CNC frézka z číny

Rubrika uživatelů a opravářů NC strojů

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
danhill
Příspěvky: 61
Registrován: 23 dub 2013, 02:00

CNC frézka z číny

#1 Příspěvek od danhill »

Ahoj všem.
v tomto oboru jsem naprostý nováček.
Kvůli výrobě DPS jsem si pořídil takovou malou frézu z číny.
Není to nic profi, ale jde o to, že bych se s tím chtěl naučit a pak se uvidí.

Celé to řídí řídící deska osazena procesorem MEGA 328P, myslím,že je to stejný cpu jako používá arduino.
Připojení je přes USB,které řídí čip CH340C (možná G)
Je na ní napsáno WOODPECKER 3.0 GRBL

Obrázek

Celé jsem to sestavil, nainstaloval ovladač (vyzkoušel mnoho ovladačů) , stáhnul jsem si controller Candle (všechny jeho verze).
Ale zkoušel jsem i mnoho jiných controllerů. U všech mám stejný problém.

Ještě upřestím, že v základní desce je nahrán řídící program grbl_v9.0

Po zapnutí se vše tváří, že funguje.
Spustím Candle, nastavím port a rychlost a program se spojí s řídící deskou.
Pokud ovládám jednotlivé osy pomocí Candle, chodí to, fréza se točí, lze nastavovat otáčky a na první pohled není vidět žádný problém.
Ale ta řídící deska sice povely jakoby vykonává,ale už mi zpětně nekomunikuje s Candlem. Posílá nějaké nesmysly, nedefinované znaky, otazníky, místo číslic atp. Ostatně lze to vidět na přiloženém screenu.
At dělám co dělám, zkouším nejrůznější verze ovladačů i controllerů. Vyměnil jsem napájecí zdroj a vyzkoušel všechny USB kabely co jsem doma našel.
Když pak nahraju do controlleru nějaký vzorový gcode a tento spustím. Fréza začne normálně pracovat. Ale pokaždé se v jiném místě zasekne a nic se dál neděje.
Někdy se kousne už na druhém řádku a někdy až na 60tém ... Nejde s tím dělat nic, musím controller i řídící desku restartovat a pak začít znova ...

Vůbec nevím co ještě zkusit, kde co nastavit. Nenapadá vás prosím něco?

Obrázek
Přílohy
mcommunication errors.PNG
m2018-09-18 21.59.34.jpg

termit256
Příspěvky: 10071
Registrován: 06 pro 2007, 01:00