Stránka 1 z 2

Filtry FAP - jako ND asi předražené.

Napsal: 10 úno 2019, 09:20
od Brozicek
Podle tohoto článku Filtr FAP by se cena náhradního filtru mohla i s prací na výměnu vyšplhat až ke 100 tis. Kč.
Je to sice reklamní článek na renovaci filtrů, ale celkově se všude píše, že náhradní originální FAP jsou velmi drahé.
Mám nějaký vnitřní pocit, že cena toho ND je silně předražená (obdobně je to i u jiných ND). Pokud by měla být cena tohoto náhradního dílu 5 až 10% ceny nového auta, tak mi nějak nesedí cenové srovnání s tím, že auto je sestaveno s tisíců jiných velmi složitých součástí, a proč by ten jediný díl měl tvořit tak vysoký podíl na ceně auta.
Jaký je Váš názor na FAP a jeho cenu. Už jste ten filtr někdo měnili? Já ho mám v DUSTER DCi.

Napsal: 10 úno 2019, 10:36
od rnbw
Vraj sa robia aj neoriginalne filtre, ktore su podstatne lacnejsie. Ale mam benzin, takze tento problem riesit nemusim.

Napsal: 10 úno 2019, 10:51
od Nakadah
Problém neoriginálních FAP/DPF je, že často nefungují tak jak by měly. Starline před časem dokonce prodával takové, co ani nepotřebují regeneraci. Ony vlastně ani nefiltrovaly, protože měly průchozí kanálky skrz. Ale ono to platí i pro levné katalyzátory pro benzíny. Levný polský JMJ univerzál mi vydržel měsíc, pak zdechnul. Oproti originálu měl uvnitř asi tak polovinu objemu aktivní "hmoty".

Cena FAP/DPF za 100tKč je samozřejmě nesmyslná. Ale pokud je to filtr kombinovaný s oxidačním katalyzátorem v jednom obalu, tak pak je ta cena opravdu vysoká.

Napsal: 10 úno 2019, 10:56
od p32
Brozicek píše:Už jste ten filtr někdo měnili? Já ho mám v DUSTER DCi.
Asi se ti nikdo nepřihlásí, většinou mění zavčas celé auto.

Napsal: 10 úno 2019, 11:23
od EKKAR
rnbw píše:Vraj sa robia aj neoriginalne filtre, ktore su podstatne lacnejsie. Ale mam benzin, takze tento problem riesit nemusim.
Zatím nemusíš - €urochujstán už chystá DPF/FAP i pro benzíny jako povinnost ...

Napsal: 10 úno 2019, 11:37
od xmurgi
Cena dielu auta pri montáži na výrobnej linke je jeden cenový svet (cena sa blíži výrobným nákladom vzhľadom na veľké vyrobené množstvo) a cena náhradného dielu je druhý cenový svet. Do ceny náhradného dielu vstupujú logistické náklady, potreba dodávať 10r po skončení výroby ..... potreba výrobcu dohnať zisk o ktorý prišiel konkurenčným bojom pri predaji nového auta .

Teraz k DPF, so sprísňovaním postupov na STK/EK(auto s vybúraným DPF má problém prejsť) + Dieselgate už automobilky postupne normalizujú cenovú politiku za DPF. Taká Škoda už dodáva výmenným spôsobom origo DPF za cca. 12-15tis korún. PSA group má podobnú cenovú politiku od samého začiatku montáže DPF do áut.

Pri správne používanom a servisovanom naftovom motore musí DPF vydržať v pohode 300tkm. Problém bude vždy poskakovanie so studeným motorom alebo ignorovanie problémov s pomocnými zariadeniami (EGR, Turbo, Palivová sústava).

Čistenie DPF od popola v špecializovanej firme má tiež svoje limity a to z dôvodu, že na správnu prevádzkovú regeneráciu je potrebný aj správne fungujúci oxidačný katalyzátor. Ten prevádzkou vyčerpáva svoje možnosti a postupne klesá dosahovaná teplota a efektivita počas regenerácie DPF a tým pádom vyčistený DPF ani zďaleka nevydrží to čo nový.

Napsal: 10 úno 2019, 12:10
od rnbw
EKKAR píše:
rnbw píše:Vraj sa robia aj neoriginalne filtre, ktore su podstatne lacnejsie. Ale mam benzin, takze tento problem riesit nemusim.
Zatím nemusíš - €urochujstán už chystá DPF/FAP i pro benzíny jako povinnost ...
To plati pre nove auta s priamym vstrekovanim. Ani jedno z toho nemam.

Napsal: 11 úno 2019, 08:20
od PCmaniac99
Ušetřit se dá na všem ale neorigo DPF opravdu často spíše nefungují. Nedovedu říci která značka bude fungovat a která ne ale originál fungovat bude vždycky. Navíc škodovka dokázala jít s cenou hezky dolů. Neorigo filtry v práci montujeme jen v případě že si ho zákazník dodá sám.

V některých případech stačí filtr vyčistit a on zase nějakou dobu funguje. Bohužel častější je mechanické poškození filtru kdy skrze filtr procházejí saze a v takovém případě jedině výměna nebo repase.

Napsal: 03 bře 2019, 16:32
od tatramacek
Koupil jsem Fabii 1.6 TDI ČR. Auto mělo najeto 31100 km při koupi. Koupená začátkem ledna. Nyní najeto 34600 km - poprvý za pět let, co řídím jsem si koupil dálniční známku. Auto je po operativním leasingu. Vyměnil jsem olej, najel 1000 km a udělal jej znovu včetně chladící kapaliny, brzdové kapaliny a již zmíněného oleje. Nyní k DPFku. V návodu píší, že na přístrojové desce je kontrolka filtru. Když je z 80% zanesený, kontrolka se rozsvítí a majitel by měl auto protáhnout po dálnici. Za tu dobu, co auto mám jsem aktivní regeneraci ještě nezpozoroval.. Začal jsem dost často používat k jízdě dálnice, běžně se provede nejspíše regenerace pasivní. DPF není tak hrozný strašák, musí se používat bez popelné oleje, nejezdit po městě a využívat moderní diesel nejvíce po dálnici. Motor nešetřim, za tepla jej točím i do 3000 ot, občas dám plný plyn. Životnost prvních DPF byla sotva 70 000 km. Nyní je to okolo 250 000 km. Což je bohužel životnost nynějších nových aut.

Napsal: 03 bře 2019, 16:49
od rnbw
30 tisic, to mas nove auto. Uvidime, co budes hovorit pri 100 tisic.

Napsal: 03 bře 2019, 16:52
od termit256
Jo, takze abych udrzel v cinnosti neco co ma snizovat emise, musim jezdit uplne zbytecne jizdy nekde po dalnici. To ma stejne zvracenou logiku jako napr. predstava babisovy vlady o cene mobilnich dat.

Napsal: 03 bře 2019, 20:17
od tatramacek
termit256 píše:Jo, takze abych udrzel v cinnosti neco co ma snizovat emise, musim jezdit uplne zbytecne jizdy nekde po dalnici. To ma stejne zvracenou logiku jako napr. predstava babisovy vlady o cene mobilnich dat.
Nejezdím zbytečně po dálnici..
Jen jsem s mým předchozím autem přes dálnice nejezdil.
Tato Fabia je o něčem jiném. Jízda po dálnici je pohodlnější a rychlejší. A časem budou mít DPF všechna auta.
Můžete mi někdo sakra vysvětlit, proč se tady nechováme normálně ? Že se vždy najdou nějací moralisti !!??

Napsal: 03 bře 2019, 20:28
od termit256
Co mas na tom moralizujiciho prosimte?
Kde jezdis ty je mi ukradene, ale ja mam mj. terenni pickup se kterym jezdim predevsim po lesnich cestach, ale abych vypalil nejaky pojebany filtr, musim s tim jet uplne zbytecne delsi trasy ktere bych jinak vubec nejel cimz zabiju cas, stoji to prachy a o ekologicnosti takoveho pocinani se taky moc mluvit neda.

Napsal: 03 bře 2019, 20:57
od EKKAR
Ale taky jde zajet do servisu (nebo se to naučit sám) a pomocí PC diagnostiky při stání na místě aktivovat nucenou regeneraci - po dobu asi 15 minut motor jede na zvýšený votáčky cca 1500 RPM se zmenšeným předvstřikem na minimum - výsledkem je vypálení DPF zvýšenou teplotou plynů odcházejících z motoru i bez zátěže. Jednou za 2 nebo 3 měsíce ty dvě decky nafty, který na to motor sblafne, hravě přežiješ ...

Napsal: 03 bře 2019, 20:59
od rnbw
Ekologia spociva v tom, ze svinstvo sa zbiera vo filtri, aby vychadzali dobre emisie. No a vypali sa vtedy, ked sa emisie nemeraju...