Stránka 1 z 2

Ohradník do auta

Napsal: 10 dub 2019, 21:02
od PCmaniac99
Ahoj, jako většina motoristů i já bojuji se zvěří v motorovém prostoru. Zaujaly mě el. ohradníky. Už jsem jich viděl několik především ve vozech dovezených z Německa.

Dalo by se TOHLE a nebo TOTO použít jako základ VN ohradníku?

Fci hledat jsem použil, doma v šuplíku asi nenajdu dostatek součástek a nechce se mi dělat s DPS. Proto ali.

Napsal: 10 dub 2019, 21:40
od misocko
toto som si na hranie kupil ja, iskri cca 1,5cm, odber naprazdno 0,1-0,2A
to co si dal ty su len drivery bez trafa

Napsal: 10 dub 2019, 22:03
od TomasX
Taky jsou zvířátka, ktery mě zvedaj adrenalín. Lezou mě na chalupě po půdě a nenechají mě vyspat, tak jsem přemýšlel o kovových páscích střídavě napájených něčím nepříjemným, ale takový požár od elektriky není nic příjemného. Ale k věci. Jenom si myslím, že ta mechanická část ohradníku bude dost náročná. Na parkovišti o to budou zakopávat chodci a v autě je dost komplikovaný prostor.

Napsal: 10 dub 2019, 22:05
od PCmaniac99
Ja vim ze to jsou jen drivery, VN trafo mohu pouzit z felicice nebo neco najdu v dilne. Ja nepotrebuji dlouhou jiskru, naopak. Jiskru malou at to neprobiji hadicema a tak podobne ale kdyz si na to kuna slapne at ji to pekne nakopne aby druhou chytla o haupnu a uz se nevratila. Ale zabit ji to nesmi. Je to zakazany a taky by mohla pekne smrdet. V motorovem prostoru se to natahuje pomoci izolovaneho VN vodice a dle uvazeni se umistuji takove kovove desticky. Ty jsou izolovane zespodu a po obvodu ale ne zvrchu.

Napsal: 10 dub 2019, 22:16
od ZdenekHQ
Přímo do auta by šlo použít to 1kV šumítko na 12V, co nabízí Tipa či kdo, ono to má asi i méně, protože to natáhne jiskru pár destin mm, ale to zvíře to cítí a sedět na tom drátu určitě nebude.

Napsal: 10 dub 2019, 22:34
od PCmaniac99
Neco takoveho ty desticky jsou pod napetim a ano myslim ze 1kv by mel stacit.

Napsal: 10 dub 2019, 23:12
od Zaky
Dej si pod kapotu do mírně perforované flaštičky tabletu do WC, docela fest a dlouho to smrdí a kuny to celkem slušně demotivuje motorový prostor navštěvovat. Zásadní výhoda je v jednoduchosti a taky to nevybíjí baterku :-)

Napsal: 11 dub 2019, 11:25
od Crifodo
takový filozofický dotaz, proč je motorový prostor odpradávna koncipován tak, že se tam dostane zvíře velikosti menšího medvíděte nebo hejno lasic, kun, krys, o blátě kamení a vodě nemluvě? že je spotřebič o 50 kW ztrátového tepla nemožné hermetizovat je jasné, ale tam nikdy nebyla sebemenší snaha o krytí.

Napsal: 11 dub 2019, 11:34
od Matka_Tereza
Proti kunám se prodává ultrazvukové pískle které se namontuje do motorového prostoru. Odběr minimální. Je to asi lepší řešení než tam montovat vn ohradník.

Napsal: 11 dub 2019, 14:44
od jano2
a služi to len 2 až 3 dni,,,
Vo Fabii mam ohradnik asi 3roki,posledne bol zapnuty asi pred rokom-o kunach ani stopy.,

Napsal: 11 dub 2019, 19:56
od PCmaniac99
Když mně už se stalo několikrát že to pískle slyším. Dokonce jsem to testoval na mých spolupracovnících. Otevřel jsem kapotu a pískot, když jsem našel pískák a přikryl ho hadrem tak byl klid. Nicméně nikdo z mých kolegů (jsou starší než já) nic neslyšeli. Mě to rve uši, ale né každý pískák, jen některé.

To crifodo: Dnes přijela na emise fiesta, zvednu kapotu a na vrchu motoru kde jsou svíčky a zapalovací kabely byla namontovaná kovová klec, prý už byly kabely překousány několikrát. Tak proto ta klec.

Napsal: 11 dub 2019, 21:31
od Habesan
Crifodo píše:takový filozofický dotaz,
K dotazu se připojuju.

Kdyby měl motorový prostor dno (mohlo by být demontovatelné) nedostávalo by se tolika bordelu na motor a všechny ty hadičky a kabely.

K chlazení motoru snad slouží hlavně chladič, a ten má navíc ventilátor. Ohřátý vzduch by se pak dal odvádět průduchy trochu odolnějšími stříkající vodě.

Napsal: 11 dub 2019, 21:42
od Lukas-Peca
Ono by možná stačilo volné otvory kolem motorového prostoru obalit králíkovým pletivem. Už jsem nad tím mockrát uvažoval, ale zatím jsem se k tomu nedostal. V naší fabii se občas jen objeví kosti a peří z ptáka, ale auto zatím nikdy poškozeno nebylo. Zato v půl roku staré služební oktávce se hadice od regulace turba měnily už dvakrát. Vždy zmizely úplně celé od jedné příruby ke druhé. Prý se dneska používají nějaké ekologické plasty s obsahem biosložky, které jim chutnají.

Napsal: 13 dub 2019, 12:22
od PCmaniac99
Souhlasím s lukas-peca, Ty dnešní hadičky jim chutnají více. U některých vozů má motorový prostor demontovatelné dno (spodní dekl pod motorem). Cpát pletivo okolo poloos a ramen, pujde blbě.

Napsal: 13 dub 2019, 14:37
od patrikvarga