Stránka 1 z 5

potřebuji měřít otáčky v automobilu z palubní sítě

Napsal: 15 říj 2006, 12:07
od misumi
viz nadpis.Nejedá se mi o měření, ale o to, jak z palubní sítě vygenerovat impulzy, rovnající se počtu jisker. Viz měřicí přístroj od fi. ATAL. Jmenuje se atal 113. Vybastlil jsem něco jako zesilovač, detektor, integrační člen a komparátor s operákem.Chodí to špatně, je to velmi kritické na nastavení a na otáčky. Když to nastavím při 800ot, tak to nechodí při 4000 a naopak. Máte někdo nápad?

Napsal: 15 říj 2006, 14:45
od rezis
Nemůžeš snímat otáčky jinak? tve reseni mi pripada to nejslozitejsi ze vsech. Co treba vývod na altu? vstup do VN listy?

Napsal: 15 říj 2006, 15:00
od Crifodo
"potřebuji měřit otáčky/nejedná se mi o měření". Tak z toho jsem :roll:

Jestli tomu rozumím, tak chceš detekovat impulsy vzniklé vlastně nedostatečným odrušením sítě. Což bude samozřejmě nejen u každého modelu, ale i u každého kusu unikátně jiné a navíc závislé na stavu aku, na počtu momentálně připojených spotřebičů a třeba i na tom, jestli se zrovna netočí nějaký motor s jiskřícím komutátorem...

Napsal: 15 říj 2006, 16:19
od misumi
vidím.že se musím více rozepsat.Existuje program na měrění ps u automobilů.Mohu při případném zájmu dát link.Je k tomu potřeba sejmout impulzy z rozdělovače,nahrát třeba na mgf nebo mp3,přenést do programu,zadat převody atd.Program vykreslí krouták a kw nebo ps.Ze škodovky to není problem ale co dízl.Když jsem byl na stk,tak tam měli přístroj,který připojí na aku krokosvorkama a ukazuje otáčky na displeji.Jen je třeba zadat počet válců.Využívá se toho,že před kompresí se otáčky spomalí a po býbuchu zrychlí.Při měřění na aku je tam asi200mv bordelu,který tomu odpovídá.Kmitočet není nijak závratný.volnoběh=27hz a 10000 ot.=333hz.Jen je potřeba to vygenerovat.Hraju si s tím asi rok a výsledek nic moc

Napsal: 15 říj 2006, 16:30
od misumi
ono měření se samozřejmě nechá provádět i jinak.Třeba snímat ot.kola,nebo Venturiho trubicí atd.Jedná se ale hlavně o jednoduchost a univerzalnost.Cigaretový zapalovač dnes má každé auto a změřeno je za 1minutu.Jedná se o měřěni víceméně informativní třeba na tuning srazech a po úpravach motorů.Motorovou brzdu to nenahradí.

Napsal: 15 říj 2006, 17:42
od Sendyx
Podívej se, zjistit třeba otáčky alternátoru z typického zvlnění palubní sítě je možné, ale nezlob se, tohle je třeba poněkud vymyslet a ne řešit způsobem "přítel po telefonu". BTW, za 200Kč se prodával tlakový snímač, kterým se daí snímat pulzy vstřiku čerpadla, jak kvalitní to je, netuším.

Napsal: 15 říj 2006, 17:52
od Crifodo
pořád mi uniká smysl toho měření? dozvíš se, více nebo méně kostrbatou metodou, že motor v nějakém okamžiku točí tolik a tolik, ale co s tím? z toho žádný "krouťák" nevykreslíš. Na to je potřeba trochu rozsáhlejší diagnostika...
Trochu mimo téma, o lidech okolo tuningu jsem si udělal určitý obrázek z jejich přístupu k reprodukované hudbě a technice okolo :lol:
ale nic ve zlém.

Napsal: 15 říj 2006, 17:58
od rezis
Mozna ti budu krivdit ale mi to pripada trochu jako scifi urcit výkon motoru ze zvlneni sítě. Nvic alt je pres remeny a vetsinou je v tech remenicich gumovy krouzek proti razum klimy a serva takze urcovat zpomaleni pred kompresi a zrychleni po výbuchu mi moc nehraje. Ale mozna to jde. Spis bych se pichl primo na alt s osciloskopem. Musis ale vedet jaky je tam prevod a kolik to mam polu.

Napsal: 15 říj 2006, 18:27
od misumi
krouták i ps to vykreslí.Přesný popis funkce i obrázky jsou na stránkach o tunigu.Je to vyzkoušené !Opravdu to funguje.Ono to měří zrychleni a rychlost a čas.Program se jmenuje DINO STREAD.Co se týká poměru řemenic klika-altík,tak je nepodstatný.Berou se v úvahu deviace kmitočtů před a po kompresi.Na STK jim to funguje

Napsal: 15 říj 2006, 18:35
od Sendyx
Tak hodně štěstí a pochlub se potom s výsledky !
BTW, není někde na stránkách tuningu nějaký soft na léčbu rakoviny ?

Napsal: 15 říj 2006, 18:38
od rezis
misumi píše:krouták i ps to vykreslí.Přesný popis funkce i obrázky jsou na stránkach o tunigu.Je to vyzkoušené !Opravdu to funguje.Ono to měří zrychleni a rychlost a čas.Program se jmenuje DINO STREAD.Co se týká poměru řemenic klika-altík,tak je nepodstatný.Berou se v úvahu deviace kmitočtů před a po kompresi.Na STK jim to funguje
Hod sem odkaz at se poucim. Mi to totiz hlava nebere. Kdyby to chodilo tak by 99% motorkaru prisli na to ze nemaji sve motorky seskrcene tak jak to maji v technicaku. Nemci na to maji brzdy asi ne jen tak z frajeriny :wink:

Napsal: 15 říj 2006, 18:45
od Sendyx
Pokud někdo zná moment setrvačnosti spojených hmot, tak by se asi dal odvodit točivý moment z pulzace rychlosti otáčení, neboli z toho, čemu se říká "okamžitá fázová chyba". Pochybuji, že se cokoliv dostatečného pro takové měření dá získat měřením na svorkách aku....

Napsal: 15 říj 2006, 18:53
od misumi
jedině je tam lék na dušičku.Když tuníš 30let staré auto a na srazu vyhraješ diplom.Já vím pro někoho je to o ničem,ale je to lepší,než vysvětlovat zákazníkům proč nejde nova v čechlinku, a proč multiplex A nemá primu.Z toho mi naskakuje kopřivka.Vím,že přístroj existuje a sere mi vymýšlet vymyšlené.Ale ten ATEL113 co to umí stojí asi 50tis.

Napsal: 15 říj 2006, 19:01
od misumi

Napsal: 15 říj 2006, 19:06
od misumi
jestliže to funguje z cívky,proč by to nemělo fungovat,když ty impulzy vezmu Jako ATAL113 z palubní zásuvky?