Stránka 1 z 2

Opět jeden Hrc z PRC...

Napsal: 21 bře 2019, 19:43
od Jodr
Příbuzný se přišel pochlubit s hrcprc vyrobeným starterem ze čtyřkolky. Samozřejmě po krátké době přestal fungovat. Po rozborce bylo jasno. Vinutí rotoru nebylo zajištěno v drážkách klínky, jak bylo kdysi i ve světě dobrým zvykem. Vinutí odstředivou silou z drážky vylezlo a potkalo se s magnety statoru. Nebyl by problém kotvu převinout. Drát 1mm CuSm, cívka 5 závitů, vinutí do H, ovšem umělohmotný držák uhlíků je zničený teplem, jako díl tak i celý náhradní startér údajně nesehnatelný :( Čajna.

Napsal: 21 bře 2019, 20:50
od Nakadah
Jo to mi připomnělo můj rozhovor s majitelem firmy ohledně nového fiber laseru..

"je to krám, čínský šrot, nedělá co by měl, servis nula nic..."

"já vím, ale bylo to levný..."

Napsal: 21 bře 2019, 21:04
od rnbw
To Cinania vymysleli sami alebo je to kopia nejakeho seriozneho vyrobku? V druhom pripade by tam mohlo pasovat nieco ine.

Napsal: 21 bře 2019, 21:35
od Sadra17
sehnat se dá vše, mnohdy ale musíš přímo v číně :wink:

Napsal: 21 bře 2019, 22:52
od Jodr
rnbw píše:To Cinania vymysleli sami alebo je to kopia nejakeho seriozneho vyrobku?....
Podle ostatních dílů, převodovky a jejich provedení, které bych řekl, že mají šanci na "přežití". Odhaduju, že stroj prachsprostě zklonovali, jen chybí ta koncovka např. v podobě klínků uzavírajících drážky vinutí. To čajn jednoduše ojebal. Pátrání po náhradním držáku uhlíků případně náhradním starteru nechám na majiteli. Opravy v rámci příbuzenstva je to nejhorší co mě kdy může potkat... :oops:

Napsal: 22 bře 2019, 03:00
od Kremik
Spíše bych to viděl tak, že jako první nastal mezizáviťák. To ostatní až pak.

Napsal: 23 bře 2019, 12:05
od Soemtron
Také jsem jednou měnil startér na čínském stroji. Typ už nevím. Cena nového byla asi 500 Kč.
Tehdy jsem hledal pod "starter atv 4t".

Napsal: 23 bře 2019, 13:40
od Jodr
Soemtron píše: ...Tehdy jsem hledal pod "starter atv 4t".
Díky za typ, to je přesně ON ... Už jsem příbuzného patřičně nasměroval. :)
A rákos to skutečně naklonoval z Hondy

Napsal: 24 bře 2019, 19:34
od Atlan
Neosrala nahodou vysiet volnibezka? A tak ostal roztoce y startwr z motora?

Napsal: 24 bře 2019, 19:41
od Celeron
Nemohl bys to zeditovat do čitelný podoby? :roll:

Napsal: 24 bře 2019, 19:44
od lesana87
To by si ten hnus musel po sobě přečíst a to Atlan zásadně nedělá. :puke:

Napsal: 24 bře 2019, 19:53
od keemo
Atlan píše:Neosrala nahodou vysiet volnibezka? A tak ostal roztoce y startwr z motora?
Neosrala :lol: :lol:

Napsal: 24 bře 2019, 19:55
od Jodr
Podle mého mělo být vinutí zajištěno v drážkách klínky. Pokud si příbuzný koupi nový díl, dostal instrukce co zkontrolovat.

Napsal: 25 bře 2019, 16:54
od weed_smoker
umělohmotný držák uhlíků
Tak u motorku z hraček nebo u čerpadýlka ostřikovačů je to OK,ale u tohodle je to HNŮJ.Tečou tam docela hovadský proudy a ty uhlíky se rozpálej,startér je pod šťávou nezřídka dýl než by měl.Ten držák by měl bejt aspoň laminátovej nebo z bakelitu.

Napsal: 25 bře 2019, 19:00
od Kremik
Jodr píše:Podle mého mělo být vinutí zajištěno v drážkách klínky.
Vždyť je to v epoxidu, za běžného provozu se ten drát ven nedostane. Pokud se to dostane do stavu, že to epoxid neudrží, už je stejně pozdě, klínky neklínky.
Navíc tam vidím kuličkové ložisko, takže to úplný oser asi nebude.