Hledám SW pro TimeBaseCorrection
Napsal: 07 lis 2018, 11:11
Nevíte někdo o nějakém, pokud možno free, pluginu nebo programu, který by uměl automatickou korekci fáze TV řádkových impulsů z VHS?
Videograbbery, které jsem zatím zkoušel, nic takového v obslužných programech nemají. A nemají ani vestavěnou funkci zkrácení časové konstanty synchronizace, jakou mívaly televize, prostě obraz se vlní, jako na televizi bez této možnosti.
Přiložená ukázka je ze záznamu původně pořízeném a sestříhaném na profi zařízení, před záznamem na VHS zjevně s vykompenzovanou časovou chybou. Sestřihy z amatérských analogových kamer jsou na tom ještě daleko hůře, jak si to kdo a na čem zkopíroval, každopádně prvotní záznamy jsou většinou několikrát přemazané. Ty kopie další analogový přepis nesnesou, aby se z nich vybralo to podstatné pro digitalizaci. Nechat kvůli tomu s korekcí nechat digitalizovat 160 hodin videa, to přijde dost draho (ta sportovní taška obsahuje 54 kazet, většinou tříhodinových, několik čtyřhodinových, stopáž záznamu na nich jen odhaduji, ale naprostá většina času jen nudí a neříká nikomu nic), aby se z toho vybrala hodinka či dvě, které má smysl archivovat.
Proto sháním TB korektor na už digitalizovaný záznam, jestli ovšem něco takového existuje, ať nemusím trávit hodiny a hodiny u opakovaného přepisu přes analogový HW korektor. Leda by mi nezbylo nic jiného.
Vždycky si u toho vzpomínám na Admiru A8G1, kde se muselo pečlivě zvážit, co a jak dlouho můžu točit: na jedno natažení asi 20 s záznamu, délka jedné strany cívky asi 1'40", na celou cívku tedy tři minuty a kousek. Stejně dlouho vystačil i film v kazetách do modernějších kamer, rozhodně to nevedlo k plýtvání časem, trpělivostí ani bdělostí diváka nad dlouhými nudnými záběry.
Novějšíí technologie vlastně zbořily časové omezení délky jednoho nepřetržitého záběru. My jsme se s tím omezením vyrovnali a většinou nám to zůstalo. Pád původního omezení vlastně vyhovuje dnešním omezeným, kteří to původní omezení neznají...
Videograbbery, které jsem zatím zkoušel, nic takového v obslužných programech nemají. A nemají ani vestavěnou funkci zkrácení časové konstanty synchronizace, jakou mívaly televize, prostě obraz se vlní, jako na televizi bez této možnosti.
Přiložená ukázka je ze záznamu původně pořízeném a sestříhaném na profi zařízení, před záznamem na VHS zjevně s vykompenzovanou časovou chybou. Sestřihy z amatérských analogových kamer jsou na tom ještě daleko hůře, jak si to kdo a na čem zkopíroval, každopádně prvotní záznamy jsou většinou několikrát přemazané. Ty kopie další analogový přepis nesnesou, aby se z nich vybralo to podstatné pro digitalizaci. Nechat kvůli tomu s korekcí nechat digitalizovat 160 hodin videa, to přijde dost draho (ta sportovní taška obsahuje 54 kazet, většinou tříhodinových, několik čtyřhodinových, stopáž záznamu na nich jen odhaduji, ale naprostá většina času jen nudí a neříká nikomu nic), aby se z toho vybrala hodinka či dvě, které má smysl archivovat.
Proto sháním TB korektor na už digitalizovaný záznam, jestli ovšem něco takového existuje, ať nemusím trávit hodiny a hodiny u opakovaného přepisu přes analogový HW korektor. Leda by mi nezbylo nic jiného.
Vždycky si u toho vzpomínám na Admiru A8G1, kde se muselo pečlivě zvážit, co a jak dlouho můžu točit: na jedno natažení asi 20 s záznamu, délka jedné strany cívky asi 1'40", na celou cívku tedy tři minuty a kousek. Stejně dlouho vystačil i film v kazetách do modernějších kamer, rozhodně to nevedlo k plýtvání časem, trpělivostí ani bdělostí diváka nad dlouhými nudnými záběry.
Novějšíí technologie vlastně zbořily časové omezení délky jednoho nepřetržitého záběru. My jsme se s tím omezením vyrovnali a většinou nám to zůstalo. Pád původního omezení vlastně vyhovuje dnešním omezeným, kteří to původní omezení neznají...