Stránka 1 z 1

rušení autoraia

Napsal: 15 říj 2006, 22:37
od vaclavka
Ahoj.
V radiu se mi ozívá pískot asi od alternátru v závislosi na otáčkách motoru, asi víc než 5 Kh. Poradí mi nekdo jak to odrušit? Tumivka nepomohla.

Napsal: 15 říj 2006, 23:52
od Návštěvník
A zkusils LC filtr? Pochopitelnì to musíš dát na + napájení co nejbíž rádiu.

Napsal: 16 říj 2006, 00:01
od MetalGod
Ten anonymus byla prosím moje maličkost :oops: .
Jinak- co to tam máš za tu tlumivku?
A nemáš tam k tou tááákhle náhodou připojenej externí zesík?

Napsal: 16 říj 2006, 06:07
od Hill
Na to nepotřebuješ ani externí zesík - takhle jsem odrušoval napájení pro rádio s kazeťákem MTC, hledal zemnicí body, přetahoval napájecí plus přímo od baterky...
Rádio přestalo hvízdat po odpojení země, když bylo kostřené jen přes plášť koaxiálu na střechu (to je, co?). Kazeťák hvízdal pořád. S rozsvícenými světly víc. Nastavená hlasitost tomu hvízdání byla celkem fuk.
Postupně došlo na přečištění kostřicích bodů, konektorů v kabeláži a nakonec největší úspěch měla výměna akumulátoru. Však mu bylo už 5 roků. Dokonce pak už nebylo nutné ani odrušovat samotný alternátor.
Zajímavé na tom je, že jsem tohle MTC nahradil tím, se kterým jsem to koupil, a nic ani s tou pětiletou baterkou.
Takže hypotéz o příčině vzniklo hned několik, ale všechny vzaly postupně za své.
Potvrdilo se mi pravidlo, že tu neplatí skoro žádné pravidlo (snad mimo pravidla pravé ruky), jen trpělivost.

Napsal: 16 říj 2006, 09:48
od MetalGod
Mám dost dobře odfiltrovaný rádio (Pioneer KE 1900) a k němu připojenej zesík 200W :D (2x20W), páč z rádia nevytáhnu víc, jak 4x 5W. Stačí, když se do rádia dostanou jen nepatrný rušivý impulzy a pak je všechno špatně, páč to ten zesík zesílí (cca 4x) a pak je to dosti znát.

Napsal: 16 říj 2006, 18:42
od Hill
Tak ten zesík zesiluje jen 2x (tedy dvakrát napětí stejným odporem prožene dvakrát větší proud, z čehož vznikne čtyřnásobný výkon). Takže ti nezbude, než projít kostření (do jednoho uzlu rádio i zesík), napájení (z jednoho uzlu rádio i zesík) a trpělivošt, trpělivošt...

Napsal: 16 říj 2006, 19:16
od MetalGod
Dík za opravu.
Je tady jeden malej problém.
Rádio je vepředu, zesík vzadu a teď babo raď, jak to udělat, aby to bylo uzemněný natvrdo.

Napsal: 16 říj 2006, 19:45
od Hill
Plus i zem natáhni až k zesíku zepředu a odizoluj ten zesík od kostry.
Na tenhle výkon by ti měl stačit vodič 2,5 mm2 pro +napájení a 4 mm2 pro kostru. Mělo by to pomoci.

Napsal: 16 říj 2006, 20:49
od MetalGod
Díky!

rušení autoradia

Napsal: 17 říj 2006, 21:30
od vaclavka
Tlumivka je samodělo vyndaná ze starý škodovky, asi 50 závitů ve dvou vrstvach na feritové tyčce o průměru 8 mm a délce 4 cm. Tam to fungovalo perfektně.

Napsal: 21 říj 2006, 19:57
od MetalGod
Taky to vypadá, že je kdesi alternátor!

Napsal: 24 pro 2006, 18:45
od TooM-As
Ať nezakládám další dotaz. Mám problém s rušením v autě. Mám rádio nějaké AEG a zesilovač značku ani nevím obojí to byla dost výhodná koupě. Když mám repro zapojené jen na rádio je vše v pohodě nikde žádné rušení. ovšem pokud zapojím zesilovač na RCA výstup okamžitě sliším z reproduktorů za zesilovačem všechno co v autě běží včetně motorů cd mechaniky rádia.

Zesilovač je nápájen (jak + tak - ) přímo z baterky , napájecí kabel je dostatečný. NF kabely od rádia jsou obyč koaxy tipuju že v nich může být problém.

Dnes jsem k rádiu dodatečně přivedl - z baterky , docela se to zlepšilo ale je to pořád dost slyšitelný.

Napsal: 02 led 2007, 19:14
od wilibald
TooM-As píše:
Zesilovač je nápájen (jak + tak - ) přímo z baterky , napájecí kabel je dostatečný. NF kabely od rádia jsou obyč koaxy tipuju že v nich může být problém.

.
RCA kabely jsou u mne na prvním místě. Většinou je najdu ležet někde opřené o rozvody v autě, odkud si berou rušení. Vytáhni si rádio z kastlíku, připoj nějaké kabely na domácí přístroj, nastartuj a zjistíš, zda je probl "v předu, či vzadu...