Stránka 1 z 1

Nero voľba

Napsal: 24 pro 2018, 02:55
od jogo9
Zdravím, z CD sa nedajú okopírovať tracky bežným spôsobom (ctrl+C/V), je vidno iba malé súbory *cda, ide to stiahnuť z neho pomocou NERO, chcel by som tracky mp3 -rozrolovaním sú ponúkané 3 možnosti, PowerPack Lame MP3 Encoder, mp3Pro a Lame MP3 - aký je medzi tým rozdiel, ktoré zvoliť?

Napsal: 24 pro 2018, 07:51
od Hill
Že by Nero už neuměl převést zvukové stopy CD do formátu wav? Vždyť ho úplně dole nabízí...

Jestli to chceš bez komprimace, stáhni si z CD stopy do wav něčím jiným, například EAC (ExactAudioCopy), FF (FormatFactory) či třeba CD'n'Go.
Všechny jsou zdarma ke stažení, všechny umí i česky a/nebo slovensky, a zvyknout si na ovládání těchto programů je snadné.
Nero pak použij jen k vypalování, když už jsi na něj zvyklý. Nebo si ty wavy zkonvertuj do libovolného jiného formátu.

Jestli ti ale jde jen o stažení zvukových stop do nějakého komprimovaného formátu, tak je celkem jedno, který mp3 encoder zvolíš (ony asi všechny nebudou fungovat, ne všechny bývají předinstalované), ale jak je nastavíš.

Napsal: 24 pro 2018, 08:18
od lopez
Ako písal Hill...

Prípadne môžeš skúsiť aj Easy CD-DA Extractor.

Napsal: 24 pro 2018, 12:44
od Osmdesat
CDDA podle specifikace Red Book není souborový systém. Tracky nejsou proto soubory v pravém slova smyslu. Je to proud dat od-do. Co vidíš v průzkumníku Vindous, je vlastně jen seznam těch tracků, seznam odkazů na ně.
Kdysi, pro Windows 9x, existoval náhradní ovladač cdfs.vxd, který emuloval tracky jakožto soubory wav, které bylo možné přímo kopírovat v průzkumníku. Ale pro win nt myslím nic takového neexistuje.

Pro kódování do mp3 použij kodek Lame MP3. Nezapomeň tam pak nastavit nějaký rozumný datový tok, výchozích 128 kb/s je, že to "nějak hraje", ale jsou tam občas slyšet artefakty, zvláště u neelektronických nástrojů.
MP3pro je nějaká snaha zhustit záznam do ještě nižšího datového toku při zachování jakés takés poslouchatelnosti. Pokud hudbu neukládáš na diskety, nemá smysl se jím zabývat.

Napsal: 24 pro 2018, 14:16
od jogo9
Ďakujem za snahu pomôcť.. Žiaľ, chýba mi veľa základov z tejto oblasti -a teda ten správny uhol pohľadu..

Dľa veľkosti viditeľných súborov na CD som vytušil, že ide iba o akési odkazy na ne -a že tracky sú inde. K tomu ako ich dostať z CD (Nero Burning ROM/Doplnky/Save Tracks) som sa dopracoval intuitívne..

Takže Lame MP3, 192 kbps..

A v akom formáte (dá sa vidieť?) sú na CD a prečo ich nevidno? Prečo práve táto forma uloženia na CD?

Napsal: 24 pro 2018, 15:50
od xsc
Jsou tam ve formátu 44,1kHz/16 bitů stereo. AudioCD vzniklo jako první ještě před datovým CD a tak je to v podstatě gramodeska s digitálním záznamem.
Ty odkazy jsou jen výsledkem CD driveru ve Windows a jsou určeny jen k tomu, aby šel spustit přehrávač pro každou stopu.

Napsal: 24 pro 2018, 17:06
od gepard
Audiograbber >zde<
- je asi nejjednodušší způsob na vytažení audio stop ze zvukového nosiče do mp3. 8-)

Napsal: 25 pro 2018, 17:36
od FHonza
Taky mám nejradši Audiograbber. K němu ještě plugin Lame MP3:
https://www.audiograbber.org/download.html

Napsal: 25 pro 2018, 18:29
od EKKAR
jogo9 píše:Ďakujem za snahu pomôcť.. Žiaľ, chýba mi veľa základov z tejto oblasti -a teda ten správny uhol pohľadu..
....
Takže Lame MP3, 192 kbps..
...
Zapomeň na 192kbps a vraž tam rovnou 320!!! Uvědom si, že u empétrosky se datovej tok označuje jako SOUČET všech dat, co projdou za vteřinu sériovou linkou, takže těch tvejch 192 000 bitů za vteřinu je ve skutečnosti pro 2 kanály sterea JENOM 2x 96 000 bitů, který obsahujou kromě dat potřebnejch pro rekonstrukci signálovýho vzorku ještě i časový a pomocný data - a když z toho vybereš bajty po 8 bitech, najednou máš realitu holou jak pozadí - v těch 96 000 bitech za vteřinu máš JENOM 12 000 byte = teoreticky 12 000 vzorků napětí v každým kanálu za vteřinu při 256 možnejch hodnotách (8bitovej převod), jenže když z toho odečteš opravný, synchronizační a pomocný byte (třeba jen blbý tagy s názvama písniček), jseš na nějakejch 9 - 10 tisících vzorků za vteřinu. A podle starýho dobrýho strejce Fouriera na slušnou rekonstrukci HARMONICKÝHO signálu potřebuješ minimálně 2 vzorky za 1 jeho periodu - s jakýmpak asi tak nejvyšším přeneseným kmitočtem pak budeš moct počítat, když použiješ těch 192kbps ...????? A to budeš mít skutečnou dynamiku signálu jen těch 8 bitů, von to teda mp3 algoritmus koriguje, ale i tak když komprimuješ, první jde do kopru dynamika, frekvenční rozsah ten převodník omezuje až potom ...

Ber to takhle:
- 320kbps je velice slušný stereo, bez přípravy a znalosti přehrávaný nahrávky blbým lidským slechem prakticky nerozlišitelný vod CD
- 256kbps už má sníženou dynamiku a když znáš nahrávku, ze který je to komprimovaný, bezpečně odlišíš místo, kde algoritmus zasáhnul do dynamiky nahrávky, na poslech doma v klidu ještě použitelný
- 192kbps je už citelně dynamicky zúžený a má cenu tak do auta, kde ti nevadí, že muzika se tluče s hlukem pohonu, aerodynamiky a kol, doma už slyšíš, že tam něco chybí
- 128kbps je určený tak leda pro nějaký promo nebo na absolutně nenáročnej poslech v plošný kulise bez nároku na využití stereoefektu, protože dynamika je u týhle komprese natolik v prdeli, že lidský ucho přestává vnímat intenzitní rozdíly mezi pravým a levým kanálem a stereo jde do kopru.
- 96kbps nebo 64kbps je dobrý tak na mluvený slovo bez nároku na kvalitní reprodukci v nějakým videostreamu jako komentář
- všecko co je komprimovaný na míň než 64kbps se nehodí ani jako vyzvánění do mobilu ....

A pak jdeš po ulici a proti tobě tlupa náctiletejch, uchcávajících blahem nad 64kbps empétroskou chraptící z přetíženýho mikrominipidirepráčku hlasitýho poslechu nějakýho přechytrofouna ...

Napsal: 25 pro 2018, 20:59
od rnbw
Mas to trochu pomylene, ako zvycajne...

Napsal: 25 pro 2018, 21:47
od lesana87
Experti z MPEGu by čuměli, jak jim tu náš univerzální specialista redefinoval MP3. :roll:

Napsal: 26 pro 2018, 00:01
od EKKAR
Vemte si libovolný CD, naripujte si ho do PC do wav a pak nejdřív ten wav překonvertujte libovolným konvertorem do mp3 v několika různejch bitrate - a potom tu samou konverzi udělejte znovu, ale postupně konvertujte wav na 320kbps a z něj pak další kompresí postupně 256, 192 a 128 - což je nejčastější způsob, jak lidi získávají víc komprimovaný soubory. A porovnejte si je NA SLUCHÁTKÁCH mezi sebou. Pak něco pište, vy indžinýři ... A co je nejhorší - kolikrát je prvotní komprese rovnou do 128kbps a pokud někdo chce vyšší bitrate, milostivě mu udělají UPSCALING. To je potom posloucháníčko ...!!!!

Napsal: 26 pro 2018, 07:36
od lesana87
Nikdo nerozporuje vliv bitrate na kvalitu. Píčoviny jsou, co píšeš o těch počtech vzorků za sekundu. V MP3 je signál popsaný ve frekvenční oblasti ne v časové jako ve WAV. Počet vzorků za sekundu je pořád stejný jako na vstupu, takže třeba těch 44100 z CD.

Napsal: 26 pro 2018, 11:23
od EKKAR
Jenomže i když místo 10x za sebou předaný stejný instrukce "namaluj z poslední známý polohy pisátka vodorovnou čáru 10cm dlouhou" předáš instrukci "z poslední známý pozice namaluj vodorovnou čáru 1 metr dlouhou" a ušetříš tím v podstatě 90% přenášenejch dat, tak ve výsledku stejně bude určitá část informace chybět - třeba ty body, kde se původně pisátko zastavovalo na tý jednolitý lajně už nebudou viditelný. Ta PEG-ová komprese dělá podobný "artefakty" se zvukem - jednak shazuje dynamiku (stlačuje rozdíly mezi nejslabším a nejsilnějším signálem), druhak od určitý bitrate i upyžlává frekvenční rozsah. A kdo nevěří, ať tam běží - způsob jak si to ověřit jsem popsal na předchozí stránce.

Napsal: 26 pro 2018, 11:26
od lesana87
Tak určitě. :roll: