Stránka 1 z 3

odborná definice závady - a co to je prakticky ?

Napsal: 18 bře 2019, 20:22
od origamiya
Mistři , prosím o radu , když je závada led televizoru po diagnostice definovaná autorizovaným servisem jako :
" Identifikace vady v obvodu digitálního zobrazení "
je panel - displej dobrý , a vada je v základní desce ? Výměnu základní desky bych zvládl .... Děkuji za odpovědˇ a zdravím.

Děkuji moc za současné odpovědi , ale jde mi o to , jestli když si seženu funkční základní desku ,a vmontuji do led televize , tak bude velká šance že televize pújde , anebo jestli tipujete a je pravděpodobné že pod těmito slovy je myšlena závada panelu , takže po výměně základní desky což je mé maximum TV nebude fungovat .... Děkuji za tipy .

Napsal: 18 bře 2019, 20:25
od ZdenekHQ
Preventivně přesunuto, profík by se ptal jinak.

Napsal: 18 bře 2019, 21:52
od Zaky
Popis závady od servisu je nicneříkající blábol k ohromení zákazníka nad schopnostmi servisu a slouží pouze k ospravedlnění zaplacení požadované částky, aniž bylo cokoliv opraveno a možná aniž bylo vůbec cokoliv zjišťováno. Takže pokud chceš poradit, tak nám radši sděl, jestli jde TV zapnout, jestli něco zobrazuje na displeji, jestli svítí podsvit, jestli jde zvuk a jestli nějak reaguje na dálkáč a pokud ano, tak jeslti jde tím dálkáčem po zapnutí taky zase vypnout a znovu zapnout. Jestli je displeji jakkoli vadný obraz, tak sem nahraj fotku. A v první řadě uveď úplné typové označení toho TV.

Napsal: 19 bře 2019, 11:42
od yakl
Oznámenie pre zákazníka, v ktorom obvode prijímača bola nájdená závada je celkom bežné. Je to pravdepodobne ešte z čias, keď bol TVP/FTVP podelený na obvody v cenníku opráv. Na faktúru sa asi nedá napísať viac, ale ak by sa zákazník opýtal, isto by mu technik vysvetlil aj podrobnosti opravy, pravdaže len do tej miery, ako by ich zákazník dokázal pochopiť. Aspoň ja mám také skúsenosti z autoservisu. V opravovni TV prijímačov som pracoval v rokoch 1972 - 1998, vtedy existoval záväzný cenník opráv, ktorý som spomenul tu v texte.

Napsal: 19 bře 2019, 14:23
od Achab
Popis "identifikace závady v obvodu xy" je dostačující u diagnostiky bez opravy. Zákazník platí pouze tento úkon, podle ceníku, hodin nebo dohodou. Ovšem v případě opravy do funkčního stavu by z popisu mělo být možné zjistit, které díly se opravovaly, nebo měnily. Zvlášť u dražších oprav k zamezení případného sporu o uznání záruky.

Místní TV servis už za socialismu uváděl v dodacím listu-opravence všechny měněné součástky, s označením typu nebo čísla ve schématu. S poznámkou, zda zákazník vadné díly převzal.

Napsal: 19 bře 2019, 17:24
od p32
Logicky jde jen o to, když servis nic nespraví a zákazníkovi věc vrátí s tím, že chce mít zaplaceno za zjištění závady, tak by mu měl definovat přesněji, kde je závada. Daný servis tu TV nejspíše ani neotevíral, takže mohl být tak slušný, že by zákazníkovi řekl, že problém je asi tam nebo tam a že oprava po praktických zkušenostech stojí tolik a tolik a že se asi nevyplatí. Buď to pak udělají nebo ne, to už záleží na zákazníkovi a jeho peněžence.
A je pravda, že dotaz by měl být doplněn minimálně o definici TV, jestli je v záruce, jak je stará atd.
"Identifikace vady v obvodu digitálního zobrazení" bude asi něco s T-conem a potom asi s pamětí či procesorem na mainboardu. S podsvícením to asi nebude mít nic společného.

Napsal: 19 bře 2019, 18:00
od mi-ro
A proč se nezeptáš na podrobnosti přímo servisu? PS kolik stála diagnostika? Proč servis opravu nedokončil? Jestli to nejsou tajné informace.

Napsal: 20 bře 2019, 12:58
od Dominic
A čo ak je vadný panel, a do faktúry nenapísali presnú definíciu závady, aby sa vyvarovali neprebratiu zariadenia.

Napsal: 20 bře 2019, 17:13
od p32
Dominic píše:aby sa vyvarovali neprebratiu zariadenia.
Co to je za blbost? Zákazník to nebude chtít zpét? A proč? Nic za to nedostane, ale max. pŕirážku za skladovné.

Napsal: 20 bře 2019, 17:35
od Dominic
Prečo myslíš, aby nemusel platiť za diagnostiku, a nejaké skladné niektorých ľudí nezaujíma.

Napsal: 20 bře 2019, 18:12
od mi-ro
Pochopil jsem ale ty jsi to blbě napsal. Je o situaci kdy zákoš dá do opravy TV. Dejme tomu odhad do 2k. Servis zjistí vadný panel, čili oprava nerentabilní, nelze provést, panel není. Vyúčtovaná diagnostika cca 200-300,- Zákoš zavolá jak vypadá oprava? Po pravdivém sdělení že TV nelze opravit ale má zaplatit 200 stovky se už skoro jistě neozve. Co na tom, že ve smluvních podmínkách je skladné. A ty bez papíru nemůžeš krám ani vyhodit a musíš ho 6 měsíců skladovat. Z toho důvodu beru zálohy.

Napsal: 20 bře 2019, 18:15
od kolkatikum
origamiya píše:když je závada led televizoru po diagnostice definovaná autorizovaným servisem jako
Koľko si platil za takúto "diagnostiku" ?

Napsal: 20 bře 2019, 19:20
od p32
Dominic píše:Prečo myslíš, aby nemusel platiť za diagnostiku, a nejaké skladné niektorých ľudí nezaujíma.
Já vůbec nemyslím. Když zaplatí zálohu 500,- Kč, tak má tedy smůlu. :lol:

Napsal: 21 bře 2019, 06:08
od mi-ro
Chápu zákazníka když má zaplatit za neopravenou telku ale za diagnostiku a neopravenou TV lze účtovat v případě nedostupnosti ND, nedostupnosti servisní dokumentace, v případě, že by cena opravy přesáhla cenu odhadní a zákazník se zvýšením nesouhlasí. Ono ta manipulace, demontáž, diagnostika, zp. montáž dělá 80% nákladů celé opravy a charitu dělat nebudu.

Napsal: 21 bře 2019, 06:59
od bu2520
podobné prokletí je cesta. I když si člověkzapočítá třeba 7korun za kilometr to jsou náklady a amortizace auta, ale ten čas za volantem ten jakoby byl zadarmo. Nebo hodinové a často i víc hledání datasheetů náhrad dokumentace atd. To kdyby člověk napálil zákazníkovi k ceně opravy tak to je pro zákazníka nerentabilní. A do toho klasické know how které nespadlo z nebe, ale člověku trvalo někdy dlouhé dny než objevil nějakou komplikovanou závadu , ale ty dny nemohl tomu prvnímu zákazníkovi naúčtovat. A tak v rámci kolektivní viny to za něj zaplatí ti další. Pokud přijdou se stejnou závadou další a místo dnů trvá oprava deset minut.
Další samostatnou kapitolou je umět se na opravu včas vykašlat. Po hodině bádání nemůžete přijít na to proč deska nestartuje, když je na oměření vše v pořádku, dobře uznáte že vám na to síly nestačí co napíšete do diagnostiky závady? Je vadná logická deska, proto že tušíte, že tam se skrývá problém. Ovšem kuriózní je když přijde někdo s jinýma očima a řekne to byl vůl tady má špatný dotyk konektor, nebo má know how a ví že na téhle desce má vždy svod C123. I to je servis.