Mlžení oken, klimatizace

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
MiraSt
Příspěvky: 1202
Registrován: 19 dub 2008, 02:00
Bydliště: Fryčovice

Mlžení oken, klimatizace

#1 Příspěvek od MiraSt »

Zdravím vás. Nejprve citace z jiného článku na netu:

"Jakmile se dostanete do vozu, pravděpodobně se budete muset vypořádat s mlžením oken. Tomu se dá buď jednoduše zabránit nanesením holící pěny a následným rozleštěním, nebo můžete použít jednoduchý trik: Naplno pusťte ventilátory s teplým vzduchem a zapněte klimatizaci. Ta totiž odvádí vlhkost z interiéru, takže mlha z oken zmizí o to rychleji."

Zdroj: https://autoroad.cz/zajimavosti/95116-s ... ekne-draho

Tak jak to tedy je? Jedná se mi o tu klimatizaci. Na mém autě klima v zimě nefunguje. Netočí se kompresor. Máte jinou zkušenost nebo je to bluf vycucaný z prstu nějakým "odborníkem"? Může klima v mrazu fungovat? Podle mě musí výparník v mrazu okamžitě zamrznout a ještě si přidá chladu klima?

Uživatelský avatar
DjRix
Příspěvky: 1247
Registrován: 30 dub 2005, 02:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od DjRix »

Jasně že klima v mrazu nefunguje, původní verze to měly už pod 5°C novější mají 0°C a pak se kompresor prostě nezapne. Moje zkušenost z Passata- je potřeba především vyřešit, aby v autě nebyla vlhkost - zatékání, sníh na botách rozpuštěný do koberečků atd. Ale mlží se i funglovky.
Klídek chlapi,to je nulák...

Uživatelský avatar
forbidden
Příspěvky: 8808
Registrován: 14 úno 2005, 01:00
Bydliště: Brno (JN89GF)
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od forbidden »

Obě naše auta mají funkci odmlžení a obě pouštějí na sklo klimu. Stačí na voliči proudu vzduchu vybrat přední sklo. Já na to mám extra tlačítko, všechen vzduch jde na sklo, větrák naplno a ještě se zapne klima. Dělá to tak i služební Fábka. Jinak doma mám u obou aut vyhřívání předního skla, je to lepší. Ale v mrazu jsem to myslím ještě nezkoušel, volím to vyhřívání.

Uživatelský avatar
DjRix
Příspěvky: 1247
Registrován: 30 dub 2005, 02:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od DjRix »

Jasan to tlačítko mám v praseti taky, jen při vnější teplotě pod 0°C se kvůli ochraně nespustí kompresor. Tak to funguje na celém koncernu, jen asi 15? let zpět to změnili z 5°C na těch 0°C.
Klídek chlapi,to je nulák...

Uživatelský avatar
PCmaniac99
Příspěvky: 749
Registrován: 07 úno 2008, 01:00
Bydliště: Jablonec nad Nisou

#5 Příspěvek od PCmaniac99 »

Počánaje cca Octavii 2 používá koncern stáloběžné kompresory které se spouštějí klidně i v mrazu. Akorát se hlídá teplota na výparníku, aby nezamrzl.

Uživatelský avatar
DjRix
Příspěvky: 1247
Registrován: 30 dub 2005, 02:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od DjRix »

A co znamená to stáloběžné ? To jako nemá už kompresor spojku a tlačí chladivo pořád do tlaku ? 8O

Dvojková oktávka má samozřejmě klasickej kompresor se spojkou, kterej se vypíná, pokud bylo myšleno že se otáčí řemenice stále tak ano, otáčí. na hřídeli je ale spojka a ta odpojí kompresor od řemenice.
Klídek chlapi,to je nulák...

Uživatelský avatar
misocko
Příspěvky: 1250
Registrován: 26 čer 2009, 02:00
Bydliště: Hlohovec (Sk)

#7 Příspěvek od misocko »

ak "stalobezne" myslis tie co sa stale tocia a vykon sa reguluje naklonenim "hlavy" , tak ten som mal uz vo Fabii 1 rocnik 2001
a ano, sleduje sa teplota vyparnika.
co sa tyka zahmlievania, vo fabke som pouzival cerezit proti vhlkosti. V o3 s tym zatial problem nemam , neviem preco.

Uživatelský avatar
DjRix
Příspěvky: 1247
Registrován: 30 dub 2005, 02:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od DjRix »

Zajimave, na to se musim mrknout jak to funguje :) Jinak ceresit pouzival kamos, celkem si to tez pochvaloval.
Klídek chlapi,to je nulák...

Uživatelský avatar
MiraSt
Příspěvky: 1202
Registrován: 19 dub 2008, 02:00
Bydliště: Fryčovice

#9 Příspěvek od MiraSt »

PCmaniac99 píše:spouštějí klidně i v mrazu. Akorát se hlídá teplota na výparníku, aby nezamrzl.
Nerozumím. Takže se nejprve ohřeje radiátor a pak se spustí klima a hlídá se teplota na vyparníku aby nezamrznul? Navíc když nastartuju tak nebudu čekat pět minut a více na volnoběh než se to trochu ohřeje a začne foukat teplý vzduch. Řeším to tak, že otevřu (pootevřu) okna, zapnu ventilátor na max a jedu. Já bych raději četl odpověď od šoférů nebo mechaniků co to opravdu vědí než nějaké teorie. Právě o té teorii diskutuju s kolegy v práci a tak bych se rád dozvěděl jak to vlastně je. Podle mě je to blbina aby běžela klima když je venku dejme tomu mínus deset. Mám Thálii a když zapnu klimu tak se akorát rozsvítí kontrolka a jinak se nic neděje. Kompresor stojí. I když mám ujeto cca 10 km, voda je zahřátá a topí to.

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#10 Příspěvek od rnbw »

Mne to na 20-rocnej Mazde funguje. Neviem, od akej teploty, ale bezne v zime pustam kurenie+klimu. Na zaciatku pustam vzduch na okno, potom to prepnem na nohy. Ked nanosim dovnutra sneh, tak to pekne vysusi.

Uživatelský avatar
PCmaniac99
Příspěvky: 749
Registrován: 07 úno 2008, 01:00
Bydliště: Jablonec nad Nisou

#11 Příspěvek od PCmaniac99 »

Vzduch je nasáván ventilátorem přes regulační klapku čerstvého vzduchu. Odtud proudí přes prachový filtr, ve kterém se zachytí nečistoty, prach, pyl apod. Vzduch prostupuje výparníkem, voda v něm obsažená kondenzuje a odtéká do zachycovací misky.
Suchý, studený vzduch se přihřívá ve výměníku tepla na zvolenou teplotu. Odtud je vyveden rozváděcími klapkami na požadovaná místa ve vozidle.

Zde je zdroj. Docela hezky popsané fce.

S klimou jsou okna rychleji odmlžená, Některé klima. systémy dokonce při nastavení ofuku oken automaticky zapnou klimu.

Uživatelský avatar
vrky
Příspěvky: 1738
Registrován: 28 lis 2004, 01:00
Bydliště: pod Black Mount

#12 Příspěvek od vrky »

Mám octávii 1 combi s climatronikem. Parkuju venku. Pod +5st. už kompresor nejde. Když je motor studený dávám proud na okno a vnitřní cirkulaci. Jak se začne motor ohřívat, začne se mi potit okno. Vypnu vnitřní cirkulaci a nechám okno odmlžit. Pokud se objeví v autě vlhkost se potřeba ji samozřejmě dostat pryč. Jednou za čas udělám delší trasu abych auto pořádně provětral a vyvětral. Před zimou se kouknu jestli mám funkční odvětrávací klapky v kufru.

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#13 Příspěvek od p32 »

Pokud máš v autě vlhkost a zamrzají ti i okna zavnitř, tak pomůže jen tzn. švédká utěrka. Pokud to ještě není zamrzlé, tak pomáhá vždy spustit klimatizaci. To pomáhá i v létě samozřejmě a nemusí se nutně zapínat chlazení, ale jen na teplý vzduch. Aspoň tak mi to vždy fungovalo. :wink:
Vždy jsem si myslel, že kompresor je jen na tvorbu studeného vzduchu, což na odfiltrování vhlkosti nepotřebuji.

Uživatelský avatar
Yarda1
Příspěvky: 2372
Registrován: 11 úno 2009, 01:00

#14 Příspěvek od Yarda1 »

Mně se jednou stalo, že v autě (Renault Thalia) se mi mlžila okna. Počasí asi jako teď, trochu tepleji, zataženo, vlhko. Tak jsem pustil topení, foukání na přední sklo, ale okno se mlžilo ještě víc. Zkusil jsem klimatizaci, to pomohlo ale v autě byla zima. Když jsme dojeli, asi tři čtvrtě hodiny, na parkovišti jsem nechal běžet motor a topení jsem pustil na plné oo. Sklo se ještě chvíli mlžilo, pak se vyčistilo a na zpáteční cestě už to bylo v pořádku.
Vysvětluji si to tak, že v topení byla nějaká vlhkost co se odpařovala a musela nejdřív vyschnout.
Svět je divadlo, které se jen proto tak špatně hraje, abych já se měl čemu smát. Ladislav Stroupežnický

Uživatelský avatar
DjRix
Příspěvky: 1247
Registrován: 30 dub 2005, 02:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od DjRix »

vrky píše:Mám octávii 1 combi s climatronikem. Parkuju venku. Pod +5st. už kompresor nejde.
Přesně tak, v praseti a novějších oktávkách tu teplotu posunuli na 0°C.
Klídek chlapi,to je nulák...

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“