Stránka 1 z 1

Pneumatiky M+S

Napsal: 08 říj 2018, 10:04
od dvorak
Jsou pneumatiky s označením M+S brány jako universální ? Dosud jsem si myslel, že to je označení pro zimní gumy, ale dcera nedávno kupovala nové auto a dle sdělení prodejce tam má universální pneumatiky. Je na nich to označení M+S.

Napsal: 08 říj 2018, 10:08
od taz
ano, ale v německu to zrovna neplatí

Napsal: 08 říj 2018, 10:21
od tomasjedno
I v Německu a Rakousku jsou přípustné pro zimní provoz.
Označení M+S není nikde přesně vymezeno, jenom že by měly být na sněhu a břečce lepší než ty vysloveně letní. Mohou to být od vysloveně zimních přes celoroční až po letní s hrubším vzorkem.
Co se týče splnění zákonných podmínek, u nás na nich může jezdit po celý rok, je to takový kompromis. Skutečné vlastnosti je ale třeba vzít z údajů výrobce a z testů ADAC, ÖAMTC apod.

Napsal: 08 říj 2018, 10:37
od Ruprecht
341/2014 Sb., příl.12, písm. F), odst. 13:
Druhem dezénu pneumatiky se rozumí dezén letní a dezén zimní, u něhož je na bočnici pneumatiky vyznačeno označení M+S, M.S, M/S nebo MS
"M+S" bílým fixem na bočnici pneumatiky řeší všechny potenciální problémy se zimními pneumatikami :)

Napsal: 08 říj 2018, 11:19
od dvorak
Díky za reakce. Takže v případě nehody v zimním období pojišťovna uznává i pneumatiky M + S ?

Napsal: 08 říj 2018, 11:28
od p32
Sice uzná, ale vymluví se zase na něco jiného.

Napsal: 08 říj 2018, 11:53
od TAKJAN
Co jsem četl, germ a rakousy pouze alpy, M+S nee

Napsal: 08 říj 2018, 12:14
od petrfilipi
M+S znamená melt + snow, tedy "břečka" + sníh.
A co se týče zimních pneu v létě, tak je to samozřejmě možné - jen pozor na výklad zákona o silničním provozu, protože podle některých přílušníků PČR musí mít zimní pneu 4mm i v letním období. A hádejte se s orgánem.

Petr

Napsal: 08 říj 2018, 12:26
od tomasjedno
TAKJAN píše:Co jsem četl, germ a rakousy pouze alpy, M+S nee
To říká výrobce pneu (Continental), a ještě jen jako doporučení.

Napsal: 08 říj 2018, 12:46
od p32
Stále platí jen jeden zákon a ten je o tom, že minimální hloubka vzorku na pneumatikách je 1,6 mm. Sice se na tom už rozumně nedá jezdit, ale je to podle zákona vyhovující. Vyjimku dělá značka pro povinnou zimní výbavu, která určuje povinně zimní pneumatiky s min. 4 mm vzorku a další povinnou výbavu, což je lopatka, pytel štěrku, rakev a křížek. Jestli bude tato značka platit i mimo zimní sezonu, tak to zatím není jasné. Od 1.10.2018 nemusí být rakev, křížek a nějaké drobnosti v lékárničce. V tom případě té značky by to v létě platilo komplet i s nasazenými zimními pneumatikami!
Už se to tady probíralo, ale nikdo nedal odkaz na platný jiný výklad podle zákona. Rád bych si ho přečetl, abych byl více informován pro naše ochránce a chrániče.

Napsal: 08 říj 2018, 13:37
od EKKAR
petrfilipi píše:M+S znamená melt + snow, tedy "břečka" + sníh.
...
Když už, tak "Mud and Snow" = "bláto a sníh". Podle normy tak jsou označený DEZÉNY s vyšší samočistící schopností = ne tak snadno se ucpou matlavou směsí a dokážou zabírat i na ní. A to je právě průser v označování gum, protože ty písmenka neoznačujou druh materiálu použitýho na běhoun gumy, ale jen tvar dezénovejch figur, usnadnující samočištění drážek. Pneumatika s běhounem z materiálu vysloveně určenýho pro chladný období roku má bud symbol sněhový vločky, nebo alpskýho štítu = tenhle symbol označuje gumu ze směsi určený právě do chladnejch podmínek. Označení M+S takovou směs nezaručuje.

Napsal: 08 říj 2018, 14:15
od p32
Číňani ti tam vytisknou všechno. :lol:

Napsal: 27 říj 2018, 21:39
od lucie
Ale kupodivu to na nich jede a za poloviční peníz jak v létě tak v zimě.Asi zas něco v EU musí stát víc?