rušení autoraia
Moderátor: Moderátoři
rušení autoraia
Ahoj.
V radiu se mi ozívá pískot asi od alternátru v závislosi na otáčkách motoru, asi víc než 5 Kh. Poradí mi nekdo jak to odrušit? Tumivka nepomohla.
V radiu se mi ozívá pískot asi od alternátru v závislosi na otáčkách motoru, asi víc než 5 Kh. Poradí mi nekdo jak to odrušit? Tumivka nepomohla.
Na to nepotřebuješ ani externí zesík - takhle jsem odrušoval napájení pro rádio s kazeťákem MTC, hledal zemnicí body, přetahoval napájecí plus přímo od baterky...
Rádio přestalo hvízdat po odpojení země, když bylo kostřené jen přes plášť koaxiálu na střechu (to je, co?). Kazeťák hvízdal pořád. S rozsvícenými světly víc. Nastavená hlasitost tomu hvízdání byla celkem fuk.
Postupně došlo na přečištění kostřicích bodů, konektorů v kabeláži a nakonec největší úspěch měla výměna akumulátoru. Však mu bylo už 5 roků. Dokonce pak už nebylo nutné ani odrušovat samotný alternátor.
Zajímavé na tom je, že jsem tohle MTC nahradil tím, se kterým jsem to koupil, a nic ani s tou pětiletou baterkou.
Takže hypotéz o příčině vzniklo hned několik, ale všechny vzaly postupně za své.
Potvrdilo se mi pravidlo, že tu neplatí skoro žádné pravidlo (snad mimo pravidla pravé ruky), jen trpělivost.
Rádio přestalo hvízdat po odpojení země, když bylo kostřené jen přes plášť koaxiálu na střechu (to je, co?). Kazeťák hvízdal pořád. S rozsvícenými světly víc. Nastavená hlasitost tomu hvízdání byla celkem fuk.
Postupně došlo na přečištění kostřicích bodů, konektorů v kabeláži a nakonec největší úspěch měla výměna akumulátoru. Však mu bylo už 5 roků. Dokonce pak už nebylo nutné ani odrušovat samotný alternátor.
Zajímavé na tom je, že jsem tohle MTC nahradil tím, se kterým jsem to koupil, a nic ani s tou pětiletou baterkou.
Takže hypotéz o příčině vzniklo hned několik, ale všechny vzaly postupně za své.
Potvrdilo se mi pravidlo, že tu neplatí skoro žádné pravidlo (snad mimo pravidla pravé ruky), jen trpělivost.
Mám dost dobře odfiltrovaný rádio (Pioneer KE 1900) a k němu připojenej zesík 200W
(2x20W), páč z rádia nevytáhnu víc, jak 4x 5W. Stačí, když se do rádia dostanou jen nepatrný rušivý impulzy a pak je všechno špatně, páč to ten zesík zesílí (cca 4x) a pak je to dosti znát.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
rušení autoradia
Tlumivka je samodělo vyndaná ze starý škodovky, asi 50 závitů ve dvou vrstvach na feritové tyčce o průměru 8 mm a délce 4 cm. Tam to fungovalo perfektně.
Ať nezakládám další dotaz. Mám problém s rušením v autě. Mám rádio nějaké AEG a zesilovač značku ani nevím obojí to byla dost výhodná koupě. Když mám repro zapojené jen na rádio je vše v pohodě nikde žádné rušení. ovšem pokud zapojím zesilovač na RCA výstup okamžitě sliším z reproduktorů za zesilovačem všechno co v autě běží včetně motorů cd mechaniky rádia.
Zesilovač je nápájen (jak + tak - ) přímo z baterky , napájecí kabel je dostatečný. NF kabely od rádia jsou obyč koaxy tipuju že v nich může být problém.
Dnes jsem k rádiu dodatečně přivedl - z baterky , docela se to zlepšilo ale je to pořád dost slyšitelný.
Zesilovač je nápájen (jak + tak - ) přímo z baterky , napájecí kabel je dostatečný. NF kabely od rádia jsou obyč koaxy tipuju že v nich může být problém.
Dnes jsem k rádiu dodatečně přivedl - z baterky , docela se to zlepšilo ale je to pořád dost slyšitelný.
RCA kabely jsou u mne na prvním místě. Většinou je najdu ležet někde opřené o rozvody v autě, odkud si berou rušení. Vytáhni si rádio z kastlíku, připoj nějaké kabely na domácí přístroj, nastartuj a zjistíš, zda je probl "v předu, či vzadu...TooM-As píše:
Zesilovač je nápájen (jak + tak - ) přímo z baterky , napájecí kabel je dostatečný. NF kabely od rádia jsou obyč koaxy tipuju že v nich může být problém.
.