Stránka 1 z 2

Gelová autobaterie - mírně nafouknutá

Napsal: 22 lis 2017, 19:29
od michal_n_cz
Zdravím, chci do auta vrátit jinak spolehlivý gelový akumulátor a zjistil jsem nepatrné vudutí čel. Nejsem si jistý zdali je to vada nebo jen plast časem trochu povolil. Mírné nafouknutí je vidět na fotkách, není to "natlakované" - jede to rukou zmáčkout trochu zpět.
Baterka ležela pár měsíců v bytě po té co jsem zapomněl vypnout světla- tak jsem do vozu dal jinou. Po té jsem to nabil jen na cca 12,5V a nechal být, těď před dalším nabíjením měla jen cca 9,5V.
Nejsem si jistý zdali je to úplně OK - předem díky za názory.

Napsal: 22 lis 2017, 20:30
od rnbw
Obavam sa, ze ak lezala par mesiacov pri 9,5V, tak bude na vyhodenie.

VRLA baterie z UPS pri akomkolvek nafuknuti vyhadzujem. Exide z auta bola pri vyhadzovani po 8 rokoch tiez nafuknuta.

Napsal: 22 lis 2017, 20:53
od ZdenekHQ
Konkrétně YUASA mně tady ležela v menším provedení a několika kusech dva roky, aniž by se jí cokoliv stalo. To je značka, které věřím. Pokud se aku nafoukne z důvodu kolapsu, tak to nejde stlačit zpátky.

Bohužel těch 9.5V je dost málo na to, aby se nepoškodila. Ty moje poctivě držely přes 12.5V

Pokud po nabití za den či dva spadne pod 12V, je to konec. Obecně se uvádí těch 12.5V, nová drží skoro 13V.

Napsal: 22 lis 2017, 20:59
od rnbw
Aj ked drzi napatie, tak uz moze byt v prdeli (vysoky vnutorny odpor). Ked uz ani napatie nedrzi, tak rovno do zberu (olovene baterie sa vykupuju za celkom slusne ceny - u nas 30 centov/kg).

Napsal: 22 lis 2017, 21:04
od ZdenekHQ
Většinou takhle hnijou můstky mezi článkama, ale to se v autě pozná hned. Blik a tma při startu.

Yuasa je poctivá značka.

Napsal: 22 lis 2017, 21:19
od EKKAR
michal_n_cz píše:Zdravím, chci do auta vrátit jinak spolehlivý gelový akumulátor a zjistil jsem nepatrné vudutí čel. Nejsem si jistý zdali je to vada nebo jen plast časem trochu povolil. Mírné nafouknutí je vidět na fotkách, není to "natlakované" - jede to rukou zmáčkout trochu zpět.
Baterka ležela pár měsíců v bytě po té co jsem zapomněl vypnout světla- tak jsem do vozu dal jinou. Po té jsem to nabil jen na cca 12,5V a nechal být, těď před dalším nabíjením měla jen cca 9,5V.
...
Vem ji do tašky a odvez ji do Sběrnýho dvora, případně do prodejny auto-moto dílů, kde ti ji vykoupí za 10Kč/kilo. Prostě vystroj jí funus, je mrtvá - a zabils ji ty, tím žes ji nechal nenabitou těch pár měsíců ležet.

Napsal: 22 lis 2017, 23:03
od michal_n_cz
Zkoušel jsem trochu nabíjet. Nabíjím menším proudem do 1A a dlouho. Původně jsem to chtěl nechat i přes noc. Přes 11V se to přehouplo relativně ryche, pak už to jde dost pomalu. Je mi jasný že 1A to budou desítky hodin. Uvidím kolik tam bude zítra odpoledne. Mám spíše obavy z nějakých nežádoucích efektů. čet jsem někde na webu nějaké story o explozích atd., ale to se týkalo pravděpodobně příliš vysokého napětí při nabíjení těchto druhů akumulátorů.

Napsal: 22 lis 2017, 23:10
od ZdenekHQ
Tohle Ti jen tak nebouchne, ale po odpojení nabíječky si po pár hodinách změř svorkový napětí. Asi poznáš, že je to konec...

Napsal: 23 lis 2017, 00:04
od rnbw
Nebuchne, nastav 13,8 V a mozes to s tym obmedzenym prudom nechat ako dlho chces/potrebujes. Ak sa napatie zvysuje pomaly, to je dobra znamka.

Napsal: 23 lis 2017, 06:48
od Nakadah
Jakékoliv pokusy jsou už jen labutí píseň. Měl si ji nabít hned, jak si ji tehdy vybil světly. Sice hluboké vybití startovacím akumulátorům dobře nedělá, ale když ji nechás vybitou ležet - tak ji dorazíš. Bude mít zasulfátované elektrody a už ji nikdy nenabiješ na plnou kapacitu. Taky jí stoupne vnitřní odpor a už nedá ty startovací proudy jako když byla dobrá.

Doma sem zkoušel různě experimentovat s desulfátorem, ale na takhle umrtvené baterky to prostě nezabere. Nakonec sem baterky odvezl do výkupu a dostal aspoň 500 (3x autobaterka a 2x z moto + možná ještě nějaké z UPS).

Prostě jak napsal ekkar, do výkupu s ní.

Napsal: 23 lis 2017, 08:43
od Michal22
Jen trochu malý OT- letos jsem doma posbíral vadné Pb aku do aut, UPS, zabezpečovaček a pod. Projel jsem se s tím do 10 km vzdálené sběrny, kde mi za 113 kg aku dali 1800 Kč. Takže v ČR jsou ceny ještě asi mnohem lepší jak v SK.

Napsal: 23 lis 2017, 08:48
od rnbw
To je slusna cena.

Napsal: 23 lis 2017, 09:40
od sis2
Můžu potvrdit, po úklidu u známých, za dvě staré "schované" baterky z Favorita dali ve sběrně 5-ti stovku... a berou je tak, jak jsou, i s elektrolytem

Napsal: 23 lis 2017, 09:52
od forbidden
Taky můžu potvrdit, odvezli jsme z práce po takových 15 let hromaděný baterky z UPSek a autobaterky a odjížděli ze sběrny s víc jak 5000,- :D
Černý fondy jedou. :lol:

Napsal: 23 lis 2017, 16:52
od michal_n_cz
No uvidím jak dopadne nabíjení, zdá se že celkem klade odpor. Včera večer to bylo ihned po odpojení od nabíjecího zdroje 11.7 a po púl dni klidu 11,45V. Tím jestli to půjde vrátit do sběrny si nejsem jistej - má to bez olova - symbol Pb škrtnuto...