brzdovy kotuc - ako je vyrobeny?
Moderátor: Moderátoři
brzdovy kotuc - ako je vyrobeny?
Ahojte,
(zadny) kotuc ma(l) 4 roky, a uz pred dvoma rokmi na STK mi vravel typek, ze prava zadna parkovacka horsie drzi. A mu vravim, ze tam je elektricka brzda, tak co s tym mozem urobit, motor to dotlaci vzdycky rovnako. A pred casom ked som mal dole zadne koleso, tak som kladivkom pobuchal po hrane zadneho kotuca ze obijem odlupujucu sa hrdzu a cuduj sa svete zacala sa odlupovat aj cast tej lesklej (obrzdenej plochy) a to tak ze dost rovnomerne horna tretina kotuca, co mi pride velmi cudne, zeby sa hrdza z okraja tak prudko a rovnomerne dostala na celu tu plochu, ak by to bolo vyrobene (odliate a opracovane) z jedneho materialu. Skor mam pocit ako keby povrchovu cast kotuca nejak spravili z ineho materialu a nejak napovrch navarili (inak si neviem vysvetlit takyto postup hrdze). Posielam to tuna len tak pre zaujimavost Kotuc som vymenil, tentokrat som zvolil inu znacku. Tamten bol roadstar.
EDIT: obidve strany sa spravali rovnako - teda nebol to len nepodarok na jednej strane
Fero
(zadny) kotuc ma(l) 4 roky, a uz pred dvoma rokmi na STK mi vravel typek, ze prava zadna parkovacka horsie drzi. A mu vravim, ze tam je elektricka brzda, tak co s tym mozem urobit, motor to dotlaci vzdycky rovnako. A pred casom ked som mal dole zadne koleso, tak som kladivkom pobuchal po hrane zadneho kotuca ze obijem odlupujucu sa hrdzu a cuduj sa svete zacala sa odlupovat aj cast tej lesklej (obrzdenej plochy) a to tak ze dost rovnomerne horna tretina kotuca, co mi pride velmi cudne, zeby sa hrdza z okraja tak prudko a rovnomerne dostala na celu tu plochu, ak by to bolo vyrobene (odliate a opracovane) z jedneho materialu. Skor mam pocit ako keby povrchovu cast kotuca nejak spravili z ineho materialu a nejak napovrch navarili (inak si neviem vysvetlit takyto postup hrdze). Posielam to tuna len tak pre zaujimavost Kotuc som vymenil, tentokrat som zvolil inu znacku. Tamten bol roadstar.
EDIT: obidve strany sa spravali rovnako - teda nebol to len nepodarok na jednej strane
Fero
je to důsledek faktu, že zadek málo brzdí. A pokud navíc jezdíš tak nějak v klidu, tak nemusí brzdit téměř vůbec. Tím pádem začne povrch kotouče korodovat a postupně vzniká mezikruží.
Na fotce je dobře vidět, že ta odlupující se vrstva je trochu jiná, než vnitřní prstenec na tomto místě destička nedostatečně přiléhá, kotouč rezne a časem se tam udělá vrstva z rozleštěné rzi, no a ta časem odpadne. Proces se urychlí, pokud se na chycený kotouč dají nové destičky.
Více či méně to postihuje většinu aut, zde je to jen poněkud extrémnější projev.
Na fotce je dobře vidět, že ta odlupující se vrstva je trochu jiná, než vnitřní prstenec na tomto místě destička nedostatečně přiléhá, kotouč rezne a časem se tam udělá vrstva z rozleštěné rzi, no a ta časem odpadne. Proces se urychlí, pokud se na chycený kotouč dají nové destičky.
Více či méně to postihuje většinu aut, zde je to jen poněkud extrémnější projev.
Kotouč je jednoznačně na výměnu. Mám pochyby, že by šel srovnat na soustruhu nebo brusce. Kotouč musí mít určitou tlouštku, jinak se při intenzivním zabrzdění zvlní. Boční házivost přes dvě tři setiny už bývá problém. Materiál pracovní plochy se neplátuje ani nijak nešopuje. Je to výkovek z ocelolitiny. Tady je to oleštěná rez...
Jen blbec se učí svými chybami opakovaně....
-
- Příspěvky: 3886
- Registrován: 06 kvě 2007, 02:00
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
Zrovna teď byl ve speciálu Světa motorů článek o novém superbu, který ale měl už po pár tisících km hloubkově zkorodované zadní kotouče. Prý to bylo tím, že tempomat neumí brzdit motorem a v táhlejších klesáních jsou brzdy přetížené a materiál se vyhřeje. Taky u nějakého fordu zmiňovali rychlejší rezivění kotoučů, než bývalo zvykem. Bude to ale dané i materiálově. Na naší fabii hrozně reznou bubny, stačí jet v dešti a pak nechat auto stát dva dny se zataženou ručkou a zadní kola jdou při rozjezdu do smyku. Ani na Škodě 1000MB jsem s bubnovými brzdami (na všech čtyřech kolech) neměl takové problémy.