Stránka 1 z 2

Oxidace svorky baterie

Napsal: 31 led 2019, 14:27
od sr71
U nás ve firmì ve vysokozdvižném vozíku "urezla" cca pøed 2 mìsíci plusová svorka baterie (u krajního èlánku ze kterého je veden + pol dál do vozíku). Jednotlivé èlánky baterie jsou oddìlené takže se koupil nový a ten jeden krajní se vymìnil (svorky oèištìny, øádnì dotaženy a namazány vazelínou). Ale opakuje se znovu to samé. Opìt se na té jedné, stejné plusové svorce tvoøí velké množství asi nìjakých solí a koroduje to tam (minus pol i propojky mezi èlánky jsou èisté). Jako první mì napadl špatný kontakt na té plusové svorce, ale po kontrole bych tuto možnost nejspíš vylouèil. Mùže být ještì nìjaká jiná pøíèina?

Napsal: 31 led 2019, 14:35
od EKKAR
Jediná a hlavní příčina je netěsnost toho vývodu v horní stěně článku. Může vzniknout páčením, kdy za vývody do strany tahá krátkej kabel, nebo už při kompletaci jako výrobní netěsnost. Kolem vlastního špalku pak vzlíná elektrolyt (předpokládám, že jde o trakční Pb akumulátor) = kyselina sírová v koncentraci takový, aby měla po nabití hustotu asi 32Bé neboli 1,26g/cm³. Na povrchu tý svorky pak krystalizujou různý sírany - hlavně olovnatej. Pomoc je co nejmíň zatěžovat vývod bočním tahem a případně eliminovat vzlínání elektrolytu zatřením kyselinovzdorným povlakem...

Napsal: 31 led 2019, 14:36
od termit256
Delava nam to taky, na nic nez to obcas ocistit jsem neprisel

Napsal: 31 led 2019, 15:27
od BOBOBO
Vyměnil bych oko kabelu .

Napsal: 31 led 2019, 15:39
od Celeron
Mě to dělalo v Š1000MB na baterce co byla ještě zalejvaná asfaltem. Normálně se na to nakydala žlutá vazelína, co byla do štauferovky vodní pumpy a pak to dělalo minimálně. Asi tak 1 x za rok se stará setřela a nakydala nová.

Napsal: 31 led 2019, 16:17
od reese
32Bé neboli 1,283g/cm³

30Bé neboli 1,261g/cm³

Napsal: 31 led 2019, 16:20
od PeteBurns
BOBOBO píše:Vyměnil bych oko kabelu .
Nepomoze, vynimocne ma Fekkarmann pravdu :lol:

Napsal: 31 led 2019, 18:01
od weed_smoker
Taky se to řešilo tak,že se ke plusu dávaly ty nejvíc shitový články z baterie,ty se pak odvezly do sběru když dosloužily.Nově koupený se dávaly k mínusu.Taková baterka se repasovala jen jednou za čas,uhnilo to snad jednou nebo dvakrát.Obvykle to stačilo očistit a zapatlat pořádně vazelínou.

Napsal: 31 led 2019, 22:03
od kovar
Každý plusový vývod oxiduje více!Mám zkušenost ze 110V akumulátorovny.Oxidace mi sežrala vždy jen + polové Al vedení!

Napsal: 31 led 2019, 23:01
od Artaban001
Pokud Ti to dělá pouze jeden krajní článek, tak bych kromě toho, co napsal Ekkar, zjistil, zda ten článek není zrovna poblíž nějakého zdroje vibrací, otřesů, nebo zda není blbě upevněnej a netřese se.

Napsal: 01 úno 2019, 11:23
od sr71
kovar píše:Každý plusový vývod oxiduje více!
to je zajímavé, a existuje pro to nìjaké vysvìtlení?
Pøikládám pro zajímavost fotky toho pùvodního èlánku se sežranou +svorkou, na novì vymìnìném to asi brzo skonèí obdobnì

Napsal: 01 úno 2019, 11:50
od danhard
Jsou ty vývody ze stejného materiálu ?

Napsal: 01 úno 2019, 13:22
od EKKAR
Klasickej princip elektrolýzy vody. Na kladný elektrodě se vylučuje kyslík, protože je elektrochemicky zápornější než atomy vodíku (nebo při elektrolýze soli atomy kovu), který se chovají jako kladně nabitý a "tíhnou tak" k elektrodě záporný. Kladná elektrody tak díky nadbytku kyslíku a ve vzlínající vlhkosti doslova uhnije ...

Napsal: 01 úno 2019, 15:26
od BOBOBO
Jinou svorku , jinak si snad děláš prde l , nechat to takhle doběhnout . To bych coby příslušný vedoucí do je bal údržbu .

Napsal: 01 úno 2019, 18:07
od pepik9
Proto se kdysi opustilo ukostření plusu u aut. U tý ještěrky by to chtělo prověřit, jestli ta ten pól "nefouká" , jestli tam neprotahuje občas vlhčí vzduch. U žigulíka, favorita a citroena se mi to nikdy nestalo. U škodovek s motorem vzadu, kde baterie byla v nevětrané krabici, to bylo normální.