Stránka 1 z 1

Nabíjecí zásuvky pro elektroauta

Napsal: 02 úno 2018, 15:18
od Celeron
Tak nevím, do který sekce to vlastně patří, jestli sem, nebo silnoproudu, nebo nabíječek...
Chlap po mě chce při elektroinstalaci novostavby vyřešit nabíjecí zásuvku na auťák ve svý garáži. Koukám na web a je v tom neskutečnej bordel, pomalonabíjení, rychlonabíjení a každej výrobce auta jinej konektor. A já si najivně myslel, že ty přípojky pro veřejný nabíjení jsou všechny stejný. To by bylo docela zajímavý, kdyby každý auto mělo jinou ďouru pro benzín a jinou ďouru pro plyn. Tyhle zásuvky dělá třeba Scame ale to je tak vše, co jsem zjistil. Problém je, že auto si chce koupit až někdy za 5 let a tak nevím, co mu tam dát. Asi mu tam přivedu jen na konci holej kabel 5 x 4mm2, víc mu domovní jistič stejně nepustí a ať si tam pak namontuje co bude mít.
Nebo o tom někdo víte něco bližšího?
Díky

Napsal: 02 úno 2018, 15:35
od Achab
Podobný požadavek jsem řešil stejně - rezervním přívodem. Při nejistém budoucím stavu snad ani jiná možnost není.

Napsal: 02 úno 2018, 15:39
od PixelOrgy
toto resi norma IEC 62196

Napsal: 02 úno 2018, 15:55
od Celeron
Na ní jsem právě koukal a moudrej z toho moc nejsem. Navíc mě připadá, že se tam mluví spíš o straně auťáků, než zdi ze který šťáva poleze. Ale v překladu jsem se mohl splýst...

Napsal: 02 úno 2018, 16:12
od Zaky
Když si někde ve světe půjčíš loď a přijedeš pak někam do maríny, tak začneš prohrabávat všechny ty redukce v příslušenství, abys pak stejně zjistil, že do té zásuvky, co mají v maríně, žádná nepasuje, tak to všechno pobereš a jdeš na recepci zkoumat, jestli mají k půjčení nějakou redukci, do které by pasovala nějaká tvoje redukce a s trochou štěstí se úspěch dostaví. Takže za mě taky realizovat rezervní přívod a v budoucnu děj se vůle boží :-)

Napsal: 02 úno 2018, 17:49
od PixelOrgy
v podstate normovany konektory jsou 4:

SAE J1772, a.k.a Yazaki connector (type 1)
VDE-AR-E 2623-2-2, a.k.a. Mennekes connector (type 2) EU
EV Plug Alliance proposal, a.k.a Scame connector (type 3), Italy and France;
JEVS G105-1993, with the trade name, CHAdeMO (type 4), Japan.

Tzn by to melo mit nejspis konektor VDE-AR-E 2623-2-2...

Kazdopadne ten clanek popisuje rezimy nabijeni, a jejich naroky na kapacitu pripojky

Napsal: 02 úno 2018, 18:55
od rnbw
Daj tam beznu 3-fazovu zasuvku, aby to bolo pocas tych 5 rokov aspon na nieco pouzitelne.

Napsal: 02 úno 2018, 23:17
od KiTt
Vsechny seriove vyrabeny auta maji svoji vlasni "nabijecku" co ma na jedny strane klasickou 16A zastrcku a na druhy strane specialni konektor do auta. Je to na pomale nabijeni cca 8h a max proud 10-12A. Pak byva v aute jeste 3f kabel ale ten neni urceny k domacimu nabijeni ale do nabijecich stanic.
Takze ja si udelal klasickou 16A zasuvku plus pro jistotu 3f 16A pro pripadny specialni nabijeci box.

Napsal: 02 úno 2018, 23:41
od Celeron
PixelOrgy píše:v podstate normovany konektory jsou 4:
A ptám se už podruhý, mluvíme o rychlonabíjecích zásuvkách na autě a nebo v garáži na zdi?
To pomaloběžný je jasný, klasika 230V/16A.
Díky

Napsal: 03 úno 2018, 12:08
od tempreader
Bude to mít také připraveno dle nových podmínek CEZ Distribuce?
(Jak jsi v jiném vlákně upozorňoval na samostatné měření pro tepelná čerpadla a elektromobilitu - Viz nové připojovací podmínky CEZ od 1.2.2018, kapitola 14.1).

Oprava: To asi platí pro podnikatele - sazba C.

Napsal: 03 úno 2018, 17:10
od Celeron
Pro podnikatele samostatný měření pro TČ není nic novýho, už to chtěj asi 2 roky.
A s tím nabíjením doma. Obávám se, že tak jak je spotřební daň na naftu a benzín, tak až bude těch elektropekáčů víc a na spotřebce z benálu a nafty vyberou míň, tak určitě na to nabíjení vygenerujou nějakou fintu jak z elektriky pro auta spotřební daň z lidí vydolovat.

Napsal: 03 úno 2018, 19:27
od EKKAR
No a na to už si právě proto TEĎ připravujou ty oddělený měření pro nabíjení. Až to za pár roků načálstvo převede do vyšší daňový kategorie, oni s tím nebudou mít žádnou dodatečnou práci - nebude se nic muset znova přepojovat nebo dokonce přesekávat a přebudovávat a osazovat dalším elměrem - protože všecko už bude 10 let zpátky nařízený dělat. Jenom přepnou v počítačích na ty konkrétní elměry jinou daňovou sazbu a vykydáno - ovčanům se ovšem zdůrazní, jaký děsný náklady s tím jsou spojený (přitom zvýšený náklady na oddělenou přípojku nese vždycky její budovatel = majitel objektu a tím taky uživatel,, rozhodně ne distributor elektriky, kterej ji celou, hotovou a ZREVIDOVANOU PŘEVEZME DO SPRÁVY = vy jako uživatelé mu ještě platíte za to, že on vybírá prachy za přípojku váma zaplacenou, protože stejnej stav platí už teď ...), takže se kromě vyššího zdanění zfleku zdraží taky veškerá základní silová elektrika o X% ...

Napsal: 04 úno 2018, 15:38
od PixelOrgy
Celeron píše:
PixelOrgy píše:v podstate normovany konektory jsou 4:
A ptám se už podruhý, mluvíme o rychlonabíjecích zásuvkách na autě a nebo v garáži na zdi?
To pomaloběžný je jasný, klasika 230V/16A.
Díky
To jsou konektory na aute, v garazi bych predpokadal std. 3f

Napsal: 07 bře 2018, 21:03
od CharlesBass
U nás v práci to asi před 14 dny instalovali. Jedná se o nástěnou krabici s nabíjecím výkonem 22kW. Přívod 5x6mm2. Jisič v rozvaděči 40A céčko, pak ještě dva 32A v podružném rozvaděči - stanice sou v podstatě dvě - master a slave. Jo a samozřejmě přílušně dimenzovaný chránič. Typ si už nepamatuju. Můžu se kouknout.

Namátkou co jsem to hledal na netu - tak téměř všude jsem se tyto informace dozvěděl. Nic víc nepožadovala ani firma která je přijela připojit - jen rukou namalovaný výkres v jaké výšce má být vývod s rezervou 1m. Elektrikáři to asi dva dny tahali. Pánové pak z firmy přijeli - vyvrtali 4 dirky, nastrkali čtyři hmoždinky, přišroubovali, zapojili kabel do svorkovnice a 100 000 Kč v kapse.

Jinak i takto výkonná stanice NENÍ rychlonabíjecí - sou to řádově hodiny, podle kapacity baterky i celou noc. Je to v podstatě jen terminál, kde je relátko, nějakej integráč a displej, který ukazuje komunikaci s elektromobilem a stav nabití!

O rychlo nabíjení se dá mluvit v momentě kdy je ze stanice do vozidla přenášen prod stejnosměrný. Pokud se má nabít baterie s napětím cca 300V a kapacitou 100kWh snadno si spočtete proud, výkonnost nabíječky a představíte si potřebný HW.... :-) :-)

Jinak souhlasím s EKKARem v tom, jak se to bude vyvíjet.