Nastala zima a můžeme se pustit do servisu zemědělské techniky
Italové dali do pedálu "plynu" dětského traktůrku jen spínač ON/OFF.
Moje vize je regulace PWM o 12V a 30A ovládána potenciometrem v pedálu plynu.
Má smysl PVM vyrábět? Nebo jsou řídící obvody k "libovolnému" MOSFETu? Nebo koupit celý modul odpovídající výkonu?
Ovládání ... napadl mě poťák z plynu automobilu, nenapadá někoho něco lepšího?
Díky za nápady a návrhy
Naposledy upravil(a) doga dne 08 úno 2019, 02:12, celkem upraveno 1 x.
A má to rezervu výkonu? Jinak stejně pojedou pořád na full power. Vyzkoušeno.
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Zkoušel jsem klasický PWM s 555 a na konec postupně různý použitý IRF(poctivě,s G-S 15V ZD a sériovym RC na D-S).Stejně do dřív nebo pozdějc upekli(2x dokonce rozstřelili FET,jednou i diodu,nechápu jak),nakonec to upekli teda úplně i s motorem a bez nějaký PWM.
Zdravím, co tak použít pwm regulátor k aku vrtačce z číny za pár korun vestavět do pedálu. Loni jsem taky dodělával regulaci na tom děckém samohybu, regulátor na 16A musí proudově stačit. https://www.ebay.com/itm/16A-DC-7-2-24V ... 2317027996
Před už delší dobou jsem řešil něco podobného, šlo mi jen o PWM generátor (řízení otáček PC větráku se čtvrtým (modrým) drátem), ne o výkonovou část. Tehdy po prozkoumání nabídky jsem zjistil, že nic moc dostupného neni, tak jsem si udělal vlastní převodním napětí->PWM. Nejdřív jsem uvažoval o nějakých školáckých zapojeních (generátor pily + komparátor). Nakonec jsem použil ATtiny13 (nejmenší AVRko tehdy stálo kolem 30 korun za THT a 25 SMD verzi), do kterého jsem nahrál velmi jednoduchý program, který jenom čte A/D převodníky a na základě toho nastavuje zatěžovatel (dva vstupy a dva výstupy). Je dost možné, že jsem si to zjednodušil a použil jsem jen 8 bitů (256 stupňů je až dost).
Podíval jsem se po tom a zjistil jsem, že to mám pěkně zabalené i s nějakými výpočty, nejdůležitější je ale soubor s příponou asm, případně hex, pokud by se to přebíralo beze změny, což ale asi nebude nejlepší nápad. Jde totiž o to, že spínací kmitočet je v mém programu kolem 20 kHz (přesně nevím a počítat se mi to nechce), při tak velkém proudu by ale bylo dobré snížit ho aspoň desetkrát (nešel bych nad 2 kHz a pro tyto potřeby stačí možná i mnohem méně), aby se tranzostory neuvařily spínacími ztrátami. Jinak kromě špatného chlazení není důvod, proč by se měl tranzistor uvařit, když vede, ja ne něm malý úbytek, když nevede, neteče jím žádný proud, v těchto dvou stavech většinou problém neni, protože na ně je dimenzovaný chladič. Problém je, že než se dostane z jednoho stavu do druhého, je na něm (byť na okamžik) plné napětí a plný proud a tedy velký výkon (12x30=360 W). Je tedy potřeba podívat se, jak rychle se tranzistor přes tuto část dostane (což záleží na použitém driveru, který musí co nejrychlejc nabít nebo vybít hradlo) a taky jaký spínací kmitočet výrobce povoluje.
Ahoj,
testovací zapojení dle tipu od frpr666 je na světě a pedál z koncernu VW se osvědčil.
Mám jednu otázku. K čemu je na DC motoru stator kroužek?
Dík