Bruska LIDL dvoukotoučová 150mm
Napsal: 26 bře 2018, 11:14
Bruska Lidl dvoukotoučová 150mm
Zakoupil jsem tuto brusku s tím, že na těch pár vrtáků za rok to bude stačit.
Nečekal jsem za 700Kč žádný zázrak ale po nabroušení asi 10 vrtáků to přišlo.
V obchodě jsem vybral brusku, která neházela. Po několika broušení jsem zjistil , že kotouč je volný, pokusil jsem to dotáhnout. Levý kotouč se protáčel a nešel dotáhnout, když jsem přidržel „ kontra“ koutouč jsem přitáhl ale nebyl jsem schopen dát ho do polohy aby neházel. Situace u pravého kotouče byla stejná. Hází to, nebo to není utažené jak by mělo být.
Reklamovat to nemá cenu, jedině vrátit. Koupit jinou brusku v kategorii HOBBY. Koupíš si to samé za 1500Kč. Potom by připadaly brusky nad 3000Kč. Vyber si.
Sundal jsem tedy kotouče a přítlačné desky a nestačil jsem se divit.
Uložit brusný kotouč o průměru 150mm a 20mm šíře na osazení 1mm při průměru 12,6mm
a nekalené plochy může jen šílenec.
Řešení je kupodivu jednoduché a když se to nepovede snadno to vrátíš do původního stavu.
Vložíš podložku pod přítlačnou desku kotouče tak aby se opřela o kroužek ložiska.
Podložka je 17mm dlouhá vnitřní průměr 15mm ,vnější 22mm. Při podrobném měření jsem zjistil, že na brusce hází téměř vše. Rozhodl jsem se jít na to metodou přesného součtu nepřesných čísel.
Úprava zabere asi 2h. Vše děláš na vlastní nebezpečí. Popisuji jak se to povedlo opravit u mojí brusky. Možná by bylo řešením podložku nechat vytočit na soustruhu a přetočit plechové desky.
Tuto variantu jsem vzdal protože hází osa a samotné kotouče. Úpravu uděláš doma na koleni.
Potřebuješ mikrometr ( případně šupleru) pilníky, svěrák a trochu šikovnosti.
Zakoupíš 2ks podložka na šroub M12 - ta má průměry 13/23.6 a sílu 2,5 mm +- 0,03
2ks mosazná vodovodní redukce 3/8 na1/2 - vnitřní (matka 3/8 coule) na (šroub ½ coule)
ta má délku cca15mm - 14,82 až 14,89 mm.
Práci začni na levém kotouči – je tam opačný závit ,na pravou stranu osy dej bez kotouče 2 matky
M12 a utáhni proti sobě.
Do ocelové podložky propiluješ díru na průměr 15mm a venkovní průměr na 22mm.
Při nasazování na osu musí jít podložka volně aby se ti nesekla o štít motoru. Nejde to ven.
Propilovanou podložku polož plochou na vyndaný jemný kotouč a šmirgluj za současného otáčení podložkou až to píše po celé ploše podložky. Udělej obě strany. Podložka bude mít 2.45 až 2.48mm
Vzdálenost ložiska od osazení původní desky je 16.5 až 16,7. Nyní vlož ocelovou podložku,
neupravenou redukci, desky a kotouč a utáhni. V mém případě se hnulo ložisko a dosedlo asi na seger kroužek v motoru. Motor začal jí fest. Lehké klepnutí kladívkem ve směru osy usadilo ložisko
a rotor se uvolnil. Utáhni znova kotouč a kontroluj volný chod rotoru. Vyndej vodovodní redukci,
a šmirgluj na kotouči hlavně na straně závitu aby se zvětšila dosedací plocha. Kontroluj mikrometrem rovnoběžnost ploch. Snaž se to udržet +- 0,03mm. Při tom kontroluj aby původní dosedací plocha desky která byla na průměru 12.6 byla proti tvojí dosedací ploše o průměru 22mm utopená víc než 0,3mm ve směru osy.
Slož je takto:
Ložisko- ocelová podložka – mosazná redukce šestihranem směrem k přítlačné desce brusného kotouče- kotouč – druhá deska – matice.
Tvojí vloženou podložkou vytvoříš novou dosedací plochu o průměru cca 22mm a mezikruží 2mm.
Důležité ale je, že utahováním se to nebortí. Naladíš kotouč aby neházel a utáhneš ,když hází povolíš, pootočíš podložky, utáhneš a ono to drží nastavení. To je ten přesný součet nepřesných čísel. Doufám, že jsem to popsal srozumitelně. Pokusím se přiložit foto redukce.
Luboš
Zakoupil jsem tuto brusku s tím, že na těch pár vrtáků za rok to bude stačit.
Nečekal jsem za 700Kč žádný zázrak ale po nabroušení asi 10 vrtáků to přišlo.
V obchodě jsem vybral brusku, která neházela. Po několika broušení jsem zjistil , že kotouč je volný, pokusil jsem to dotáhnout. Levý kotouč se protáčel a nešel dotáhnout, když jsem přidržel „ kontra“ koutouč jsem přitáhl ale nebyl jsem schopen dát ho do polohy aby neházel. Situace u pravého kotouče byla stejná. Hází to, nebo to není utažené jak by mělo být.
Reklamovat to nemá cenu, jedině vrátit. Koupit jinou brusku v kategorii HOBBY. Koupíš si to samé za 1500Kč. Potom by připadaly brusky nad 3000Kč. Vyber si.
Sundal jsem tedy kotouče a přítlačné desky a nestačil jsem se divit.
Uložit brusný kotouč o průměru 150mm a 20mm šíře na osazení 1mm při průměru 12,6mm
a nekalené plochy může jen šílenec.
Řešení je kupodivu jednoduché a když se to nepovede snadno to vrátíš do původního stavu.
Vložíš podložku pod přítlačnou desku kotouče tak aby se opřela o kroužek ložiska.
Podložka je 17mm dlouhá vnitřní průměr 15mm ,vnější 22mm. Při podrobném měření jsem zjistil, že na brusce hází téměř vše. Rozhodl jsem se jít na to metodou přesného součtu nepřesných čísel.
Úprava zabere asi 2h. Vše děláš na vlastní nebezpečí. Popisuji jak se to povedlo opravit u mojí brusky. Možná by bylo řešením podložku nechat vytočit na soustruhu a přetočit plechové desky.
Tuto variantu jsem vzdal protože hází osa a samotné kotouče. Úpravu uděláš doma na koleni.
Potřebuješ mikrometr ( případně šupleru) pilníky, svěrák a trochu šikovnosti.
Zakoupíš 2ks podložka na šroub M12 - ta má průměry 13/23.6 a sílu 2,5 mm +- 0,03
2ks mosazná vodovodní redukce 3/8 na1/2 - vnitřní (matka 3/8 coule) na (šroub ½ coule)
ta má délku cca15mm - 14,82 až 14,89 mm.
Práci začni na levém kotouči – je tam opačný závit ,na pravou stranu osy dej bez kotouče 2 matky
M12 a utáhni proti sobě.
Do ocelové podložky propiluješ díru na průměr 15mm a venkovní průměr na 22mm.
Při nasazování na osu musí jít podložka volně aby se ti nesekla o štít motoru. Nejde to ven.
Propilovanou podložku polož plochou na vyndaný jemný kotouč a šmirgluj za současného otáčení podložkou až to píše po celé ploše podložky. Udělej obě strany. Podložka bude mít 2.45 až 2.48mm
Vzdálenost ložiska od osazení původní desky je 16.5 až 16,7. Nyní vlož ocelovou podložku,
neupravenou redukci, desky a kotouč a utáhni. V mém případě se hnulo ložisko a dosedlo asi na seger kroužek v motoru. Motor začal jí fest. Lehké klepnutí kladívkem ve směru osy usadilo ložisko
a rotor se uvolnil. Utáhni znova kotouč a kontroluj volný chod rotoru. Vyndej vodovodní redukci,
a šmirgluj na kotouči hlavně na straně závitu aby se zvětšila dosedací plocha. Kontroluj mikrometrem rovnoběžnost ploch. Snaž se to udržet +- 0,03mm. Při tom kontroluj aby původní dosedací plocha desky která byla na průměru 12.6 byla proti tvojí dosedací ploše o průměru 22mm utopená víc než 0,3mm ve směru osy.
Slož je takto:
Ložisko- ocelová podložka – mosazná redukce šestihranem směrem k přítlačné desce brusného kotouče- kotouč – druhá deska – matice.
Tvojí vloženou podložkou vytvoříš novou dosedací plochu o průměru cca 22mm a mezikruží 2mm.
Důležité ale je, že utahováním se to nebortí. Naladíš kotouč aby neházel a utáhneš ,když hází povolíš, pootočíš podložky, utáhneš a ono to drží nastavení. To je ten přesný součet nepřesných čísel. Doufám, že jsem to popsal srozumitelně. Pokusím se přiložit foto redukce.
Luboš