtyřmi fety.
Po vypájení relé a vyzkoušení cívek je to jednoznačně bistabil, s jedním výkonným přep. kontaktem, relé by se v případě zahoření kontaktu zřejmě hodně blbě nahrazovalo.
BC807-40 se typicky provalil B-C z důvodu přerušení ochranné smd diody se zeleným proužkem, připojené paralelně k jedné cívce relé. Kromě toho byly i dost suché dva elyty Jamicon 4,7/100 85°C plus jeden odporný stuďák na přívodu od jednoho fastonu do dps.
Možná se tahle zkušenost někomu bude hodit.
Felicií obou verzí jezdí ještě mraky, zde na Moravě víc, než kde jinde a Favoše taky.

Měl bych ještě jeden otravný dotaz /nechci zakládat zbytečně další vlákno/ :
Nahrazoval už někdo zelené žárovky ve spínačích světel /dva na palubce vlevo od volantu/?
Myslím si totiž, že v rámci "tuningu" či prosté opravy někdo určitě - třeba za modré, červené či jiné.
Znám jednoho človíčka, co měnil v téhle verzi Feldy /už ji dávno nemá, rozbil jí/ skoro celé podsvícení palubky do oranžova, protože nové drahé rádio Becker holt svítilo jen oranžově :-)
Budu rád za nějaké tipy, jak a čím to nahradit. Jeden ze spínačů /ten levý/ sotva svítí. Horní krytku se symbolem světla už mám sundanou a je tam nějaká zelená, napůl zčernalá žárovka, patrně s drátovými vývody, ale jakoby usazená v nějakém plastovém držáku.
Než začnu kuchat, byl bych velmi rád za tipy, jak se ta žárovka, popř. i s držákem dostává ven, popř. v čem a jak je usazená.
Násilí je to poslední, co bych chtěl používat a kupovat nový spínač, údajně za 480,-Kč se mi u tohoto auta zrovna nechce, pokud spínač bezproblémově funguje a je to jen žárovka.
Díky moc za případné tipy.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#13 Příspěvek od EKKAR »

Podsvícení ve fáčku/felichčiji je žárovičkama s celoskleněnou "paticí" označovanou "T2,5". Mají válcovou baněčku dlouhou asi 6mm na dolním konci spláclou s drátkovýma vývodama ohnutýma každej na jednu stranu zpátky nahoru. Montujou se zastrčením, pro palubovky jsou k dispozici už zalisovaný do plastovejch patic pro prostrčení kulatou dírou s dvěma výřezama proti sobě po obodu a zajištění otočením. JDOU NAHRADIT LEDKAMA S ODPOREM CCA 560 - 680 OHMŮ - musí se opatrně pájet a hlídat polarita. Měl jsem tak přestrojenou celou palubovku formana s výjimkou kontrolky nabíjení - bez ní by se nenabudil altík. Zelený LEDky jsem měl i v podsvícení budíků, jen se tam musely správně ohnout, aby svítily do boku. Dneska už jsou i modrý a bílý LED, ty já tenkrát ještě neměl ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#14 Příspěvek od BOBOBO »

Než měnit žárovku , lépe vyměnit vypinač . Jsi zatím jediný z 300 000 , co měl chybu v centrálu a proto se mi to nezdá .

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#15 Příspěvek od EKKAR »

Kdybys nekecal, Bořku ... Těch lidí, co si nějakým způsobem stěžovali na centrál u formana nebo felichčije byly tisíce - a nejhorší na tom bylo to, že jak fáčko/forman, tak feli měly továrně montovaný centrální zamykání jen od určitýho stupně vejbavy a k tomu ještě možnost jak originální servisový, tak amatérský zástavby doplňkový sady. Takže možností vzniku chyby a tím i stížnosti na chování-nechování centrálu bylo milión pět. Spousta lidí se nakonec na nějakej centrál vykašlalo a auto dál používalo bez něj, protože na rozdíl od pozdějších oktávek/fábulí měly fáčka/feli pořád ještě na každejch dveřích mechanický "čudle", který stačí zamáčknout a dveře jsou zamčený i bez funkčního centrálu - a odemknout zevnitř jde pouhým zatažením za vnitřní kliku. Osobně znám minimálně 5 takovejch, který podobný trable zažili - a vyřešili to až finálním ukončením používání fáčka/feli a pořízením jinýho auta ...
Naposledy upravil(a) EKKAR dne 10 říj 2017, 14:26, celkem upraveno 1 x.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“