Jak správně zapojit elmotor 2,2kw950ot

Vše co se týká silnoproudu.

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
pawka
Příspěvky: 214
Registrován: 02 říj 2010, 02:00

Jak správně zapojit elmotor 2,2kw950ot

#1 Příspěvek od pawka »

Jak správně zapojit tento motor a čím jistit
2,2kw 950 ot/min
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
Jenys
Příspěvky: 2120
Registrován: 11 úno 2008, 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Jenys »

Tak pokud má být použit na 400V(380V), tak zapojit tři fáze na spodní tři šroubky a zapojit na kostru PE žlutozelený. Jistit by se měl podle proudu ze štítku na 5,3A. Buď ho nejistit a jen připojit do již jištěné třífázové zásuvky, nebo k němu dokoupit motorový spouštěč na příslušný proud.
Když něco nevíte...klidně se zeptejte :) Co vás nezabije, to vás posílí :) Jenys :)

Uživatelský avatar
Mysteri
Příspěvky: 2875
Registrován: 12 bře 2008, 01:00
Bydliště: Považie - Vorošilovo

#3 Příspěvek od Mysteri »


Uživatelský avatar
Achab
Příspěvky: 5945
Registrován: 05 lis 2010, 01:00
Bydliště: okr. Vyškov

#4 Příspěvek od Achab »

Tento motor lze v síti 3×400/230V zapojit pouze do hvězdy (Y), proud 5,3A. V trojúhelníku (D) by shořel.
Zapojení D je určeno pro síť 3×220/120V.

Uživatelský avatar
pawka
Příspěvky: 214
Registrován: 02 říj 2010, 02:00

#5 Příspěvek od pawka »

DÍKY,už jsem to vyčetl u mylse. musel by byt na 660V většinou nad 3KW . Jinak kdyby někdo za peknou cenu z Pardubicka měl silnější 950ot/min třeba 4 nebo 5 kw, tak at se ozve.

Uživatelský avatar
Achab
Příspěvky: 5945
Registrován: 05 lis 2010, 01:00
Bydliště: okr. Vyškov

#6 Příspěvek od Achab »

pawka píše:...musel by byt na 660V většinou nad 3KW.
Motor může být na různá napětí, s 660V to nijak nesouvisí. Možnost spouštění Y/D záleží na konkrétním provedení vinutí. Vždy je rozhodující štítkový údaj.

Uživatelský avatar
FERYACT
Příspěvky: 2285
Registrován: 20 dub 2005, 02:00
Bydliště: Krnov

#7 Příspěvek od FERYACT »

Uváděná síť 3*220 asi nikde nebude. Ale měniče napájené z jednofázového 220V těch 3*220 mají na výstupu.

Uživatelský avatar
weed_smoker
Příspěvky: 2675
Registrován: 02 pro 2011, 01:00
Bydliště: Jaroměř

#8 Příspěvek od weed_smoker »

Tohle byla zrovna jedna z otázek u přijímacího pohovoru.Pokud bude ten motor přímo na síť,potom do hvězdy(spoj 3 šroubky na jedný straně,na druhou hoď fáze).Pokud pojede z měniče na 230V,pak do trojúhelníka(spojit horní a spodní šroubky a k nim dát jednotlivý fáze,stínění kabelu měnič-motor je zemněný na obou stranách k PE nebo ke krytu).

Uživatelský avatar
palmalsport
Příspěvky: 545
Registrován: 21 pro 2012, 01:00
Bydliště: HK

#9 Příspěvek od palmalsport »

Až na tu skutečnost, že při provozu na nízké otáčky, se ten motor uvaří :D

Uživatelský avatar
workhard
Příspěvky: 4873
Registrován: 07 črc 2006, 02:00
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od workhard »

Máme jich takhle přes měniče v práci desítky kusů a ještě se žádný neuvařil.
Věci,které fungují,se ZÁSADNĚ neopravují...

Uživatelský avatar
FERYACT
Příspěvky: 2285
Registrován: 20 dub 2005, 02:00
Bydliště: Krnov

#11 Příspěvek od FERYACT »

Kdyby se nedaly provozovat elmotory při snížených otáčkách nikdo by měniče nekupoval.

Uživatelský avatar
elektrosvit
Příspěvky: 2512
Registrován: 27 čer 2016, 02:00

#12 Příspěvek od elektrosvit »

Však se při snížených otáčkách používat dají. Akorát vlastní ventilátor tolik nefučí.

Uživatelský avatar
FERYACT
Příspěvky: 2285
Registrován: 20 dub 2005, 02:00
Bydliště: Krnov

#13 Příspěvek od FERYACT »

Když nemá motor plný výkon snese i ventilátor se sníženým fučením.

Uživatelský avatar
Jenys
Příspěvky: 2120
Registrován: 11 úno 2008, 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od Jenys »

My v práci máme motor pro dávkovací šnek s přidaným elektroventilátorem právě kvůli nízkým otáčkám. Při výměně motoru jsem u nového motoru musel odříznout hřídel pro vrtuli, nešel by přídavný ventilátor přichytit.
Když něco nevíte...klidně se zeptejte :) Co vás nezabije, to vás posílí :) Jenys :)

Uživatelský avatar
elektrosvit
Příspěvky: 2512
Registrován: 27 čer 2016, 02:00

#15 Příspěvek od elektrosvit »

Nejde o plný výkon, ale o velikost zatěžovacího momentu. Při napájení z měniče může pracovat motor ve dvou režimech: V režimu konstantního momentu (od nulových do jmenovitých otáček) a v režimu konstantního výkonu (od jmenovitých otáček dál). Měnič udržuje konstantní poměr amplitudy napájecího napětí a frekvence U/f, a to až do jmenovitého bodu limitovaného velikostí stejnosměrného napětí v meziobvodu měniče. V tomto bodě se točí motor při jmenovitém zatížení otáčkami uvedenými na štítku a dává jmenovitý výkon. Je-li konstantní poměr U/f, pracuje motor s konstantním sycením a tudíž má konstantní moment. Tomu odpovídá konstantní činný proud dominantně se podílející na vzniku ztrát ve vinutí. Při konstantním momentu a rostoucích otáčkách roste mechanický výkon. Takže motor je schopen vyvinout jmenovitý moment v širokém rozsahu otáček a tudíž i výkonu. A tady se dostáváme k problému uchlazení: Pokud bude jmenovitý moment motoru s dostatečnou rezervou větší než zatěžovací moment poháněného zařízení, motor se uchladí i při malých otáčkách, protože ve vinutí budou díky menšímu proudu menší ztráty. Samozřejmě záleží i na okolních podmínkách, ve kterých motor pracuje (teplota, pohyb vzduchu, další zdroje tepla atd.). Při konstantním sycení je konstantní i amplituda magnetizačního proudu. Takže při uvažování konstantního zatěžovacího momentu bude motor v rozsahu od nulového do jmenovitého výkonu odebírat z měniče konstantní celkový proud. V režimu konstantního výkonu (od jmenovitého bodu dál) je situace odlišná: Amplituda napájecího napětí už dál růst nemůže, ale frekvence ano. Motor se tedy začíná odbuzovat a ztrácet moment. Otáčky rostou, moment úměrně klesá a mechanický výkon je tudíž konstantní. Protože je konstantní velikost napájecího napětí i výkonu, musí být opět konstantní i velikost činného proudu. Amplituda magnetizačního proudu při odbuzování klesá, tudíž s rostoucí frekvencí klesá v tomto režimu amplituda celkového proudu odebíraného z měniče. Pokud budu chtít motor používat i v tomto režimu, musím opět zvolit dostatečnou momentovou rezervu s ohledem na zatěžovací moment (resp. závislost zatěžovacího momentu na otáčkách) a pokles momentu při odbuzování, jinak začne motoru růst skluz a začne být přetěžován.

Odpovědět

Zpět na „Silnoproudá technika“