Stránka 1 z 2

Průtokoměr? Poznáte v čem byl?

Napsal: 11 led 2018, 22:33
od PavelFF
Našel jsem ve šmelci nějaký průtokoměr do 200l/hod.
Nevíte v čem to bývalo zabudované?
Datum výroby je 1980. Průměr ciferníku je asi 7cm a je to kovové a těžké.

Napsal: 11 led 2018, 23:21
od Celeron
Ten znak výrobce na třetí fotce jsem už na něčem viděl. Asi nějaká letecká výroba. Mesit a Adast, co dělali palubní měřáky ani LO Malešice to ale nejsou.

Napsal: 11 led 2018, 23:47
od EKKAR
Jo, má to design leteckejch přístrojů. Zkusil bych vystříhnout to logo z pravýho dolního rohu třetí fotky a vyhledat pomocí Ujce Ghůůůůghla.

Napsal: 11 led 2018, 23:59
od Celeron
Už vím, je to starej znak Mikrotechny Modřany.
http://www.mikrotechna.cz/index.php/cz/letecka-vyroba
Ale průtokoměry už v nabídce nemají.

Napsal: 12 led 2018, 07:24
od p32
Nepřipadá mi, že je to do letadla. Spíše do nějaké plnícií cisterny.

Napsal: 12 led 2018, 08:46
od Achab
Nemusí to být z nějakého speciálního zařízení, průtok do 200l/hod není zvlášť vysoký. Například místní vodárna žene na vodojemy až 25l/s, tedy 90000l/hod.

Napsal: 12 led 2018, 12:45
od Celeron
Vedle jak ta jedle! Kámoš, co dělal celej život leteckýho mechanika potvrdil, že to je kerosinovej průtokáč z Delfína L29. Novější mašiny L410, L39 a vejš maj elektrickej.
Když to použiješ na jiný médium, tak to bude ukazovat nesmysly a dost brzo odejde, třeba vodou zarezne a nebo benzín ho rozežere.

Napsal: 12 led 2018, 13:32
od sr71
vypadá to jak letecký pøístroj (až na bílý ciferník), o letadla se zajímám, ale nikdy sem tohle nikde na palubní desce nevidìl, pøikládám fotku kokpitu L29, kde to teda bylo namontované? A k èemu by to vlastnì sloužilo?, neslyšel jsem nikdy o tom že by v letadle byl ukazatel prùtoku paliva (to že jsem to neslyšel ale nemusí znamenat že to tam nemùže být).

Napsal: 12 led 2018, 13:53
od Jimmi2
200l/h mi na Delfína přijde málo..... :wink:

Napsal: 12 led 2018, 13:58
od p32
No, já tam z nějakého důvodu viděl 200 L/min. :lol:

Napsal: 12 led 2018, 14:54
od sr71
Jimmi2 píše:200l/h mi na Delfína pøijde málo..... :wink:
ano to je opravdu málo pro ukazatel okamžité spotøeby (nìjak jsem se nad tím napoprvé nezamyslel)

Napsal: 12 led 2018, 15:29
od EKKAR
Něco leteckýho to bude, ale do Delfína jedině jako ND - má to proti přejímacímu razítku OTK datum "18.IV.1980" (možná je druhá číslice rozmáznutá "6", takže by to bylo o dva dny starší) - každopádně daleko předaleko od ukončení sériový výroby Delfína (ten ve Vodochodech končil někdy v roce 1974).

A další připomínka - nevím přesně který, protože tak detailně a blízko jsem se k těm letadlům nikdy nedostal, ale NĚKTERÝ kontrolní přístroje, používaný při kontrole éra a POZEMNÍ přípravě na další let NEBYLY nainstalovaný na palubní desce, protože pilot je ke svý činnosti nepoužíval - ale jsou určený pro techniky, tudíž jsou přístupný ze země - a jsou pod krytkama buď v oblasti motoru, nebo v nose letadla. Stejně tak takový přístroje můžou bejt součástí servisního zařízení právě pro pozemní obsluhu - a tudíž se do vzduchu nikdy nedostanou, i když pro provoz letadla jsou životně důležitý - a nikam jinam mimo letectví se nedostanou, protože jsou určený právě výhradně jen pro tuhle činnost.

Chtělo by to nějakýho leteckýho mechoša, kterej pamatuje vícero typů a dokázal by i říct, z čeho to bylo - my tady takhle jen trápíme svoje křišťálový koule a zbytečně jim vybíjíme baterky ...

Napsal: 12 led 2018, 16:12
od PavelFF
Když jsem to našel, říkal jsem si, že to bude nějaký měřák z MIGu tak do čísla 21. Takový vojenský dyzajn.

Kdyby to byl průtokáč na palivo v kabině, tak by to palivo muselo jít v trubce z nádrží do kabiny a pak do motoru a to se mi moc nezdá a taky mi ty trubičky připadají moc tenké na to, aby takový pramínek uživil letadlo. A pilota by měl zajímat spíš stav nádrže než rychlost průtoku.

Koho může zajímat rychlost průtoku? Možná nějakého inženýra ve výzkumáku při vývoji motoru nebo čerpadla. Taky si myslím, že to mohlo být v pozemní servisní technice.

Myslel jsem, že třeba někdo řekne, jó, to jsme měli na vojně a je to přece ...

Napsal: 12 led 2018, 16:23
od warp
V letadle by to být mohlo, ne však na palubce kokpitu, ale nìkde v technické "místnosti" letadla, tøeba jako kontrolní pøi servisování, a nemusí jít o palivo.

Napsal: 12 led 2018, 17:06
od BOBOBO
Co takhle hydraulika , průtok do chladiče ? Nebo mazání pro písťák ?