Jednak u JCM800, ale velmi pěkně kreslí i stará plexina, model 1959.
Kromě výborného Laney Klipp 100 má fantastický zvuk i původní kombo Laney LC50, těch jsem dokopy postavil asi pět - metaláci a hardkóristi si to nemohli vynachválit. Jen jsem to zapojení LC50 vylepšil o pár spínačů, běžně označovaných mezi muzikanty jako FAT, BRIGHT apod. a dělal jsem i dvě 120W verze té LC50, se čtyřmi EL34 Tesla a poslední 120W šel se čtyřmi 6L6GC. Všecko ze "starých" součástek - svitky výhradně terylen, slída TC210 až TC212 a polystyrol TGL5155, odpory TR112, TR144-TR147 a český drát, když to bylo někam třeba. Doposud se na to hraje. Reproduktory zásadně Celestion různých řad. Ani sebelepší lampovej předek a koncák se zapojením ala Marshall bude hrát úplně napíču, pokud někdo použije třeba ARM9408. Ale enderácký RFT L3701 a L3702 naproti tomu hrály výborně jak v kombech, tak i extra boxech.
Prostě postav komplet preamp z něčeho podobného, jako je stará původní Laney LC50 a budeš spokojený. Pokud to navíc budeš žhavit dobře vyfiltrovaným stejnosměrem /nemusí nutně být stabilizovaný/, tak to bude mít v šasi z Fe plechu i skvělý odstupy, normálně dosažitelný jen těžko.
Výborný preampy i s plošáky a poťáky na nich, vymyslel Vojta Voráček.
Vojtovo skvělé, komplexní povídání o elektronkových nástrojákách začalo v modrém PE6/2003, pak pokračování v modrém PE2/2004. Když si odmyslíš ty tranzistorový konce, tak ty elektronkový předky jsou klasika. Je tam popsána i jejich charakteristika, nač se hodí a k čemu moc ne.
V PE 2/2006 a PE3/2006 jsou dva kompletně elektronkové zesilovače i s obvodem koncového stupně, na desce spojů i s potenciometry, jeden z nich je Vojtou vypiplaný a druhý je inspirován Marshallem JTM-45.
Někdy po r. 2006 vyšel ještě kompletní kytarový zesilovač "Cambridge", ale ten jsem tak z fleku nenašel. Bylo to podobný a vše osvědčený s možností vlastních modifikací.
Inspirací je dost, jen nebýt línej to dohledávat, žejo?
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Nevymejšlej pičoviny a postav něco, co je léty ověřený, bezva to funguje a můžeš si to modifikovat dle obrazu svého.
Chodí sem občas špičkový basista pod nickem svmbass, jinde má nick Betaron, je to Milan Švrčina z Val.Kloubouk, který si také vymýšlel vlastní. Jen podle bastlířského i muzikantského citu tvořil opravdu zvukově vynikající preampy i celý zesilovač. Po slušné prosbě Ti snese ohledně dobrých rad modré z nebe, doslova - ten skvělý a hodný chlap měl elektronky od sudiček jistě už nasypaný v kolébce
Na ten kompletní kytarák mám od Vojty i objednací číslo výborného výstupáku z Tronicu pro dvě EL84 a dvě EL34. Jsou výborné a jsou tak slušně vymyšlený, že nepostrádají ani izolovaný sekundár pro XLR symetrický výstup +6dBu do PA.
Já sám mám pro 2xEL84/15W taky výborný naviják, kromě toho ještě i takovou Popelku - výstupák pro čtyři neprávem opomíjené EBL21, kterých je všude jako plev o žních a ve čtyřech kusech dají 30W naprosto v pohodě, navíc s kromobyčejně velkou životností. Je to velká 9W pentoda, co se až tolik nepřehřívá, i když zesíku někdo šlape na krk.
Navrhnul jsem i vyzkoušel také jeden výstupák pro čtyři zvukově skvělé, ruské, longlife průmyslové 6P9 a pro běžné ruské tetrody 6P3S, jak pro dvě, tak pro čtyři a šest, ale to není vyzkoušený. Měl jsem chuť udělat výstupáky i pro další ruské výkonové elektronky, co je jich všude jako hnoje - třeba 6P1P.
Prostě se poohlédni napřed po netu a něco nastuduj, vodítka máš zatím nejméně 4, odkud čerpat.
A pozor - i Marshallovi, stejně jako Fenderovi se některý modely vyloženě nepovedly a nestojí za repliku.
Přeju hodně štěstí a skvělý zvuk.