Stránka 1 z 2

Doporučte navigaci do auta

Napsal: 02 pro 2018, 14:32
od tomas001
Jaké jsou vaše zkušenosti s prémiovými navigacemi do auta? Chtěl bych poradit s nákupem nové navigace.

Osm let jezdím s navigací Navigon 70 Pro. Je to špičkový přístroj, za který jsem zaplatil cca 7500 Kč a pak ještě 3 x 90 € za tři dvouleté aktualizace map. Platil jsem je rád, protože navigace funguje naprosto skvěle a když se mnou někdy jeli majitelé jiných navigací, vesměs se dost divili, jak tahle navigace funguje.

Firma Navigon bohužel skončila ve "smrtící náručí" Garminu a od května 2018 už nemá žádnou podporu ani aktualizace map. Rozhodl jsem se pro nákup nové navigace. Opět jsem šel po dražším prémiovém typu a rozhodl jsem se pro Garmin DriveAssist 51T-D.

S Garminem jsem udělal dvě "testovací jízdy" dlouhé dohromady cca 500 km a byl jsem naprosto zhnusen.

Navigace je uživatelsky nepřívětivá, má velmi omezené možnosti nastavení toho, co chcete a co naopak nechcete vidět na displeji, vnucuje vám zobrazení kravin a naopak neumožňuje zobrazení důležitých věcí, ale hlavně nenaviguje!!!

Rozlišení a detaily map jsou ubohé, navigace mě dvakrát poslala na nesjízdné cesty pokynem "odbočte vpravo na nezpevněnou cestu" i přesto, že měla nastaveno výhýbání nezpevněným cestám. Ve městě bylo nutné neustále sledovat displej, protože hlasové pokyny byly matoucí a vyzývaly k odbočení úplně jinde, než to mělo být. Respektování hlasových pokynů znamenalo neustálé bloudění.

Funkce zobrazení řazení do jízdních pruhů sice v navigaci oficiálně je, prakticky tam ale v podstatě chybí. Jakýsi pokus o ukázání jízdních pruhů jsem zažil jen dvakrát na dálnici, z toho jednou dokonce chybně. Můj starý Navigon naproti tomu bezchybně ukazuje řazení do jízdích pruhů málem v každé vesnici.

Kapitola sama pro sebe byly funkce související s vestavěnou kamerou. Při každém volnějším předjíždění se ozvývalo varování před vyjetím z jízdního pruhu. Při jízdě proti slunci kameru pletly lesklé spojovací čáry v asfaltu a posílala mě mimo vozovku.

Můj starý Navigon znal i takové detaily, jako například to, že mě v kempu na severu Nizozemí bezchybně dovedl k recepci, na dálnici u Regensburgu mě informoval, že jedu největší chmelařskou oblastí v Evropě a nabídl mi návštěvu muzea chmele včetně otevírací doby, fotky a kontaktních údajů a na předměstí Salzburgu mi v neděli ráno vyhledal nejbližší otevřený Lidl - a to všechno off-line, bez připojení k internetu.

Za nový Garmin jsem si nechal hned po týdnu vrátit peníze, protože 8000 Kč za takto ubohou navigaci jsou vyhozené peníze. Nyní hledám navigaci, která by mi můj starý Navigon dokázala srovnatelně nahradit. Nepotřebuji, aby měla blbosti jako přehrávání videa a podobně, ale potřebuji, aby měla podrobné, kvalitní, přesné a hlavně správné mapy, aby říkala pokyny ve správnou chvíli, no aby prostě fungovala.

Jaké jsou vaše zkušenosti s "lepšími" navigacemi? Pokud někdo znáte Navigon 70 Pro, poradíte mi nějakou moderní navigaci, která je s ním srovnatelná?

Díky za rady a tipy.

Napsal: 02 pro 2018, 14:38
od termit256
To si asi budes muset vyzkouset sam. Kazdy ma jine priority a pozadavky, napriklad ja bych navigaci ktera mi prehrava reklamy na pitome muzeum nebo lidl poslal ihned obloukem do kose.

Napsal: 02 pro 2018, 15:18
od rnbw
Vraj sa do toho Navigonu da dostat SW iGO, na ten aktualne mapy existuju (linky na stiahnutie najdes velmi rychlo). Pouzil som ho na ozivenie dvoch starych, inak nepouzitelnych navigacii MIO.

Napsal: 02 pro 2018, 15:40
od ZdenekHQ
Můj kámoš se baví tím, že si jede občas po svým a poslouchá, jak navigace nadává. :D

Napsal: 02 pro 2018, 17:19
od Celeron
Já si nemůžu na letitej TomTom One XL stěžovat. Oproti těm online hrůzám v Androidu naprosto bez problémů. Je v něm poléčenej systém od navigace mnohem vyšší třídy a mapy nejsou problém, jen se to musí umět. :oops:
Mám ho zapnutej furt, hlavně kvůli rámusu kterej dělá když jedu moc rychle. Už mě zachránil spoustu peněz a bodů na radarech. :)

Napsal: 02 pro 2018, 17:20
od Nakadah
Doporučím spíš nějaký slušný smartphone a do toho buď Sygic a nebo Waze. Dedikovaných navigací jsem se zbavil, mám jenom obstarožní i5S a v tom Waze i Sygic (koupený). Ale v podstatě pořád jedu na Waze, kdykoliv sednu do auta.

Napsal: 02 pro 2018, 18:03
od josef_novak
Mapové podklady pro navigace dělají dvě společnosti a pokud v nich bude problém (jako že jich je hromada), tak se to logicky přenese i do navigací. Poté se stane, že nezpevněná cesta není v mapě zakreslena jako nezpevněná a samotná navigace o tom neví. Google a Seznam budou čerpat ze svých podkladů.
Dnes se využívá i online TMC (nehody + zácpy), kdy data z NDIC (Národní Dopravní Informační Centrum) se každá společnost snaží nějak rychle zpracovat a poslat do navigací. Google přes svůj Waze má v tomhle velkou výhodu (navigující telefony jsou převážně online) a díky oblíbenosti této navigace okamžitě ví, že se to někde zadrhlo a je schopen na toto promptně reagovat, kdy ostatním nabídne objížďku.

Napsal: 02 pro 2018, 18:04
od EKKAR
Na TomTomu mi vadí, jak furt "přepočítává trasu" - žvaní a žvaní. Hlasový pokyny k odbočení jsou zpožděný, počítají snad s jezdcem na voslu a ne s rychlostí auta jedoucího těsně pod limitem - neřkuli těsně za hranicí podle tachometru. Když vám v 90 navigace zahlásí "Nyní odbočte vlevo" a odbočka je už prakticky na vaší úrovni, neodbočíte - i když vám předem hlásila odbočku kilometr, půl a tři sta metrů daleko - protože než poskládaně dokecá "po třech stech metrech odbočte vlevo", v těch 90 máte odbočku někde mezi 50 a 100m daleko. Podle toho, jak daleko před odbočkou brzdí taky snadno poznáte jezdce, co jede ne na voči, ale na navigaci - protože jede doslova jak důchodce... Kvalita mapovejch podkladů je kapitola sama pro sebe ... a to i po aktualizaci. Určitou dobu jsem používal navi v telefonu Nokia 500, byla skoro to samý co TomTom. Teď jezdím podle Androidový appky HERE WeGo v off-line režimu (v on-line docela fest žere data a zas žvaní o pamětihodnostech a podobnejch pýčovinách). Jde v ní povypínat spousta nežádoucích věcí, jedinou nevýhodu jsem zjistil, když mě v jedný dědině tady kousek za Lanškrounem vytrvale posílala při průjezdu dědinou plnou serpentýn do "zkratek" mezi zahradama, který ani nejsou vyasfaltovaný, natož aby to byla cesta určená pro normální provoz. Skutečný cesty neznalej by tak fakt mohl schytat vidle do těla od nějakýho místního, kdyby mu třeba s karavanem chtěl projet kolem zahrady opravdu úzkou uličkou - a vomlátil mu při tom ovoce z větví nad tím plotem, protože ta ulička je úzká i na osobák... Normálně funguje i v dalších státech, v těch sousedních není problém - dál jsem s ní ještě nebyl. Doplňkový mapový podklady si stáhnete kdekoliv kde je přístupná wifina (na datech je to drahý, zvlášť v cizině) - když si například při vejletu do Salzburku řeknete, že by bylo hezký podívat se i do Berchtesgadenu - a nemáte stažený mapy Dojčska, zastavíte na pumpě a během cca 5 minut podle vytížení místní wi-fi už ty mapy máte. Placenou navi bych si pořizoval jedině jako kamioňák nebo řidič dálkovýho busu - a to ještě jen kvůli podjezdový vejšce vozidla ...

Napsal: 02 pro 2018, 20:20
od monterjirka
Nakadah píše:... a v tom Waze i Sygic (koupený). Ale v podstatě pořád jedu na Waze, kdykoliv sednu do auta.
Tak jsme na tom podobně. SYGIC mám jen free verzi, ale běžně ji většinou nespouštím, jedu na WAZE i tam, kde to znám, protože upozorňuje na mimořádnosti jako uzavřená silnice, překážka na vozovce, pobíhající zvíře, policejní hlídka...
Pro někoho jediná chybička - potřebuje aktivní data

Napsal: 02 pro 2018, 20:32
od rnbw
Tento rok som pri jazde z Brna do Bratislavy narazil na uzavierku. Mal som iGo a Waze. Obchadzka nebola vyznacena a bol z toho v prdeli aj Waze. Najprv som podla neho odbocil do ulice, ktora nikam neviedla, koncila v nejakej priemyselnej zone. Tak som sa vratil a isiel rovno po hlavnej dovtedy, kym sa obe navigacie nezhodli a zaroven to vyzeralo rozumne.

Zapchy to hlasi nezmyselne - napriklad stojim v zapche a zrazu povie "pred vami je hlasena zapcha", alebo cesta vobec nie je cervena. Alebo zase hlasi zapchu tam, kde ziadna nie je. "Policajne hliadky" su vsade, v skutocnosti je to na 90 % zaparkovane policajne auto.

Napsal: 02 pro 2018, 20:36
od EKKAR
Waze je PJEKNÁ SFIŇA, pokud si ji někdo nechá zapnutou třeba během jízdy hromadnou dopravou. Ona totiž zastávky busu bere jako zastavující se kolonu a jak posílá zpětnou vazbu, udělá na trase busu "zácpu", kterou nutí ostatní uživatele objíždět. A cpe tu "nadbytečnou" dopravu do sídelních ulic, který na průjezdní zatížení nejsou navrhovaný a ani zvyklý.

Ale ad uzavírky a značení objížděk - voni taky silničáři jsou PJEKNÝ SWINĚ. V létě jsem v noci fičel do Šalingradu na letiště. Normálně jedu po I/43 a v Lipůvce vidím výraznou šipku doprava u tabule značící uzavírku následujícího úseku a u tý šipky tabulku se siluetou osobáku. Říkám si fajn, objížďka pro osobáky, odbočil jsem na ni a jen jsem čuměl jak bacil do apatyky - nikde žádná další šipka, žádný označení kde by měl odbočit - já dojel až skoro do Tišnova, než mě napadlo uhnout na nějaký křižovatce jen podle šipky na Kuřim - na tý tabuli v Lipůvce inzerovanej Čebín jsem ani neviděl. Prostě křižovatek a odboček jako nasranejch, nikde ale žádný značení ani blbou oranžovo-černou šipkou, která je ofiko značením pro objížďku podle zák. 361/2000Sb. Navíc k tomu tma jak v Obamově prdeli (byly dvě ráno, odlet charteru naplánovanej na 5:00 ráno) - prostě řidiči, orientujte se jak umíte. No naštěstí jsem do Kuřimi a pak i do Tuřan dojel jen s 10 minutovým zpožděním proti svýmu plánu, takže ještě relativně v pohodě.

Po 10 dnech jsme se vraceli, po relativně snadným a plynulým průjezdu Šalingradem najíždím na I/43 směr Svitavy a mezi Českou a Lelekovicema mne stejná šipka zas žene doprava. A zas žádný doplňkový značení na křižovatkách, nikde žádný šipky - naštěstí bylo ještě relativně světlo (léto, kolem 9 večer), takže jsem se po třetím odbočení do odbočky, která se nakonec ukázala bejt slepou ještě v Lelekovicích obrátil a vlít zpátky na I/43 - a nasranej jak kýbl vyrazil bez ohledu na značený objížďky směr Svitavy. A na co jsem nenarazil... Ta banda hrbatech prašivejch čoklů silničářskejch měla mezi bodama 1 a 2 na mapě kvůli frézování silnice a pokládce novýho potahu postavenej semtamfórek a jezdilo se kyvadlově - ale aby ty hajzli na noc a hlavně na víkend, kdy není v létě tak velkej provoz ty cedule ženoucí osobáky na 20km objížďku zakryli, na to se 🤐 jak na placák ... Takže jsem jen s asi 4 minutovým zpožděním profrčel celou "uzavírku" a mít v tý chvíli po ruce někoho odpovědnýho za značení objížděk z jihomoravský krajský správy silnic, asi by měl hodně velký problémy čelit těžce načuřenýmu tlustokožci ... Tolik k důvěře k dopravnímu značení - který když se na něj odpovědná osoba vysere a ojebe ho, tak je horší než kdyby žádný nebylo ... A kudy kam vám žádná navigace neukáže, protože nabízet alternativní trasu do 15 vteřin potom, co odbočíte z původně naprogramovaný trasy neumí žádná, se kterou jsem měl zatím co do činění.

Napsal: 02 pro 2018, 20:57
od konosuke
nejlépe tchyňa Jaruna s mapou v ruce na sedadle spolujezdce vpravo vod šoféra

Napsal: 02 pro 2018, 20:59
od miroja
Prvu navigaciu som si kupil v 2010tom. Rozchodil som na nej vtedy paralelne tomtom, sygic a igo. V robote sme mali Mio. Ako jednoznacne najlepsi hodnotim Igo a pouzivam ju aj na mobile.
Za mna nejaky hw z ciny a sw Igo primo.

Napsal: 02 pro 2018, 22:22
od misocko
za mna offline maps (nieco od sygiku). zatial nesklamala a pekne ukazuje zatacky, ked nepoznam cestu je to fakt super a viem co mozem cakat.
skoda ze v O3 mam uz nejaku internu a tak mobil nepouzivam :(
hento v aute je vsak riadna blbost , nemam ju rad.

Napsal: 02 pro 2018, 22:39
od miroja
Ani ja neoblubujem integrovane. Spravidla kostrbaty dizajn,neintuitivne ovladanie,aktualizacie spravidla nieco stoja (energiu,prachy..)..