Úprava elektroniky pro Xenon

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zamčeno
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
kulikus
Příspěvky: 2484
Registrován: 10 pro 2009, 01:00
Kontaktovat uživatele:

Úprava elektroniky pro Xenon

#1 Příspěvek od kulikus »

Potřebuju použít Xenon výbojku (z reflektoru auta) s lépe vyfiltrovaným napájecí napětím oblouku (předpokládám DC).
Stávající oblouk má poklesy s frekvencí 1kHz (přiložený oscilogram intenzity osvětlení z oblouku), potřebuju se jich zbavit.
Koumám jak filtraci dodělat. Problém vidím ve vysokém zapalovacím napětí (přes 1kV). Oblouk pak hoří při nižším napětí.
Zná někdo strukturu této elektronické jednotky - předřadníku výbojky?
Přílohy
Zvlneni osvetleni 35W Xenon.jpg
Zvlnění intenzity osvětlení Xenonové výbojky 35W do reflektoru auta
(79.55 KiB) Staženo 126 x

Uživatelský avatar
HiGhLaNdEr
Příspěvky: 912
Registrován: 08 bře 2005, 01:00
Bydliště: Českobudějovicko
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od HiGhLaNdEr »

Ty výkyvy jsou nejspíš od toho, že jednotka pouští do výbojky střídavý obdelníky s frekvencí 1kHz.

V jednotce je měnič, který vyrábí provozní napětí. Za tim je Hmost který z toho udělá střídavé provozní napětí. Pak je tam výtvor který kopne do výbojky pulz 1kV pro zapálení. Celý to řídí nějaký procesor, nebo přímo speciální obvod pro řízení výbojek.

DC ta výbojka nejslíš dlouho nesnese. Uhoří jí jedna elektroda.

Kdyby to byla klasická xenonová výbojka která má anodu a katodu tak ta potřebuje DC. Ale v autě taková neni.

Uživatelský avatar
kulikus
Příspěvky: 2484
Registrován: 10 pro 2009, 01:00
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od kulikus »

Tak to je zásadní informace. Díky.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#4 Příspěvek od EKKAR »

Provozní napětí výbojky je kolem 70V, samozřejmě střídavý, zapalovací impuls je jehla jedný polarity přibližně 1-1,2kV s dokmitáním. Jediná cesta, jak zklidnit to stroboskopování, by bylo zvýšit kmitočet měniče nad stávající provozní 1kHz... Osobně nedoporučuju, ten kmitočet je určitě poměrně složitě optimalizovanej pro materiál i geometrický rozměry elektrod.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Habesan
Příspěvky: 6924
Registrován: 12 led 2009, 01:00
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Habesan »

Sháním hasičák s CO2 "sněhový", raději funkční.
(Nemusí mít platnou revizi.)
(Celkově budu raději, když se to obejde bez papírů.)

Zamčeno

Zpět na „Auto - Moto technika“