Stránka 1 z 1

Oprava komutatora

Napsal: 17 bře 2019, 11:35
od spajky
Dobry den.
Chcem poprosit o radu : opravujem komutator na starsej flexe Makita.
Jeden drôt sa nedotkne kontaktu komutatora - skusal som pricinovat drôt ale odstrediva sila ho odfrkne (cin odpadne od komutatora).
Ake mate skusenosti cim pripevnit drôt o komutator ?
Dakujem za radu.
Obrázek

Napsal: 17 bře 2019, 11:53
od Devo70
Jedine očistiť koniec a opätovne zalisovať. Tak sa to robí pri výrobe.

Napsal: 17 bře 2019, 12:06
od mi-ro
Ano, pájet do lamely nelze. Jedině nastavit a opět zalisovat. Spoj a volný vodič zafixovat epoxydem ev. ještě omotat provázkem. Otázka je, zda už neprohořela izolace mezi sousední lamelou. A toho epoxydu taky poskrovnu Ono i ty desetiny gramu nadělají pri 10k a více otáčkách pěknou paseku.

Napsal: 17 bře 2019, 12:18
od spajky
Dakujem za radu.

Ked pritlacim drôt , tak po celom obvode medzi susednymi lamelami mam odpor 0.2 Ω.
Vyvazenie rotora sa uz asi cenovo neoplati, kedze ceny su sialene.

Napsal: 17 bře 2019, 12:58
od BOBOBO
Ale jde pájet . Mnohokrát jsem to dělal a to i u starteru . Je třeba ale očistit všechen! lak . Nastavit drát , durchšlokem zalisovat a ještě zapájet . Pokud pájka povolila , tak se nespojila s mědí komutátoru i drátu .

Napsal: 17 bře 2019, 13:36
od MiraSt
Jde to pájet. Ale..! Proč jsou ty lamely vyhřáté? Není tam náhodou mezizáviťák? Jak se to točilo před závadou. Já to pájel protože to upadlo vadnou fixací. Lamely byly všechny stejně černé a při bezvadné funkci se komutátor nepřehřívá tak aby se pálila izolace mezi lamelami potažmo ukapával cín, :-)

Napsal: 17 bře 2019, 13:59
od BOBOBO
No právě stačí , aby zalisovaný drát měl přechoďák a je vymalováno . Je znát , že neznáš . Komutátor je pěkně vypečený . Čím novější motor , tím hůř !!

Napsal: 17 bře 2019, 14:34
od MiraSt
Jeden drát, jednu lamelu beru. Ale tam jsou vidět dvě lamely nějaké tmavé.

Napsal: 17 bře 2019, 14:47
od workhard
Taky mám pocit, že jde o umělé dýchání nebožtíkovi a ten upálený drát je jen důsledek.