baterie na elektrokolo
Moderátor: Moderátoři
baterie na elektrokolo
Ahoj,
loni v létě jsem koupil elektrokolo Spirit skládačku. Jezdím většinou na plyn bez šlapání, loni v létě byl dojezd přes 40km a teď dojezd klesl asi na polovinu. Chová se to tak, že to třeba ukazuje nabití na 75%, ale jak se to trochu víc zatíží začne klesat napětí a prostě už to neutáhne a vypne, předtím to "drželo" Je tam taková ta li-on baterie za sedlovkou kapacita 10Ah, 36V. Myslíte že začíná odcházet? Zdá se mi to trochu brzo ještě ji nemám ani rok i když jsem už najel skoro 3500km.
A taky by mě zajímala případná repase, kterou bych si chtěl časem udělat sám. Kde kupujete články, jaké jsou kvalitní značky - držáky ?
dík Milan
loni v létě jsem koupil elektrokolo Spirit skládačku. Jezdím většinou na plyn bez šlapání, loni v létě byl dojezd přes 40km a teď dojezd klesl asi na polovinu. Chová se to tak, že to třeba ukazuje nabití na 75%, ale jak se to trochu víc zatíží začne klesat napětí a prostě už to neutáhne a vypne, předtím to "drželo" Je tam taková ta li-on baterie za sedlovkou kapacita 10Ah, 36V. Myslíte že začíná odcházet? Zdá se mi to trochu brzo ještě ji nemám ani rok i když jsem už najel skoro 3500km.
A taky by mě zajímala případná repase, kterou bych si chtěl časem udělat sám. Kde kupujete články, jaké jsou kvalitní značky - držáky ?
dík Milan
- monterjirka
- Příspěvky: 2761
- Registrován: 14 čer 2003, 02:00
- Bydliště: Blížejov
Tohle je časovaná bomba.milavla píše:... na plyn bez šlapání,...
Aby to bylo "šlapací kolo", musí fungovat elektrický motor pouze při pohybu šlapek.
Jsou firmy, co prodávají příslušenství (nebo to načerno i namontují), které z kola udělá úplně jiné vozidlo, které ale v takovém provedení není schváleno pro provoz na pozemních komunikacích.
A protože se i mezi cyklisty najdou šílení dementi se sebevražednými sklony, mám strach, že z toho dříve nebo později bude nějaký malér
----------
U AKU baterií není jediným kritériem čas od okamžiku zakoupení, ale počet nabíjecích cyklů, režim nabíjení a vybíjení, stav, v jakém jsou baterie skladovány...
Např. já jsem měl u elektrokola návod, kde je doporučení pokud se nějakou dobu nejezdí, aby baterie zůstala nabitá cca na 40 - 50%, tedy vybitá je špatně, ale úplně nabitá také
Myslím, že začíná odcházet. Píšou životnost 500-800cyklů. Takže ve skutečnosti tak polovina. Taky co znamená životnost? Tvoje baterka je pořád ještě "životná" a 500 až 800 cyklů do ní taky nakonec dostaneš, jen už neujedeš 40km ale jen 10km.milavla píše:... Myslíte že začíná odcházet? ...i když jsem už najel skoro 3500km....
- monterjirka
- Příspěvky: 2761
- Registrován: 14 čer 2003, 02:00
- Bydliště: Blížejov
Mám na výběr buď můžu šlapat a motor jen pomáhá nebo se jen vezu jak na motorce, ale samozřejmě mám to podle zákona motor 250W a max. rychlost 25km/h. Právě proto že tam je ten plyn tak jsem to koupil nevidím důvod proč by to tam nemohlo být nikoho neohrožuju nejsem magor a stejně jezdím z 99% po silnici.
Potřebuju aby to ujelo aspoň těch 20km takže asi ještě tohle léto a pak to budu muset řešit. Ještě dotaz o kolik se podle vás sníží dojezd za chladnýho počasí, třeba teplota jen kolem +5 ?
Potřebuju aby to ujelo aspoň těch 20km takže asi ještě tohle léto a pak to budu muset řešit. Ještě dotaz o kolik se podle vás sníží dojezd za chladnýho počasí, třeba teplota jen kolem +5 ?
Jo, to jsou ty elektropohony... Jak je to ekologické a levné!
Nedávno dcera koukala na dětský pořad v televizi, kde právě probírali elektroauta. Vážně jsem nevěděl jestli se tomu smát, nebo si rvát vlasy.
Elektropohon se vyplatí, i je ekologický, kde se vozítko používá často ale krátce. Třeba takový VZV, tam je mnohdy elektrika ideální volba.
Ideální srovnání je motorová versus elektrická řetězová pila. Motorovka se hodí do lesa. Ale u domu, kde je potřeba při práci tu a tam něco přiříznout je nepraktická (nechat dlouho běžet na volnoběh nebo co chvíli startovat?)
Zde je elektrická řetězovka naprosto ideální. Ta okamžitá připravenost je asi největší výhoda. Nemyslím aku. Kabel nevadí. Aku jen ve spec. připadech.
Brát aku řetězovku do lesa by bylo asi velice drahé řezání.
Nedávno dcera koukala na dětský pořad v televizi, kde právě probírali elektroauta. Vážně jsem nevěděl jestli se tomu smát, nebo si rvát vlasy.
Elektropohon se vyplatí, i je ekologický, kde se vozítko používá často ale krátce. Třeba takový VZV, tam je mnohdy elektrika ideální volba.
Ideální srovnání je motorová versus elektrická řetězová pila. Motorovka se hodí do lesa. Ale u domu, kde je potřeba při práci tu a tam něco přiříznout je nepraktická (nechat dlouho běžet na volnoběh nebo co chvíli startovat?)
Zde je elektrická řetězovka naprosto ideální. Ta okamžitá připravenost je asi největší výhoda. Nemyslím aku. Kabel nevadí. Aku jen ve spec. připadech.
Brát aku řetězovku do lesa by bylo asi velice drahé řezání.
Zavolej si do Fulgur-Battmana panu Gerigovi. Beru od něj stovky ks 18650 a když se před 3 lety rozhodovalo který, tak jednoznačně padla volba na Samsungy 2,1Ah. Když jsem se ho ptal, proč tak málo, když jsou až 3,5Ah tak padlo vysvětlení, čím větší kapacita, tím menší tvrdost a životnost. V tom mým zařízení je zapojení baterie 6S 22P (6 pater, v každým 22 článků paralelně) a z každýho článku je odběr maximálně 4,5A. Podle poměru zátěžový proud/ životnost/ kapacita/ počet/ cena se dnes při velkoobchodce vše protíná kolem kapacity 2,5Ah.
Jirka
Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!