Při nabíjení Pb akumulátor šumí
Moderátor: Moderátoři
Při nabíjení Pb akumulátor šumí
Dobrý den,
upgradoval jsem synovi bezúdržbový Pb akumulátor v dětském traktůrku z 9 na 12Ah. Nová baterie SB12-12L má stejné hodnoty užívání 14,4-15V jako ta stará.
Pří "dodatečném" nabíjení originální nabíječka udržuje napětí 15,2V a akumulátor začne šumět tudíž plynovat. Své bezúdržbové akumuláry v UPS atd. nabíjím jen 14,4V a udržuji na 13,5V kvůli životnosti, takže s hraniční hodnotou 15V nemám zkušenosti.
Je tento jev u AGM normální?
upgradoval jsem synovi bezúdržbový Pb akumulátor v dětském traktůrku z 9 na 12Ah. Nová baterie SB12-12L má stejné hodnoty užívání 14,4-15V jako ta stará.
Pří "dodatečném" nabíjení originální nabíječka udržuje napětí 15,2V a akumulátor začne šumět tudíž plynovat. Své bezúdržbové akumuláry v UPS atd. nabíjím jen 14,4V a udržuji na 13,5V kvůli životnosti, takže s hraniční hodnotou 15V nemám zkušenosti.
Je tento jev u AGM normální?
Nabíječku bych neřešil, pokud spolehlivě padá po nějaké rozumné době (desítky minut) na těch 13.5 V, viz. obrázek:
- Přílohy
-
- AKU_PB_NABIJENI_800.gif
- (170.05 KiB) Staženo 147 x
Originální nabíječka pokud vím není nabíječka ale jen zdroj bez jakéhokoliv řízení nabíjení. Aspoň tak jsem to měl já u dětské motorky - po zničení původní baterky jsem místo originálního konektoru vyvedl dva velké konektory přímo z baterky na "normální" nabíječku z Lidlu a než jsem ji prodal, fungovala OK.doga píše:Pří "dodatečném" nabíjení originální nabíječka udržuje napětí 15,2V a akumulátor začne šumět tudíž plynovat.
Naposledy upravil(a) JoDiK dne 18 čer 2018, 11:27, celkem upraveno 2 x.
JoDik: tohle jsi četl ? Nějaká automatika v té nabíječce zřejmě bude. Nebo je v autě...doga píše:Těch 15,2V je, podle indikace LED, fáze dodatečného nabíjení, potom spadne na udržovacích 13,5V (naměřeno dříve) ale těch 15,2V se mi tam taky vůbec nelíbí, ani jsem nevydržel, kdy to spadne na udržování a radši jsem ji odpojil. Nejlepší bude vlastní nabíječka
- ZdenekHQ
- Administrátor
- Příspěvky: 25593
- Registrován: 21 črc 2006, 02:00
- Bydliště: skoro Brno
- Kontaktovat uživatele:
Když ono to nabíjení Pb aku je docela alchymie. Dost záleží třeba na okolní teplotě.
V "stand-by" režimu je trvale dobíjený maximálně 13.8V (lepší je trošku méně), v režimu "cycle" se tam natlačí nějakých 14.5V, ale pak se ten aku odpojí a musí se vybít, ne že se dál mučí nějakým udržovacím režimem.
Takže teoreticky by stačila dioda do serie a včas odpojit.
V "stand-by" režimu je trvale dobíjený maximálně 13.8V (lepší je trošku méně), v režimu "cycle" se tam natlačí nějakých 14.5V, ale pak se ten aku odpojí a musí se vybít, ne že se dál mučí nějakým udržovacím režimem.
Takže teoreticky by stačila dioda do serie a včas odpojit.
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Ještě pro jistotu připomínám, co jsou konečné znaky nabití Pb akumulátoru:
- živě plynují desky obou polarit
- hustota elektrolytu stoupne na 1.28 be
- napětí na článek může být až 2.75 V (nabíječka zapnuta)
Tohle platí pro nabíjení akumulátoru nabíječkou - např. tento případ dětského autíčka. Proto se napětí 15.2V při nabíjení, které po rozumné době automatika přepne na to udržovací napětí, není třeba bát.
V automobilech je to jinak, zejména kvůli tomu, aby napětí v palubní síti bylo pokud možno stejné - tedy těch 12.6 V - 14.7 V.
- živě plynují desky obou polarit
- hustota elektrolytu stoupne na 1.28 be
- napětí na článek může být až 2.75 V (nabíječka zapnuta)
Tohle platí pro nabíjení akumulátoru nabíječkou - např. tento případ dětského autíčka. Proto se napětí 15.2V při nabíjení, které po rozumné době automatika přepne na to udržovací napětí, není třeba bát.
V automobilech je to jinak, zejména kvůli tomu, aby napětí v palubní síti bylo pokud možno stejné - tedy těch 12.6 V - 14.7 V.
- ZdenekHQ
- Administrátor
- Příspěvky: 25593
- Registrován: 21 črc 2006, 02:00
- Bydliště: skoro Brno
- Kontaktovat uživatele:
Vždyť ty napětí jsou napsaný na každým aku. A přes 15V je opravdu moc. Pokud je záměr ten aku zničit, pak je to v pořádku. A opět připomínám okolní teplotu, hlavně v létě, když je doba "autíček".
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
- ZdenekHQ
- Administrátor
- Příspěvky: 25593
- Registrován: 21 črc 2006, 02:00
- Bydliště: skoro Brno
- Kontaktovat uživatele:
Ještě k tomu "udržovacímu" napětí a teplotě. On ten aku je většinou zavřenej v nějaké "krabici" a po nabití má většinou vyšší teplotu, nehledě na letní teploty kolem třicítky. Proto ta moje zmínka o "mučení" udržovacím napětí. Napětí 13.8V není dogma.
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]