Blikající přední světla (kondenzátor nevyřešil)
Moderátor: Moderátoři
- karlikvregu
- Příspěvky: 15
- Registrován: 01 led 2019, 01:00
Blikající přední světla (kondenzátor nevyřešil)
Zdravím,
Budu opravdu vděčný za radu. Na autě mi blikají přední světla (jen světla, nic víc) a měnilo se následující: žárovky – baterka – regulátor altíku – kabely – altík = a nic
Flikr se na autě projevuje tak, že při vypnutém zapalování a zapnutých světlech je kužel světla naprosto stabilni. Po nastartování se intenzita mění a je tam viditělný flikr, který je ještě horší při vysoké rychlosti na dálnici.
Důvod je ten, že Ford má smart charging a tak zatížení spotřebičů dává povel ř.j a ta zesiluje nebo ubírá na altíku. Výsledek je tento šílený flikr. (flash ř.j. nepomohl).
Autoelektrikáři to měli 2 a nenašli nic. Nikdo se v autě za 90tis nechce hrabat, jen vyměňovat. Kosterní body byly všechny dotaženy, prostříknuty kiselinkou. Kostření to nebude. Baterka je správná, drahá Banner. Zřejmě to dělá nějaký spotřebič. Motor je velký starý Diesel a má různá prohřívání atd.
Co jsem vyzkoušel:
Do kabelů patice potkávaček H7 jsem paralelně umístil kondenzátor 10 000 uF a je to trochu lepší, ale nevyřešilo se to. Zřejmě se vyhladily propady napětí/proudu ale peaky nad 12V kondenzátor nevyřeší.
Napadlo mě ještě třeba regulátor napětí (ale ten má rezistor a ubere 1,6V z 12ti Voltů a žárovka by svítila méně). Podle internetu ještě existují low drop regulátory se zener diodou. Ale nenašel jsem z 12V na 12V.
Netušíte jak stabilizovat napětí na 12V tak aby žárovka neblikala? Zřejmě jde o oříznutí špiček nad 12V, protože ty propady jsem SNAD vyřešil tím kondenzátorem (nejsem si jistý)...
Budu opravdu vděčný za radu. Na autě mi blikají přední světla (jen světla, nic víc) a měnilo se následující: žárovky – baterka – regulátor altíku – kabely – altík = a nic
Flikr se na autě projevuje tak, že při vypnutém zapalování a zapnutých světlech je kužel světla naprosto stabilni. Po nastartování se intenzita mění a je tam viditělný flikr, který je ještě horší při vysoké rychlosti na dálnici.
Důvod je ten, že Ford má smart charging a tak zatížení spotřebičů dává povel ř.j a ta zesiluje nebo ubírá na altíku. Výsledek je tento šílený flikr. (flash ř.j. nepomohl).
Autoelektrikáři to měli 2 a nenašli nic. Nikdo se v autě za 90tis nechce hrabat, jen vyměňovat. Kosterní body byly všechny dotaženy, prostříknuty kiselinkou. Kostření to nebude. Baterka je správná, drahá Banner. Zřejmě to dělá nějaký spotřebič. Motor je velký starý Diesel a má různá prohřívání atd.
Co jsem vyzkoušel:
Do kabelů patice potkávaček H7 jsem paralelně umístil kondenzátor 10 000 uF a je to trochu lepší, ale nevyřešilo se to. Zřejmě se vyhladily propady napětí/proudu ale peaky nad 12V kondenzátor nevyřeší.
Napadlo mě ještě třeba regulátor napětí (ale ten má rezistor a ubere 1,6V z 12ti Voltů a žárovka by svítila méně). Podle internetu ještě existují low drop regulátory se zener diodou. Ale nenašel jsem z 12V na 12V.
Netušíte jak stabilizovat napětí na 12V tak aby žárovka neblikala? Zřejmě jde o oříznutí špiček nad 12V, protože ty propady jsem SNAD vyřešil tím kondenzátorem (nejsem si jistý)...
Naposledy upravil(a) karlikvregu dne 01 led 2019, 12:34, celkem upraveno 1 x.
- karlikvregu
- Příspěvky: 15
- Registrován: 01 led 2019, 01:00
auzo to dělá co ho máme. cca 4 roky. Dělala to Mondea už nová. Přiznám se, že rada "vyřešit původní zdroj problému" mi fakt nepomůže. Bliká to beh ohledu příslušenství.... stojím o radu jak naložit s výchzím napětím u H7 žárovky... najít zdroj flikru se nikomu ani ostatním majitelům Fordů nepovedlo! pročetl jsem DE a GB fóra ...
Ano Ford skutečně používá řízení nabíjení podle několika parametrů (včetně počasí - pardon teploty). Co je to za model a rok? Začal bych kontrolou osciloskopem, co do těch světel leze. Většinou je tam PWM okolo 200Hz, kterou žhavé vlákno krásně průměruje. Úkolem je držet napětí na hodnotě 13,5V aby se nezkracovala životnost vlákna.
Může být vadná elektronika dobíjení stejně jako jednotka řízení světel.
Při dané "hodnotě" auta bych asi šel cestou jinou - současný signál bych použil jako řízení cívek relé a žárovky přes pojistky připojil přímo na Aku. Každé žárovce bych dal solo relé a solo pojistku skrze robustnost. Cívku relé pak bude třeba asi taky vyfiltrovat, aby neklapala v rytmu PWM. Pokud se to udělá odpovědně bude investice do jedné hodiny diagnostiky mechanika a s autem to dožije. Otázka je, co udělá detekce žárovek a protože nemám Forda, nemohu ověřit. Jen mi to připomnělo dobu, kdy sme se do Focuse (r.v.. cca 2013) snažili napcat vývojová LED světla a taky blikaly
Může být vadná elektronika dobíjení stejně jako jednotka řízení světel.
Při dané "hodnotě" auta bych asi šel cestou jinou - současný signál bych použil jako řízení cívek relé a žárovky přes pojistky připojil přímo na Aku. Každé žárovce bych dal solo relé a solo pojistku skrze robustnost. Cívku relé pak bude třeba asi taky vyfiltrovat, aby neklapala v rytmu PWM. Pokud se to udělá odpovědně bude investice do jedné hodiny diagnostiky mechanika a s autem to dožije. Otázka je, co udělá detekce žárovek a protože nemám Forda, nemohu ověřit. Jen mi to připomnělo dobu, kdy sme se do Focuse (r.v.. cca 2013) snažili napcat vývojová LED světla a taky blikaly
- karlikvregu
- Příspěvky: 15
- Registrován: 01 led 2019, 01:00
@p Kvicala
díky moc za radu! opravdu jsem už zoufalý. Modul světel tohle nedělá. Na fórech je toho plno, je to jedna z prvních věcí kt se v autorizovaném servisu mění a tou to není. Neměnil jsem jí ani já, protože už jsem načetl, že tou to nebývá.
není mi moc jasné jak připojit světla na baterku a přitom je přepínat původní kabeláží, která vede kabelem do světla...
díky moc za radu! opravdu jsem už zoufalý. Modul světel tohle nedělá. Na fórech je toho plno, je to jedna z prvních věcí kt se v autorizovaném servisu mění a tou to není. Neměnil jsem jí ani já, protože už jsem načetl, že tou to nebývá.
není mi moc jasné jak připojit světla na baterku a přitom je přepínat původní kabeláží, která vede kabelem do světla...
Závada je zřejmě v hardware regulační smyčky: palubní napětí - ŘJ - PWM, k jejímuž odhalení těžko postačí vybavení a schopnosti autoelektrikáře. Pokud nelze postupovat výměnným způsobem, je možná nejschůdnější vyřazení regulační smyčky napájením žárovek palubním (ne PWM) napětím, které navrhl kvicala_r.karlikvregu píše:... najít zdroj flikru se nikomu ani ostatním majitelům Fordů nepovedlo! pročetl jsem DE a GB fóra ...
- karlikvregu
- Příspěvky: 15
- Registrován: 01 led 2019, 01:00
>TAKJAN> Modul světel je jen část regulační smyčky. ŘJ je také její část a tu neměnil, pouze obnovoval software.
Pokud je to PWM, tak to není ss napětí, u něhož kolísá amplituda, ale šířka stejně vysokých impulzů. Nevím, jak stabilizovat šířku impulzů bez znalosti zapojení modulu (a parametrů řídícího signálu). Oproti tomu vyřazení PWM je schůdnější cesta.karlikvregu píše:A není nějaký způsob jak pracovat s tím SS napětím?